Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto zmiana softu z cyfrowego na analogowe

robi567 01 Dec 2018 18:17 3546 27
  • #1
    robi567
    Level 9  
    Witam zainteresowanych kolegów. Moje zapytanie dotyczy oprogramowania w piecach webasto thermo top, chodzi mi konkretnie o płytki które sterują ich pracą. Od razu dodam że mam w temacie trochę doświadczenia z tymi piecami oraz ich sterowaniem więc również chodziło by mi o konkretne informacje w tym temacie. A teraz do rzeczy. Wiadomo że są piece uruchamiane (plusem) analogowe, takie sterowane sygnałem W-Bus oraz dedykowane z wyposażeniem samochodu np VW. I teraz moje pytanie na które nie za bardzo mogę znaleźć wyczerpującą odpowiedź, chodzi o to że znalazłem oferty gdzie można wysłać taką płytkie np do naprawy a co bardziej istotne zmiany sposobu jej działania- przeprogramowania z V-Bus na zwykłą analogową uruchamianą plusem i to bez jakiej kol wiek ingerencji w jej komponenty. Więc jeśli jest taka możliwość a program thermo test tego nie potrafi to jak można tego dokonać lub jakim programem wymienić soft na inny ? Następna sprawa którą próbuję zwalczyć to telestart T91 który uruchamia piecem przez W-bus i taki też piec mam niestety. telestart który posiadam pochodzi z VW a sam piec z mazdy więc z tego co się dowiedziałem telestart T91 był w moim przypadku egzemplarzem dedykowanym konkretnie do VW i nie uruchomi thermo topa C z mazdy mimo że jedno i drugie to wersje cyfrowe. Znów nasuwa mi się pytanie dotyczące przeprogramowania ( zmiany softu ) w telestarcie t91, czy się da i w jaki sposób. Jeśli któryś z kolegów może mi udzielić informacji w tym temacie będę bardzo wdzięczny za pomoc. Jeszcze pozwolę sobie dodać że nie chodzi mi o podpowiedzi typu '' skoro są tacy co to robią to wyślij im płytkę i po sprawie" Zależy mi bardziej na uzyskaniu odpowiedzi na konkretnie postawione pytania. Z góry dziękuję za zainteresowanie i informacje oraz pozdrawiam kolegów czytających mojego posta.
  • #2
    marcin.koz2910
    Level 27  
    też przerabiałem ten temat w mercedesie --> https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2773048.html#16238570

    nikt nic sensownego nie powiedział poza tym że wymądrzali się ( arturavs ), finał był taki że wysłałem sterownik do przerobienia i oczywiście rozebrałem go już w domu i nie było widać żadnych modyfikacji a co najważniejsze działa już po analogu (i nie podmienili płytek bo poznaczyłem je w znany tylko sobie sposób)

    Na rosyjskich stronach są informacje jak to przerobić ale brakuje mi znajomości języka a translator nie tłumaczy zbyt dobrze
  • #3
    vwaudi
    Level 20  
    Mozecie podać nr części/sterownika oraz softu, jednej i drugiej wersji ?
  • #4
    marcin.koz2910
    Level 27  
    sterownik w moim temacie był : 1302452J soft: SW 5.60
  • #5
    vwaudi
    Level 20  
    Bardziej chodziło mi o pełną identyfikacje z np vcds/vas/odis w celu dobrania softów i ew próby fleshoeania.
