Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara II - Centralny zamek z pilota - nie działa po odłączeniu akumulat

fistach30 01 Dec 2018 21:20 2931 29
  • #1
    fistach30
    Level 13  
    Witam

    Przestał działać centralny zamek, sterowany oryginalnym pilotem scyzorykiem ( 3 przyciski) po odłączeniu akumulatora przy samochodzie Citroen Xsara Break z 2003 roku 2.0 HDI 90 KM. Przed odłączeniem zamek otwierał i zamykał się z pilota bezproblemowo.

    Doczytałem w internecie, że pilot trzeba ponownie zakodować.. Wyczytałem również, że synchronizacja polega na:

    - włączeniu zapłonu
    - przyciśnięciu przycisku zamknij na pilocie przez 10 sekund
    - wyłączeniu zapłonu
    - ponownie włączeniu zapłonu po 3 sekundach i przyciśnięciu jednorazowo przycisku zamknij.

    U mnie jednak przy takiej próbie takiego kodowania, nic się nie dzieje. Być może coś robię źle.
    Proszę o porady.
  • #2
    spinacz
    Level 40  
    Ja znam takie sposób:
    - włączeniu zapłonu
    - przyciśnięciu przycisku zamknij na pilocie przez 10 sekund
    - wyłączeniu zapłonu
    - odczekać 3 sekundy
    - poprawne zakodowanie informuje zamknięciem i otwarciem zamka
  • #3
    fistach30
    Level 13  
    Nie wiem czy dobrze rozumiem

    - Włączasz zapłon
    - przez 10 sekund przytrzymujesz przycisk zamknij - (już po włączeniu zapłonu)
    - wyłączasz zapłon - zwalniasz przycisk zamknij
    - czekasz 3 sekundy i pilot chodzi?
  • #5
    fistach30
    Level 13  
    Dziękuję za podpowiedź,

    W razie czego masz jeszcze jakieś pomysły?

    Dodano po 15 [minuty]:

    Niestety, próbowałem sposobem podanym przez Ciebie i albo coś zrobiłem źle, albo podany sposób nie działa.
  • #7
    fistach30
    Level 13  
    Jeden kluczyk z pilotem.
    Pilot nadaje, sprawdziłem to włączając zwykłe radio. Radio wydaje dodatkowe szumy podczas przyciskania przycisków.
  • #9
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Przed procedurą nie wolno się bawić pilotem, bo BSI włącza ochronę zabezpieczającą dla pilotów niezsynchronizowanych tzw. antyscannig. Po wszystkim koniecznie trzeba wyjąć klucz ze stacyjki i zatwierdzić programowanie w ciągu 30 sekund.
  • #10
    fistach30
    Level 13  
    Niestety nie działa ten sposób

    Dodano po 4 [minuty]:

    A w jaki sposób zatwierdzić to programowanie? Mógłbyś opisać cały proces kodowania?
  • #11
    fistach30
    Level 13  
    Pomoże ktoś jeszcze w temacie?
  • #12
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Sprawdź kontakty baterii w pilocie.
  • #13
    fistach30
    Level 13  
    Pilot na 100% chodzi prawidłowo, nadaje sygnał. Baterie też przy okazji wymieniłem na nową i zmierzyłem miernikiem ma ponad 3V. Myślę że problem nadal jest w procedurze kodowania - coś robię źle.

    Dodam że kilka miesięcy temu kodowałem pilotem również funkcję aby klapa otwierała się tylko z pilota i procedura ta została pozytywnie zakończona.
  • #14
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Spróbuj w innym miejscu może masz zakłócenia od jakiś chińskich zabawek.
  • #15
    fistach30
    Level 13  
    A mógłbyś mi krok po kroku opisać procedurę kodowania?

