Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Asus VG248QE - dziwne paski poziome

brajan927 30 Nov 2018 20:22 543 16
  • #1
    brajan927
    Level 4  
    Witam serdecznie zakupiłem monitor taki jak w tytule, dostałem do niego kabel DVI-D w zestawie. Podłączyłem, ustawiłem 144Hz, włączyłem gre i zauważyłem 4 paski w różnych odstępach (dam w załączniku mniej wiecej jakie to odstępy) są one bardzo małe dosłownie na pixel w kolorze przeźroczystym. Myślałem ze to wina kabla, zakupiłem DisplayPort i tu również to samo. Podłączyłem również hdmi tylko ze na 60hz bo wiecej nie mogę i tych pasków nie było, podłączyłem displayport dałem 60hz nie ma pasków dałem 100hz też niema. Paski pokazują się dopiero przy 120hz i 144hz na DP i DVI-D. Co jest nie tak czy to wina kabli i przez nie są paski przy 120hz i 144hz? Czy to wina monitora? A może grafiki? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • #2
    mateon969
    Level 11  
    Najprościej byłoby podmienić grafikę i sprawdzić.

    Czy paski po jakimś czasie znikają? Czy to monitor nówka sztuka?
  • #3
    Piotr160292
    Level 38  
    Podłącz pod telewizor, albo zmień grafikę. Jak to samo, odesłać monitor i szukać nowego. Jeżeli to jest monitor, naprawa troszeczkę zaboli, bo pójdzie już w setki zł.
  • #4
    brajan927
    Level 4  
    mateon969 wrote:
    Najprościej byłoby podmienić grafikę i sprawdzić.

    Czy paski po jakimś czasie znikają? Czy to monitor nówka sztuka?


    Paski są cały czas tylko i wyłocznie jak jest włączone 120/140Hz poniżej ich niema
    nowy ma 2 dni.
  • #5
    Piotr160292
    Level 38  
    Wygląda na defekt monitora. Oddaj na serwis gw.
  • #6
    brajan927
    Level 4  
    Piotr160292 wrote:
    Wygląda na defekt monitora. Oddaj na serwis gw.


    Spróbuję jeszcze z grafiką bo miałem gtx960 i wymieniłem tydzien temu na 1080, jak będzie to samo na różnych kablach będę próbował z gwarancją.
  • #7
    mateon969
    Level 11  
    brajan927 wrote:
    Paski są cały czas tylko i wyłocznie jak jest włączone 120/140Hz poniżej ich niema nowy ma 2 dni


    Chodziło mi o to czy grając w coś np. 30 min te paski znikną na wysokiej częstotliwości?
  • #8
    brajan927
    Level 4  
    mateon969 wrote:
    brajan927 wrote:
    Paski są cały czas tylko i wyłocznie jak jest włączone 120/140Hz poniżej ich niema nowy ma 2 dni


    Chodziło mi o to czy grając w coś np. 30 min te paski znikną na wysokiej częstotliwości?


    Chodzi komputer 7 godzin, paski są takie same, właśnie zmieniłem grafikę na poprzednią również są widoczne paski.
  • #9
    Piotr160292
    Level 38  
    No to monitor na reklamację . Wszystko
  • #10
    mateon969
    Level 11  
    Nie zapomnij zrobić zdjęć jak te paski wyglądają i wysłać mailem jako załącznik do monitora :)
  • #11
    Piotr160292
    Level 38  
    Radzę też się uzbroić w cierpliwość i nerwy. Asus kocha klientom robić pod górkę z reklamacją. Bywa że po prostu odrzuca reklamację pisząc że to użytkownik. Mogą napisać np. że mechaniczne uszkodzenie matrycy i nie naprawią bo to Twoja wina. Poczytaj sobie. W necie wrze na ten temat że bezpodstawnie odrzucane są reklamacje laptopów ot choćby i tak właśnie robią Uszkodzenie mechaniczne tego i tego z winy użytkownika gwarancja anulowana i tyle.
  • #12
    brajan927
    Level 4  
    Piotr160292 wrote:
    Radzę też się uzbroić w cierpliwość i nerwy. Asus kocha klientom robić pod górkę z reklamacją. Bywa że po prostu odrzuca reklamację pisząc że to użytkownik. Mogą napisać np. że mechaniczne uszkodzenie matrycy i nie naprawią bo to Twoja wina. Poczytaj sobie. W necie wrze na ten temat że bezpodstawnie odrzucane są reklamacje laptopów ot choćby i tak właśnie robią Uszkodzenie mechaniczne tego i tego z winy użytkownika gwarancja anulowana i tyle.


    Ja kupilem na morele to nie przyspieszy jakos tego ?
  • #13
    Piotr160292
    Level 38  
    To nie chodzi o to że to trwa.Może szybko zrealizują ale chodzi o to że mogą próbować wmówić że to Twoja wina i będziesz na pewno potrzebował cierpliwości i dużych nerwów żeby się wykłócać i udowadniać że nie jesteś jeleniem. Nie wierzysz to sobie wpisz w google serwis asus opinie czy coś takiego i poczytaj. W cholerę jest negatywnych opinii na ich temat jeżeli o gwarancje chodzi.
  • #14
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Ja bym poprosił o wykonanie zdjęcia owych "pasków" i zamieszczenia go tutaj na forum.
    Wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć.
  • #16
    Piotr160292
    Level 38  
    Chłopie ja myślałem że autentycznie masz typowe pasy jakby taśma była zerwana albo coś, a to są ledwo widoczne linie. Nie czaję w ogóle o co awatura. Nie sądzę żeby Ci serwis uznał o coś takiego reklamację. Jakby to było tak jak na rysunku że autentycznie obraz poszatkowany liniami świecących pikseli to tak, ale nie ledwo widoczne linie przypominające cienie, łunę z oświetlenia. Próbować można, ale nie sądzę żeby uznali zasadność. Czymś takim to nawet bym sobie głowy nie zakrzątał, bo tego w zasadzie nie widać. Tak jak spojrzałem na pierwszy rzut oka to nic nie widziałem. Dopiero w dużym powiększeniu jak przyjrzałem się uważniej w miejscu strzałek się dopatrzyłem.
  • #17
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Piotr160292 wrote:
    Chłopie ja myślałem że autentycznie masz typowe pasy jakby taśma była zerwana albo coś, a to są ledwo widoczne linie. Nie czaję w ogóle o co awatura.

    Jak by nie było, sytuacja nie powinna mieć miejsca. Jest to jakaś wada.
    Piotr160292 wrote:
    Nie sądzę żeby Ci serwis uznał o coś takiego reklamację.

    Pozostawmy to do rozpatrzenia przez serwis.

    brajan927 wrote:
    Temat uważam za zamknięty. Jest to po prostu wada fabryczna tego monitora, już napisałem o zwrot dzięki wszystkim za pomoc :).

    Wobec powyższego- zamykam.
    Asus VG248QE - dziwne paski poziome