  • #6
    robi567
    Level 9  
    Ja już zastanawiałem się jak robią to profesjonalne serwisy webasto, czy czasem nie jest to tak że mają swój programik taki thermo test ale jakiś professional i po sprawie, jestem bardzo ciekawy jak to naprawdę wygląda :) Ale ogólnie mówiąc to jak już u nas ktoś coś rozgryzie to stara się trzymać to dla siebie i próbować koniecznie na tym zarobić :) Ale może z kolegami jednak coś ogarniemy. A swoją drogą jest jeszcze jedna opcja uruchomienia thermo topa zarówno dogrzewacza z mazdy jak i pełnego ogrzewania oczywiście w wersji W-bus, nie działa to znów z ogrzewaniami dedykowanymi ani z telestartem t91 . Chodzi o płytkie z prockiem która oszukuje piec jak był by uruchamiany w programie thermo test, dodatkowo ma ona wyjście na sterowanie przekaźnika wentylatora, sygnał o aktualnej temperaturze bierze prosto z pieca można kupić coś takiego za ok 100zł . Sprawdzone osobiście przeze mnie- działa. Ale jest to trochę półśrodek bo z telestartem jest już w tym przypadku problem no i cała gra polega na tym aby działało tak jak w oryginale zmieniając wyłącznie soft w termo topie i telestarcie, ponadto gdyby udało się zmienić w piecu system can na analog to można by dołożyć każdego pilota nawet z bramy chociaż ten oryginalny jest lepszy bo potwierdza odpalenie i połączenie się z piecem przez diodką na pilocie, ale wtedy dało by się pewnie nawet podłączyć znacznie tańszego telestart t 70 aby odpalał analogowy piec.
  • #7
    noel200
    Level 26  
    Raczej serwisy autoryzowane też nie mają możliwości przeprogramować płytki. Zmieniają cały sterownik.
    Wg mnie jedyna opcja to programator do mikroprocesora i wsad. Jak ktoś spędzi nad tym wiele godzin i napisze swój program i wgrywa ludziom przerabiając na analog to oczywiście, że na swojej pracy chce zarobić. A ta płytka emulująca, którą ktoś tu na elce zrobił to czemu sprzedaje zamiast rozdawać? A ty pracujesz za darmo?
  • #8
    robi567
    Level 9  
    Kolego noel200 tu nie chodzi o to aby ktoś kto chce na tym zarabiać nie zarabiał, ale to tak samo jak np bierzesz firmę do malowania domu albo robisz to z kolegą a potem Ty pomagasz w czym innym jemu, wiem że wszystko można przeliczyć na pieniądze ale na szczęście za to aby ktoś powiedział Ci dzień dobry nie musisz mu płacić. Tu chodzi o to aby ci którzy są zainteresowani tematem wspólnie do czegoś doszli, każdy kto tu pisze może dołożyć coś ze swojej wiedzy i doświadczenia, ja też tym co wiem chętnie się podzielę i nie chce za to ani grosza, blendę zadowolony jeśli komuś się to do czegoś przyda :) I bardzo proszę kolegów abyśmy zbyt nie odbiegali od głównego tematu :) Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:

    A swoją drogą to konkretnie model thermo top C bez zmian konstrukcyjnych jest produkowany przez co najmniej 20 lat, bo z tego co pamiętam widziałem piece z 98 roku, może nawet były wcześniej i nic się w tym modelu nie zmieniło może z wyjątkiem właśnie kilku różnych wersji płytek sterujących pracą pieca szczególnie wprowadzeniem komunikacji can przez którą całe zamieszanie z adaptacją używanych topów .
  • #9
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Widziałem te piece z roku 1996, dmuchawy też się zmieniały bo do ok 2000 r robili dmuchawę na sztywną uszczelkę a później na gumową swieca z początku chyba ze 2 lata miała żółte kable jak w thermo top T no i później raz się zmieniła budowa świecy a co za tym idzie budowa palnika ok roku 2003, wymiane softu robi thermo test w wersji oryginalnej ale nie udało mi się jeszcze zdobyć działającego softu do sterowników na canach lub mazdy 6, sterowniki z BMW E46 E39 E53 sterowane po k-bus programuje z powodzeniem na analog
  • #10
    robi567
    Level 9  
    Czyli jeśli Cię dobrze zrozumiałem kolego to do sterownika po canie z mazdy dało by się też wrzucić nowy soft przez thermo testa ? A jeśli tak to możesz powiedzieć jeszcze czy wszystkie wersje termo testu się do tego nadają czy używałeś jakiejś konkretnej. I jeszcze kwesta softu gdzie go w ogóle szukać i nie wiem czy mam rację ale tak myślę że była by może opcja skopiowania i wykorzystania takiego pochodzącego innego analogowego pieca.
