Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI 60KM 2002 - Nierówna praca na biegu jałowym na PB.

30 Lis 2018 21:23 777 10
  • Poziom 12  
    Witam.
    Walczę z problemową Fabią ze starym typem LPG w rodzinie. Mały przebieg, ale od lat wiele problemów - prawdopodobnie kiedyś ktoś coś spieprzył i tak się to ciągnie.

    Sytuacja wygląda tak, że na PB na biegu jałowym silnik pracuje źle - trzęsie się, krztusi itp. bez względu na temperaturę. Na LPG wszystko jest jak trzeba.

    Niedawno wymieniono UPG - nic to nie zmieniło. Stwierdziłem, że nie popuszczę choć nie moje auto.
    Fakty pomiarowe:
    -Wywala 16555 - ubogo.
    -Na VAG'u na PB jest za długi czas wtrysku i za duże podciśnienie - 4ms i 0,4bar -
    na LPG sytuacja się normuje.
    -Sonda na PB ciągle stoi maksymalnie na ubogo - na LPG oscyluje.
    -Zrobiłem test z wpuszczeniem gazu z butli przed przepustnicę. Test wykluczył niesprawność sondy. Poszła na bogato i dodatkowo magiczne krztuszenie znikło. Po zakręceniu gazu od razu sonda na ubogo i znowu padaczka. Po tym teście stało się jasne, że brakuje paliwa w układzie (tak wiem, że teoretycznie błąd na VAG'u już wcześniej na to wskazywał)
    -Zmierzyłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Wyszło 3.4 bara. Miałem już nadzieję, że mam winowajcę - za słaba pompa - ale jak patrzę to filtry paliwa są z regulatorem do 3bar w tym aucie więc to ciśnienie jest nawet jakby większe niż powinno...

    Teraz nie wiem... jedyne co tu zostało to wtryski chyba... tyle tylko, że podczas jazdy na PB nic się nie dzieje co by wskazywało na niesprawność wtryskiwaczy...

    Czy ktoś ma jakiś pomysł? Czegoś jeszcze nie zauważyłem może?
  • Poziom 32  
    Czas wtrysku wydłuża się właśnie dlatego że jest ubogo.
    Wtryskiwacze od PB bym sprawdził.
  • Poziom 12  
    Ogólnie mierzyłem opór na wszystkich i każdy ma około 17.5 oma.
    Odpinanie podczas pracy silnika nie daje też żadnego rozwiązania.
  • Poziom 32  
    Nieszczelności?
    Instalacja LPG II czy IV generacji?
  • Poziom 12  
    Instalacja Bingo z mikserem. Nie ma wtrysków LPG.
    Napisałem, że na LPG jest wszystko dobrze. To raczej eliminuje problem nieszczelności.
  • Poziom 26  
    Wykasuj adaptacje sterownika silnika. A paliwo w baku nie jest jakieś stare?
  • Poziom 12  
    Problem występuje od dobrych kilku lat. Przez ten czas przewinęło się wiele litrów benzyny i wiele resetów sterownika.
    Chyba, że mówisz o innej adaptacji, a nie resecie który zeruje korekty...
  • Poziom 15  
    Map sensor sprawdź.
  • Poziom 26  
    A podepnij się pod sondę i sprawdź szczelność kolektora przy głowicy, pod przepustnica, zacisnij przewód od odpowietrzania baku, zapnij manometr w kolektor i porównaj z map sensorem, sprawdź temperaturę powietrza zasysanego i jeżeli jest wszystko w normie to podmien srerownik silnika
  • Poziom 35  
    Wtryskiwacze załóż jakie być powinny. Dodatkowo wykonaj sprawdzenie kompresji.