    Być może gdzieś za krótko czekam, lub coś robię źle.
  • Helpful post
    #16
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Qrde a skąd wiesz czy jest sprawny no nie ! Bardzo możliwe, że stracił zasięg (bo one tak mają czasem jak są popsute), to się go wtedy przykłada w okolice pedału sprzęgła gdzie jest komputer żeby chociaż diagnozę postawić na zepsucie. Pamiętaj, że jak "samochód" zobaczy rozsynchronizowaną transmisję, to się odbiór blokuje na ok. minutę (takie zabezpieczenie, które widać na diagnozerze przez podłączenie OBD), rozkazy przyjmuje co 3 sek., a potwierdzenie po wyjęciu klucza ze stacyjki (konieczne) nie wcześniej jak ok. 30 sek. poprzez zamknięcie/otworzenie. Weź już nie męcz buły, bo więcej nic nie wymodzisz. Myślę, że pilot nie działa, bo przy wymianie baterii niechcący odleciał jakiś element - możesz go sprawdzić w innym aucie.
  • #17
    fistach30
    Level 13  
    Dzisiaj przykładałem kluczyk z pilotem bezpośrednio przy BSI, a drugim kluczykiem przekręciłem zapłon. Brak postępów przy kodowaniu.
    Jeżeli chodzi o kluczyk z pilotem to wymieniłem w nim baterię dopiero wczoraj - profilaktycznie. Wcześniej pilota nie rozbierałem a i tak nie mogłem go dokodować do samochodu a przed odłączeniem akumulatora kluczyk z pilotem działał bardzo dobrze.
    Nie mam już pojęcia co robić dalej.
  • #19
    fistach30
    Level 13  
    pepe150 - a stosowałeś ten sposób w Citroenie Xsara?
  • #20
    pepe150
    Level 36  
    Stosuje to w 306 - bliźniak Xsary.

    Ale jak Tobie nie pasuje - proszę:
    Fragment instrukcji z Xsary II.
    Citroen Xsara II - Centralny zamek z pilota - nie działa po odłączeniu akumulat
  • #21
    arigato
    Level 27  
    Przyznać muszę, że mam identyczną instrukcję (samochód od nowości) i do dnia dzisiejszego nie wiem, co autor miał na myśli pisząc - "zadziałać pilotem".
    U mnie nadal bateria działa (od 2003 roku) dlatego jeszcze nie miałem problemu z tym ustrojstwem, ale koniec już widzę w tym jasnym tunelu.
    CR1620 - dobrze, że chociaż podali napięcie (3V!!!). Bez tej, jakże cennej wskazówki za chiny ludowe (przecież innych nie ma) bym się nie domyślił. Trzy wolty i CeEr jakaś tam. Życie mi uratował producent.
    Tylko dlaczego ten cholerny klucz jest tak zarąbiaście duuuuuuuży?
    I dla autora wątku - problem może dotyczyć złej kondycji baterii właśnie. Czy mechanicznie/kluczem można normalnie otworzyć (odblokować) samochód?
    Ja mam dwa kluczyki - jeden to ta krowa większa od wołu i drugi (zapas), mały i zgrabny. Tym drugim również mogę otworzyć bryczkę pomimo wcześniejszego zamknięcia za pomocą "wołu".
  • #22
    fistach30
    Level 13  
    pepe150 - długo trzeba trzymać przycisk zamykania na pilocie podczas procedury którą podałeś z Peugeota?

    Dodano po 1 [minuty]:

    arigato - mechanicznie kluczem, centralny zamek chodzi bez żadnego problemu. Bateria nowa, sprawdzana na mierniku ma trochę ponad 3V.
  • #23
    pepe150
    Level 36  
    arigato wrote:
    co autor miał na myśli pisząc - "zadziałać pilotem".


    Zapewne miał na myśli wcisnąć przycisk.

    fistach30 wrote:
    pepe150 - długo trzeba trzymać przycisk zamykania na pilocie podczas procedury którą podałeś z Peugeota?


    Nic nie trzymam, tylko naciskam przycisk zamknięcia.
  • #24
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Ja nigdy w życiu nie trzymam dłużej jak 3 sek. bo wszędzie rozładowane baterie której wystarcza na styk. Ze świeczką szukać takiego co chodzi do zegarmistrza regularnie !@fistach30 czego nie sprawdzisz pilota na sprawnym aucie.
  • #25
    fistach30
    Level 13  
    Mógłbym ewentualnie sprawdzić pilot na Citroenie Berlingo z 2004 roku. A czy jeżeli zacznę kodować swój pilot w berlingo to stary pilot od berlingo też będę musiał ponownie kodować?
  • #26
    fistach30
    Level 13  
    A czy jest w citroenie jakiś przekaźnik, bezpiecznik odpowiedzialny za brak komunikacji kluczyka z centralką zamka w BSI?
    Myślę że tu może być problem.
  • #27
    pepe150
    Level 36  
    Centralny zamek jest w BSI. Nie ma oddzielnego sterownika.
    Zawsze można wyciągnąć i zimne luty poprawić.
  • #28
    fistach30
    Level 13  
    Wiem, że jest w BSI, stąd moje pytanie, czy jest w tym aucie jakiś bezpiecznik, który może mieć wpływ na komunikację tego BSI z pilotem?
  • #29
    pepe150
    Level 36  
    Jak masz COM2000 w aucie (przełącznik zespolony), to w niej jest antena.
  • #30
    fistach30
    Level 13  
    Ok w takim razie sprawdzania czas dalszy. Dziękuję za pomoc.