Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II - Centralny zamek z pilota - nie działa po odłączeniu akumulat

01 Gru 2018 21:20 801 29
  • Poziom 13  
    Witam

    Przestał działać centralny zamek, sterowany oryginalnym pilotem scyzorykiem ( 3 przyciski) po odłączeniu akumulatora przy samochodzie Citroen Xsara Break z 2003 roku 2.0 HDI 90 KM. Przed odłączeniem zamek otwierał i zamykał się z pilota bezproblemowo.

    Doczytałem w internecie, że pilot trzeba ponownie zakodować.. Wyczytałem również, że synchronizacja polega na:

    - włączeniu zapłonu
    - przyciśnięciu przycisku zamknij na pilocie przez 10 sekund
    - wyłączeniu zapłonu
    - ponownie włączeniu zapłonu po 3 sekundach i przyciśnięciu jednorazowo przycisku zamknij.

    U mnie jednak przy takiej próbie takiego kodowania, nic się nie dzieje. Być może coś robię źle.
    Proszę o porady.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Ja znam takie sposób:
    - włączeniu zapłonu
    - przyciśnięciu przycisku zamknij na pilocie przez 10 sekund
    - wyłączeniu zapłonu
    - odczekać 3 sekundy
    - poprawne zakodowanie informuje zamknięciem i otwarciem zamka
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Nie wiem czy dobrze rozumiem

    - Włączasz zapłon
    - przez 10 sekund przytrzymujesz przycisk zamknij - (już po włączeniu zapłonu)
    - wyłączasz zapłon - zwalniasz przycisk zamknij
    - czekasz 3 sekundy i pilot chodzi?
  • Poziom 38  
    Możesz tak spróbować jednak ja opis rozumiem ze 10 sekund trzymam zamknij puszczam i dopiero wyłączam zapłon.
    Po tych 3 sekundach powinien zamek się zamknąć i otworzyć.
  • Poziom 13  
    Dziękuję za podpowiedź,

    W razie czego masz jeszcze jakieś pomysły?

    Dodano po 15 [minuty]:

    Niestety, próbowałem sposobem podanym przez Ciebie i albo coś zrobiłem źle, albo podany sposób nie działa.
  • Poziom 38  
    Masz tylko jeden czy dwa kluczyki z pilotem ?
    Dobrze by było sprawdzić czy pilot w ogóle nadaje bo może z tym akumulatorem to zbieg okoliczności.
  • Poziom 13  
    Jeden kluczyk z pilotem.
    Pilot nadaje, sprawdziłem to włączając zwykłe radio. Radio wydaje dodatkowe szumy podczas przyciskania przycisków.
  • Poziom 38  
    Sprawdź to:
    -otwórz auto z kluczyka
    -w ciągu 30 sekund od otwarcia naciśnij dwa razy przycisk zamykania
    -udane programowanie sygnalizuje zamknięciem i otwarciem zamków
  • Poziom 33  
    Przed procedurą nie wolno się bawić pilotem, bo BSI włącza ochronę zabezpieczającą dla pilotów niezsynchronizowanych tzw. antyscannig. Po wszystkim koniecznie trzeba wyjąć klucz ze stacyjki i zatwierdzić programowanie w ciągu 30 sekund.
  • Poziom 13  
    Niestety nie działa ten sposób

    Dodano po 4 [minuty]:

    A w jaki sposób zatwierdzić to programowanie? Mógłbyś opisać cały proces kodowania?
  • Poziom 13  
    Pomoże ktoś jeszcze w temacie?
  • Poziom 33  
    Sprawdź kontakty baterii w pilocie.
  • Poziom 13  
    Pilot na 100% chodzi prawidłowo, nadaje sygnał. Baterie też przy okazji wymieniłem na nową i zmierzyłem miernikiem ma ponad 3V. Myślę że problem nadal jest w procedurze kodowania - coś robię źle.

    Dodam że kilka miesięcy temu kodowałem pilotem również funkcję aby klapa otwierała się tylko z pilota i procedura ta została pozytywnie zakończona.
  • Poziom 33  
    Spróbuj w innym miejscu może masz zakłócenia od jakiś chińskich zabawek.
  • Poziom 13  
    A mógłbyś mi krok po kroku opisać procedurę kodowania?

