Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa c 1,0 2003r - Problem z pompka paliwa

01 Gru 2018 16:52 1872 10
  • Poziom 10  
    Corsa rano zapaliła i zaraz zgasła.Nie słychać pompki paliwa.założyłem nową pompkę problem nie zniknął.Do pompki dochodzi niższe napięcie(sprawdzałem kontrolką bo nie mam miernika) niż do czujnika poziomu paliwa.Dodam że na Plaku auto odpala bez problemu
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 15  
    Podsumowując... nie masz nawet miernika i chcesz naprawić problem elektryczny, który zacząłeś rozwiązywać kompletnie od dupy strony.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 19  
    Kol. przyjmie do wiadomości że nowa pompka oznacza nową, a nie technicznie sprawną. To tak jak z termostatem. Co niektórzy wymieniają po 3-5x zanim trafią na sprawnego. Bez miernika się nie obejdzie. Jak się go nie ma to trzeba zakupić na bazarze (nie polecam) lub w np. Castoramie co daje gwarancję jeśli by nie banglał. Potem 5x przeczytać instrukcję a następnie 1 h zabawy z bateryjką i żarówką i można się naumieć posługiwania.
  • Poziom 10  
    Nowa pompka jest sprawna, tak ja tą w aucie sprawdzałem na krótko podłączając napięcie z akumulatora, a napięcie widać że jest słabe, tzw. "gołym okiem" bo kontrolka ledwie żarzy.
  • Poziom 15  
    No to jak mamy Ci pomóc skoro sam zdiagnozowałeś? Zasilanie pompy jest proste jak budowa cepa - akumulator -> bezpiecznik -> przekaźnik -> pompa -> masa nic więcej po drodze nie ma, także szukaj.
  • Poziom 19  
    Dokładnie tak. Nie wiem jak w corsie, ale np. w astrze rozpiska bezpieczników jest na wewnętrznej str. pokrywy skrzynki bezpieczników. Przekaźnik pompy paliwa w astrze pod plastikiem w słupku przy nogach pasażera. Możliwe że w corsie jest podobnie. Dodam jeszcze że w astrze opel stosował 2 rodzaje zasilania pompy.
    1 - pompa dobijała ciśnienie po włączeniu zapłonu.
    2 - pompa pracowała dopiero jak rozrusznik kręcił. Możliwe że w corsie jest podobnie i pompa aby wystartować potrzebuje sygnał z czujnika wału na przekaźnik.
  • Poziom 13  
    Wydaje mi sie, że w Corsie pompa startuje gdy kręcimy rozrusznikiem. Sprawdziłbym (wymienił) przekaźnik pompy paliwa
  • Poziom 35  
    Przekaźnik jest sterowany poprzez ECU.
    Przekaźnik do sprawdzenia, bądź zmiany, oraz sprawdzenia wymaga sterowanie tego przekaźnika.
  • Poziom 15  
    Gdyby sterowanie nie działało to by nic się nie pojawiło na styku pompy. Coś tam musiało zgnić, szukaj.
  • Poziom 35  
    marcias napisał:
    Gdyby sterowanie nie działało to by nic się nie pojawiło na styku pompy. Coś tam musiało zgnić, szukaj.

    Działać może, multimetr pokaże wartość napięcia, lecz nie będzie wydajności do zasilenia tejże pompki.
  • Poziom 13  
    piachu1994 napisał:
    Działać może, multimetr pokaże wartość napięcia, lecz nie będzie wydajności do zasilenia tejże pompki.

    Otóż to.