  • #11
    marcin.koz2910
    Level 27  
    Ja pracowałem na oryginalnej wersji termo testa zakupionej w w/w firmie i powiem że nie widziałem tej opcji :/ chyba że tak jak pisze kolega @robi567 trzeba mieć "specjalną" wersje
  • #12
    dme
    Level 13  
    Może nie specjalną ale trochę rozszerzoną, mam 2.16.1 i jest tam możliwość zaprogramowania procka.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #14
    dme
    Level 13  
    Witam,
    Ja właśnie przetestowałem i potwierdzam można zgrać wsad który jest i wgrać inny.
  • #15
    robi567
    Level 9  
    Dzięki kolego dme za podpowiedź i faktycznie jest taka lepsza wersja tylko że pojawia się nowy problem prawdopodobnie wynikający z tego że te płytki są robione dla różnych marek, w różnych latach i z różnymi softami i tu chyba jest problem, mianowicie aby te softy można było z sobą zamieniać to najprościej mówiąc na płytkach musiały by być takie same procesory inaczej nie będzie zgodności jednego z drugim a już z moich obserwacji wynika że jest ich wiele. Jest jeszcze jedna opcja i chyba wydaje mi się najbardziej realna to edycja oryginalnego softu tak aby uzyskać pożądany efekt, podobnie jak z mapowaniem sterownika ECU w silniku polegającego często właśnie ingerencji w oryginalną mapę. Na ten moment tyle udało mi się dowiedzieć w tym temacie, sam nie znam się na tym jak programować i edytować taki sofcik, jeśli koledzy mają jakieś pomysły lub sugestie to bardzo proszę pisać, może udało by się stworzyć taki zmodyfikowany który działał by z określonymi modelami pieców np z mazdy lub vw zmieniając pierwszego z V-BUS a drugiego LIN-BUS na analogowy.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Kolego wsad idzie zgrać i wgrać z powrotem ale ten sam, jak podmienisz na inny to pewnie wyjdzie Ci błąd sumy kontrolnej, niby się mimo wszystko wgra nowy ale piec wyrzuca błędy , a i tak pokazuje że ma tą samą wersję softu która była na początku, tak to wyglądało z thermo topem od mazdy i wsadem z VW.
  • #16
    dme
    Level 13  
    Nie prawda, ja wrzuciłem do swojego webasto właśnie inny soft i piecyk ruszył mimo iż program wyrzucał błąd sumy kontrolnej.
    Jeśli soft jest ok to WTT nie będzie wyrzucało błędu sumy, mimo wcześniejszego komunikatu.
    Oczywiście w diagnostyce.
    No może z tym że jak przeprogramowywałem piec z BMW a nie z mazdy aczkolwiek
    mam jeszcze webasto z mazdy i spróbuje też z nim powalczyć.
    Pozdrawiam
  • #17
    robi567
    Level 9  
    Kolego ja próbowałem z trzema różnymi i niby się wgrywały ale w teście piec nie pokazywał napięcia ani temperatury i wywalał błędy. Czy próbowałeś zmienić cana na analog ? Jeśli możesz to podeślij mi swoje sofy na próbę . Ja mam dwa piece z mazdy i jeden z VW z uszkodzoną elektroniką ale z programem łączy się bez problemu no i próbuję zrobić z jednego analogowe a w drugi wrzucić soft z VW bo mam również telestarta T91 który chodzi na komunikacji Lin-bus więc jeśli do pieca mazdy udało by się wgrać softa z vw to powinno działać- niestety z tym właśnie jest problem.
