Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

megane 1.5 dci rozrząd - jak ustawić rozrząd bez blokady wału

30 Lis 2018 19:09 1047 20
  • Poziom 9  
    Witam,mam problem.megane 2 1.5dci , wymieniam rozrząd , koło na wale pływające (bez klina) ,wszystko byłoby ok ale nie mogę użyć blokady wału korbowego (śruba zaślepiająca tak się zapiekła że nie mam możliwości jej odkręcić) . jak ustawić ten rozrząd bez blokady wału.blokade na wałku głowicy mam.
  • Poziom 9  
    czyli rozebrać cały przód :( , ma ktoś jakiś pomysł jak się pozbyć tej śruby - jest to nasadka torx e16 która się obkręciła mimo odpowiedniego klucza , przecinakiem próbuję ale stoi jak wryta

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeszcze tak kombinuje - jest na wale takie miejsce jakby na klin , wiem że ma być górze , może tak próbować ? , ktoś tak robił ?
  • Poziom 43  
    A jak przykręcisz śrubę wału pomyśl to ma być ustawione co do ułamka mm a nie na pałę.

    Ale jak jakiś idiota a takich nie brakuje , przykręcił ile wlezie śrubę to się nie dziw, tylko dopisz do rachunku.
  • Poziom 9  
    faktycznie ... dokręcając koło pasowe bez blokady i tak się przestawi , została walka ze śrubką :(
  • Poziom 26  
    W ostateczności możesz wyjąć wtryskiwacz 1 albo 4 i montować tam czujnik zegarowy
  • Poziom 24  
    Witaj kolego może ten myk by był do zrealizowania chociaż nie wiem ile tam jest miejsca, a mianowicie weż nałóż nakrętkę na wystającą główkę śruby i spróbuj migomatem ją chewtnąć póżniej klucz płaski powinien załatwić sprawę
  • Poziom 26  
    Ja wtedy wyjmuje rozrusznik i na wiencu blokuje. Ale miałem tak chyba raz tylko. Te śruby w renault nie wiem czemu, często trafiam dokrecone do oporu. Ale przecinak pomaga, albo dospawanie nakrętki, tylko trzeba się tam nakombinowac bo miejsca mało.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    lukasz ale za co ma złapać wał żeby dokręcić śrubę na nim?


    Można zablokować śrubokrętem koło zamachowe jeśli innej opcji nie ma.
    Ale moim zdaniem najlepiej jest pozbyć się tej śruby bo każda inna opcja druciarstwem pachnie.
    A jaka jest walka z tą śrubą to wiem bo sam kiedyś nią walczyłem chyba w Kangoo. Pamiętam, że pomogło wyjęcie chłodnicy i palnik.
  • Poziom 27  
    Napawać łepek śróby, żeby dostała dobrze ciepła, potem przyspawać do tego nakrętkę i musi puścić.
  • Poziom 9  
    Witam, Panowie czy możecie mi podpowiedzieć jaki ta śruba ma numer lub jaką w zamienniku kupić. Jestem po nieudanej wymianie rozrządu ponieważ jakiś pseudo mechanik dokręcił ją tak, że nie ma szans jej odkręcić bez przecinaka lub napawania nakrętki.
  • Poziom 26  
    Weź zestaw rozrządu z Firmy INA, są tam na pewno śruby w zestawie. Chyba że rozbierasz w innym celu, to i tak chyba potrzebujesz najpierw starej, bo było kilka rodzajów.
  • Poziom 9  
    Zapomniałem dodać, że chodzi mi o śrubę zaślepiającą otwór do blokady wału (rys. śruba nr. 6) już wiem jaki śruba ma numer 7703075340, ale niestety nigdzie nie jest podane jaką ma długość. Dostępna pewnie tylko w ASO, można wykorzystać coś podobnego z łbem typu HEX.
  • Poziom 26  
    To zwykła śruba m10 o długości gwintu około 10mm. Możesz tam wkręcić co Ci się podoba. Tylko nie za długa bo zahaczy o wał.
  • Poziom 15  
    A czy przypadkiem od spodu nie widać zębów koła zamachowego? Zrób sobie znaczek na zębie i obudowie przed rozkręcaniem, w ten sposób będziesz wiedział w jakiej pozycji ma być wał.
  • Poziom 9  
    marszałekkom napisał:
    A czy przypadkiem od spodu nie widać zębów koła zamachowego? Zrób sobie znaczek na zębie i obudowie przed rozkręcaniem, w ten sposób będziesz wiedział w jakiej pozycji ma być wał.

    Widać w otworze (tzw. fasolka), próbowałem blokować w tym miejscu koło, aby odkręcić koło pasowe, niestety śrubokręt się wygiął a śruba nie puściła to kolejny efekt pracy mechaników przez których są takie problemy.
  • Poziom 15  
    To akurat dobrze, tą śrubę odkręca się kluczem pneumatycznym.
  • Poziom 14  
    Tę śrubę dokręca się kluczem dynamometrycznym a potem kątowo.
  • Poziom 9  
    No też czytałem, że dynamometrycznym i nie powinno dodawać się kleju na gwint. U mnie podejrzewam, że jest dowalone pneumatem i do tego jeszcze był dodany klej. Nie chce oddawać auta do mechanikow, bo mam siostrzeńca, który sie na tym zna. Niestety nie posiada ani klucza pneumatycznego ani spawarki, aby napawać nakrętkę na główkę uszkodzonej śruby zaslepiajaca otwór blokady wału. Panowie macie jeszcze jakis pomysł jak dobrać sie do tej śruby bez pneumata i jak odkręcić śrubę od blokady?
  • Poziom 43  
    maras2626 napisał:
    Panowie macie jeszcze jakis pomysł jak dobrać sie do tej śruby bez pneumata i jak odkręcić śrubę od blokady?

    Normalnie blokujesz wał i odkręcasz śrubę centralną.