Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz impulsowy podaje na wyjściu połowę napięcia.

01 Gru 2018 22:25 696 25
  • Poziom 14  
    Dzień dobry.

Z pewnym wstydem piszę w tym dziale, ale jeśli chodzi o zasilacze impulsowe to właściwie jestem całkiem zielony.
    Gdyby zupełnie nie dawał znaku życia to może byłoby łatwiej, ale to inny problem.

W takim modnym teraz zestawie głośnikowym 2.0 (T-30x) jest impulsowy zasilacz, który nie wstaje pod obciążeniem, natomiast na jałowym ma około połowę napięcia (coś koło 7V z groszami, podczas gdy potrzebne jest 15V). Może nie byłoby to czymś szczególnym, gdyby nie fakt, że po wyłączeniu na jakiś czas pojawia się upragnione równiutkie 15V, które tam jest, dopóki jest napięcie na dużym kondensatorze na stronie pierwotnej. Średnio znam się, wróć, w ogóle nie znam się na zasilaczach impulsowych, a używanie ich w sprzęcie audio traktuję jak herezję, (choć to wzmacniacz klasy D, z kolosalnymi zniekształceniami do odtwarzania plików MP3) ale chciałbym naprawić tą padlinę.
    Oczywiście elektrolity wymienione (dwa na wejściu i dwa na wyjściu), choć na mierniku oczywiście pojemność właściwa. Jedna z dwóch szybkich diod na wyjściu (równolegle spiętych) uszkodzona, więc wymienione obie (na inne, też schottky`ego, ale chyba to nie ma większego znaczenia?). Diody Zenera na wyjściu nie było, rezystory po stronie wtórnej trzymają wartości.
    Liczę na to, że ta połowa napięcia coś znaczy (oraz to właściwe po wyłączeniu zasilania) i ktoś na jakiś pomysł wpadnie.
    Schematu brak, w razie czego zdjęciem służę,ale zasilacz zwykły, typowy do bólu.
    Może ktoś coś? Co przeoczyłem?
  • Poziom 12  
    Uzupełnij brakujące 2 kondensatory elektrolityczne na wtórnym oraz daj dobre zdjęcie drugiej strony PCB.
  • Poziom 14  
    Ale szybko...