  • #18
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Niby jak chcecie wrzucić wsad analoga do sterownika sterowanego canem fizycznie nie przygotowanego do przyjęcia sygnału analogowego, moim zdaniem bez fizycznej ingerencji w płytkę z cana się analoga nie zrobi, conajwyrzej można przerobić programowo diesla na benzynę i na odwrót, dogrzewacz na pełne ogrzewanie i na odwrót i może jeszcze kilka opcji, numery sterowników nie muszą się zgadzać bo czasem pasuje soft z innego sterownika np do analogowej płytki pełnego ogrzewania można wgrać soft dogrzewacza taki jak jest w A klasie i sterownik nie steruje pompką wody i nie widzi żadnych błędów
  • #19
    robi567
    Level 9  
    Tylko ciekawa sprawa bo kolega marcin.koz2910 pisał że wysłał płytkie i odebrał tą samą w którą nikt fizycznie nie ingerował a została przeprogramowana, jeszcze tylko prośba właśnie do kolegi marcin.koz2910 czy była to wersja sterowana W- busem i została zmieniona na analog odpalany plusem bo kolega zapomniał dopisać. Ja dodam od siebie że już wcześniej również słyszałem że da się zmienić te sterowanie bez żadnego lutowania płytki, wygląda raczej bardziej na to że sterowniki są uniwersalne cała zabawa polega na aby aktywować określony system komunikacji, załączania pieca w sterowniku.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Tak do sprostowania dodam że mówiąc uniwersalne chodziło mi o to że jest w nich pewnie programowo możliwość wyboru sposobu ich uruchamiania czy z poziomu komunikacji przez V-BUS czy bezpośrednio przez podanie plusa, to moim zdaniem jest to samo polecenie do załączenia wydane na dwa różne sposoby a reszta czyli procedura rozruchu, pracy, wygaszania wygląda teoretycznie w każdym typie thermotopa tak samo.
  • #20
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Tylko ja tu widzę jedną nie ścisłość, sterowniki analogowe mają z zasady poukładany pinout czyli 1 włączanie ogrzewania 2 diagnoza 3 włączanie dogrzewacza itd a sterowniki cyfrowe diagnozę mają na wbus czyli na pinie 1, nie zaprzeczam że teoretycznie jest to możliwe takie przeprogramowanie ale jak nie zobaczę na własne oczy takiego sterownika to nie uwierzę 😁
  • #21
    marcin.koz2910
    Level 27  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2773048.html --> tutaj jakis czas temu wałkowałem temat z ogrzewaniem z mercedesa które jest sterowane po canie i pomijając fakt że jeden mądrala wmawiał mi że nie umiem czytać schematów oraz nic sensownego nie wniósł do tematu to poddałem się i wysłałem sterownik do przerobienia. Poznaczyłem go w sposób jedynie mi znany i ku mojemu zdziwieniu wrócił ten sam tzn. obudowa i elektronika i po podłączeniu własnej roboty regulatora oraz napięcia piec ruszył bez problemu

    Więc coś jest na rzeczy z kosmosu się to nie wzięło finalnie koszt tej operacji wyszedł 650zł gdzie analogowe sterowniki kosztowały około 1500zł
  • #22
    grabsatel
    Level 12  
    Koszt przeróbki to obecnie 370zł w profesjonalnej firmie..... kilka razy wysyłałaem sterowniki od Air Top 2000ST z Actrosa i jestem zadowolony - chociaż tanio to nie jest !!
    Nikt Ci na stole nie poda schematu przeróbki , bo to jest dobry biznes !!
  • #23
    marcin.koz2910
    Level 27  
    niedawno od znajomego dostałem program do webasto z wersją "rozszerzoną", tak ona się prezentuje, do porównania jest też zwykła

    Webasto zmiana softu z cyfrowego na analogowe Webasto zmiana softu z cyfrowego na analogowe
  • #24
    kubalek955
    Level 1  
    Czy jest ktoś w stanie polecic kogoś do zmiany programowania w Webasto TT Z/C z BMW e53 z cyfrowego na analogowe czy lepiej jest wrzucić nowy sterownik?
  • #25
    grabsatel
    Level 12  
    Jest gość w, który specjalizuje się w mokrych webastach. Tutaj ma nick: sash997 Korzystałem i polecam.
    Najtaniej poszukać sprawnego , używanego...
  • #26
    on_mayday
    Level 15  
    kolego marcin.koz2910 a udalo ci sie ta rozszerzona wersja zgrac powiedzmy soft z uszkodzonego sterownika thermo top c z q7 i wgrac do nowego aby dzialal w aucie potem?
    pozdrawiam
  • #27
    marcin.koz2910
    Level 27  
    @on_mayday takiego czegoś nie robiłem, nie miałem okazji 95% moich klientów to ciężarowe
  • #28
    on_mayday
    Level 15  
    dzięki za odpowiedz.
    sprawdziłem osobiście i udał sie transfer oprogramowania. pomija to programowanie ochrony komponentu w q7. pozdrawiam.