    Być może gdzieś za krótko czekam, lub coś robię źle.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Qrde a skąd wiesz czy jest sprawny no nie ! Bardzo możliwe, że stracił zasięg (bo one tak mają czasem jak są popsute), to się go wtedy przykłada w okolice pedału sprzęgła gdzie jest komputer żeby chociaż diagnozę postawić na zepsucie. Pamiętaj, że jak "samochód" zobaczy rozsynchronizowaną transmisję, to się odbiór blokuje na ok. minutę (takie zabezpieczenie, które widać na diagnozerze przez podłączenie OBD), rozkazy przyjmuje co 3 sek., a potwierdzenie po wyjęciu klucza ze stacyjki (konieczne) nie wcześniej jak ok. 30 sek. poprzez zamknięcie/otworzenie. Weź już nie męcz buły, bo więcej nic nie wymodzisz. Myślę, że pilot nie działa, bo przy wymianie baterii niechcący odleciał jakiś element - możesz go sprawdzić w innym aucie.
  • Poziom 13  
    Dzisiaj przykładałem kluczyk z pilotem bezpośrednio przy BSI, a drugim kluczykiem przekręciłem zapłon. Brak postępów przy kodowaniu.
    Jeżeli chodzi o kluczyk z pilotem to wymieniłem w nim baterię dopiero wczoraj - profilaktycznie. Wcześniej pilota nie rozbierałem a i tak nie mogłem go dokodować do samochodu a przed odłączeniem akumulatora kluczyk z pilotem działał bardzo dobrze.
    Nie mam już pojęcia co robić dalej.
  • Poziom 13  
    pepe150 - a stosowałeś ten sposób w Citroenie Xsara?
  • Poziom 35  
    Stosuje to w 306 - bliźniak Xsary.

    Ale jak Tobie nie pasuje - proszę:
    Fragment instrukcji z Xsary II.
    Citroen Xsara II - Centralny zamek z pilota - nie działa po odłączeniu akumulat
  • Poziom 25  
    Przyznać muszę, że mam identyczną instrukcję (samochód od nowości) i do dnia dzisiejszego nie wiem, co autor miał na myśli pisząc - "zadziałać pilotem".
    U mnie nadal bateria działa (od 2003 roku) dlatego jeszcze nie miałem problemu z tym ustrojstwem, ale koniec już widzę w tym jasnym tunelu.
    CR1620 - dobrze, że chociaż podali napięcie (3V!!!). Bez tej, jakże cennej wskazówki za chiny ludowe (przecież innych nie ma) bym się nie domyślił. Trzy wolty i CeEr jakaś tam. Życie mi uratował producent.
    Tylko dlaczego ten cholerny klucz jest tak zarąbiaście duuuuuuuży?
    I dla autora wątku - problem może dotyczyć złej kondycji baterii właśnie. Czy mechanicznie/kluczem można normalnie otworzyć (odblokować) samochód?
    Ja mam dwa kluczyki - jeden to ta krowa większa od wołu i drugi (zapas), mały i zgrabny. Tym drugim również mogę otworzyć bryczkę pomimo wcześniejszego zamknięcia za pomocą "wołu".
  • Poziom 13  
    pepe150 - długo trzeba trzymać przycisk zamykania na pilocie podczas procedury którą podałeś z Peugeota?

    Dodano po 1 [minuty]:

    arigato - mechanicznie kluczem, centralny zamek chodzi bez żadnego problemu. Bateria nowa, sprawdzana na mierniku ma trochę ponad 3V.
  • Poziom 35  
    arigato napisał:
    co autor miał na myśli pisząc - "zadziałać pilotem".


    Zapewne miał na myśli wcisnąć przycisk.

    fistach30 napisał:
    pepe150 - długo trzeba trzymać przycisk zamykania na pilocie podczas procedury którą podałeś z Peugeota?


    Nic nie trzymam, tylko naciskam przycisk zamknięcia.
  • Poziom 33  
    Ja nigdy w życiu nie trzymam dłużej jak 3 sek. bo wszędzie rozładowane baterie której wystarcza na styk. Ze świeczką szukać takiego co chodzi do zegarmistrza regularnie ! @fistach30 czego nie sprawdzisz pilota na sprawnym aucie.
  • Poziom 13  
    Mógłbym ewentualnie sprawdzić pilot na Citroenie Berlingo z 2004 roku. A czy jeżeli zacznę kodować swój pilot w berlingo to stary pilot od berlingo też będę musiał ponownie kodować?
  • Poziom 13  
    A czy jest w citroenie jakiś przekaźnik, bezpiecznik odpowiedzialny za brak komunikacji kluczyka z centralką zamka w BSI?
    Myślę że tu może być problem.
  • Poziom 35  
    Centralny zamek jest w BSI. Nie ma oddzielnego sterownika.
    Zawsze można wyciągnąć i zimne luty poprawić.
  • Poziom 13  
    Wiem, że jest w BSI, stąd moje pytanie, czy jest w tym aucie jakiś bezpiecznik, który może mieć wpływ na komunikację tego BSI z pilotem?
  • Poziom 35  
    Jak masz COM2000 w aucie (przełącznik zespolony), to w niej jest antena.
  • Poziom 13  
    Ok w takim razie sprawdzania czas dalszy. Dziękuję za pomoc.