Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia 1.4 MPI 60KM 2002 - Nierówna praca na biegu jałowym na PB.

succub 30 Nov 2018 21:23 2442 11
  • #1
    succub
    Level 12  
    Witam.
    Walczę z problemową Fabią ze starym typem LPG w rodzinie. Mały przebieg, ale od lat wiele problemów - prawdopodobnie kiedyś ktoś coś spieprzył i tak się to ciągnie.

    Sytuacja wygląda tak, że na PB na biegu jałowym silnik pracuje źle - trzęsie się, krztusi itp. bez względu na temperaturę. Na LPG wszystko jest jak trzeba.



    Niedawno wymieniono UPG - nic to nie zmieniło. Stwierdziłem, że nie popuszczę choć nie moje auto.
    Fakty pomiarowe:
    -Wywala 16555 - ubogo.
    -Na VAG'u na PB jest za długi czas wtrysku i za duże podciśnienie - 4ms i 0,4bar -
    na LPG sytuacja się normuje.
    -Sonda na PB ciągle stoi maksymalnie na ubogo - na LPG oscyluje.
    -Zrobiłem test z wpuszczeniem gazu z butli przed przepustnicę. Test wykluczył niesprawność sondy. Poszła na bogato i dodatkowo magiczne krztuszenie znikło. Po zakręceniu gazu od razu sonda na ubogo i znowu padaczka. Po tym teście stało się jasne, że brakuje paliwa w układzie (tak wiem, że teoretycznie błąd na VAG'u już wcześniej na to wskazywał)
    -Zmierzyłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Wyszło 3.4 bara. Miałem już nadzieję, że mam winowajcę - za słaba pompa - ale jak patrzę to filtry paliwa są z regulatorem do 3bar w tym aucie więc to ciśnienie jest nawet jakby większe niż powinno...

    Teraz nie wiem... jedyne co tu zostało to wtryski chyba... tyle tylko, że podczas jazdy na PB nic się nie dzieje co by wskazywało na niesprawność wtryskiwaczy...

    Czy ktoś ma jakiś pomysł? Czegoś jeszcze nie zauważyłem może?
  • #2
    Alfred_92
    Level 33  
    Czas wtrysku wydłuża się właśnie dlatego że jest ubogo.
    Wtryskiwacze od PB bym sprawdził.
  • #3
    succub
    Level 12  
    Ogólnie mierzyłem opór na wszystkich i każdy ma około 17.5 oma.
    Odpinanie podczas pracy silnika nie daje też żadnego rozwiązania.
  • #4
    Alfred_92
    Level 33  
    Nieszczelności?
    Instalacja LPG II czy IV generacji?
  • #5
    succub
    Level 12  
    Instalacja Bingo z mikserem. Nie ma wtrysków LPG.
    Napisałem, że na LPG jest wszystko dobrze. To raczej eliminuje problem nieszczelności.
  • #6
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Wykasuj adaptacje sterownika silnika. A paliwo w baku nie jest jakieś stare?
  • #7
    succub
    Level 12  
    Problem występuje od dobrych kilku lat. Przez ten czas przewinęło się wiele litrów benzyny i wiele resetów sterownika.
    Chyba, że mówisz o innej adaptacji, a nie resecie który zeruje korekty...
  • #8
    krzychu001
    Level 16  
    Map sensor sprawdź.
  • #9
    lukasz12345678910
    Level 30  
    A podepnij się pod sondę i sprawdź szczelność kolektora przy głowicy, pod przepustnica, zacisnij przewód od odpowietrzania baku, zapnij manometr w kolektor i porównaj z map sensorem, sprawdź temperaturę powietrza zasysanego i jeżeli jest wszystko w normie to podmien srerownik silnika
  • #10
    piachu1994
    Level 38  
    Wtryskiwacze załóż jakie być powinny. Dodatkowo wykonaj sprawdzenie kompresji.
  • #12
    succub
    Level 12  
    Pseudo gazownicy którzy kiedyś montowali instalację zakryli z jakiegoś powodu wlot powietrza klapką. Po zdjęciu klapki wszystko wróciło do normy.
    Szkoda, że nie znalazłem tego wcześniej, ale to chyba ostatnia rzecz której bym się spodziewał.