Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Megane Scenic 1.6e 90k - Bardzo duże spalanie benzyny na lpg.

Bartek1999kk 20 Dec 2018 22:04 3153 56
  • #31
    maiami
    Level 23  
    Jakby padł wtryskiwacz gazowy to auto by nie chodziło na konkretny cylinder. To że auto spala jedno i drugie paliwo to raczej mało prawdopodobne, no chyba że zepsuł się emulator wtryskiwaczy.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    gimak
    Level 39  
    maiami wrote:
    To że auto spala jedno i drugie paliwo to raczej mało prawdopodobne, no chyba że zepsuł się emulator wtryskiwaczy.

    Ja na samym początku (#4 post), taką diagnozę sugerowałem.
  • #34
    gimak
    Level 39  
    Z tego co napisał autor tematu w #1 poście ja wyciągam wniosek, że gdy był gaz z butli, to silnik na gazie chodził na 2 lub 3 cylindrach na gazie oraz 1 lub 2 cylindrach na benzynie. Silnik pracował poprawnie, ale ubywało benzyny z baku. Gdy brakło gazu w butli, silnik na gazie zaczął wariować - bo pracował tylko na 1 lub 2 cylindrach na benzynie. Sądzę że to są, raczej chodzi o dwa cylindry a nie jeden, bo nie bardzo sobie wyobrażam pracę tylko jednego cylindra na benzynie gdy brakło gazu. Tak ja zinterpretowałem wpis autora.
    Trochę mi nie pasuje ilość spalanego gazu w tej sytuacji, bo wg mnie powinna być dużo niższa niż podał autor tematu.
  • #35
    maiami
    Level 23  
    Najszybszą diagnozą będzie zaciskać wężyki od wtryskiwaczy gazowych i patrzeć jak zachowuje się silnik. Jeżeli auto chodzi na LPG i po zaciśnięciu go nie ma żadnej reakcji w pracy silnika to znaczy że dawkowane jest dodatkowo paliwo na dany cylinder.
  • #36
    Bartek1999kk
    Level 3  
    Panowie problem w końcu rozwiązany o dziwo samemu,gaziarze rozkładali ręce,gaz wyregulowany wszystko sprawne sprawdzone,emulator sprawny,auto zaczynało szarpać i było coraz gorzej,postanowiłem wyłączyć gaz i jeździć na samej benzynie ale nic nie pomogło dalej szarpało przygasało cuda po prostu paliło około 12l na 100 robiłem wszystko cewka kable świece,przepustnica czujniki i w końcu brat poradził mi odpiąć map sensor ku mojemu zdziwieniu pomogło,auto nie szarpie,pali normalnie 8l na 100 i co najważniejsze nie zużywa pb na gazie,postanowiłem wymienić map sensor ale przy demontażu zobaczyłem że wężyk od niego do kolektora ssącego jest popękany,wymieniłem więc sam wężyk i zdziwienie wszystko gra,wszelkie bolączki jakie miały miejsce ustąpiły. Zastanawia mnie tylko co ten wężyk bodajże jest to wężyk podciśnieniowy miał z tym wspólnego ?
  • Relpol przekaźniki
  • #38
    ociz
    Moderator of Cars
    Ogólnie duże spalanie ok, ciśnienie w kolektorze to jeden podstawowych parametrów dla wyliczenia dawki paliwa, ale nie ma to nic wspólnego ze spalaniem benzyny przy jeździe na LPG.
  • #39
    paszczakq
    Level 26  
    MAP-sensor jest bardzo istotny . Normalnie w kolektorze masz podcisnienie , im więcej wciska się pedał gazu i otwiera przepustnica to te podciśnienie spada . To informacja że paliwa trzeba podać więcej . Dziura w wężyku to raz że sugeruje dużą dawkę , dwa dostaje się lewe powietrze które może zakłócać pracę na wolnych obrotach .
  • #40
    maiami
    Level 23  
    Bartek1999kk wrote:
    ,wymieniłem więc sam wężyk i zdziwienie wszystko gra,wszelkie bolączki jakie miały miejsce ustąpiły.

    popękany wężyk to jedno ale skoro palił LPG oraz PB jednoczenie to nie może być rozwiązanie problemu, coś mi tu nie pasuje
  • #41
    Bartek1999kk
    Level 3  
    Panowie problem który myślałem że jest rozwiązany nie ustąpił lecz się zmniejszył,auto nie szarpie,ma moc jednak nadal pali benzynę około 2/3l na 100km,sprawdzałem na trasie 200 km pyknela mi rezerwa zatankowałem 5l benzyny i gazu do oporu i w trasę jak wróciłem zaświeciła mi się rezerwa benzyny,auto nie było gaszone cały czas jechało na gazie dwóch gaziarzy w mojej okolicy rozłożyło ręce,jeden kazał jeszcze podjechać za tydzień bo nie miał za bardzo czasu szukać,jak nie da rady to muszę się wybrać tam gdzie był gaz zakładany ale to jest trochę drogi wolałbym tego oszczędzić,jak myślicie co to kurde może być ?
  • #42
    paszczakq
    Level 26  
    Wtrysk benzynowy nie trzyma . albo nieszczelne przewody paliwowe . Opcjonalnie rzadko ale jednak potrafi przeciekać regulator ciśnienia paliwa ( o ile tu na listwie występuje ) . Poszukaj bezpiecznika od pompy paliwa w baku . Wyjmij .

    Jest opcja żeby zdjać listwę z wtryskami ( razem ) włączyć zapłon i zobaczyć czy z któregoś nie kapie .
  • Helpful post
    #43
    ociz
    Moderator of Cars
    paszczakq wrote:
    Poszukaj bezpiecznika od pompy paliwa w baku . Wyjmij .

    Jeśli któryś wtryskiwacz będzie pracował z wyłączoną pompą to jego żywot się szybko zakończy.
  • Helpful post
    #44
    maiami
    Level 23  
    Bartek1999kk wrote:
    gazu do oporu i w trasę

    Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
  • #45
    paszczakq
    Level 26  
    ociz wrote:
    paszczakq wrote:
    Poszukaj bezpiecznika od pompy paliwa w baku . Wyjmij .

    Jeśli któryś wtryskiwacz będzie pracował z wyłączoną pompą to jego żywot się szybko zakończy.


    Niby czemu ? Przegrzeje się ? Nowy to już nie będzie .
  • Helpful post
    #46
    ociz
    Moderator of Cars
    Zatrze się. Nie wierzysz to przetestuj na własnym samochodzie, innym nie dawaj szkodliwych porad.
  • #47
    Bartek1999kk
    Level 3  
    Odpiąłem pompę paliwa auto chodzi na 3 cylindrach na lpg,po podpięciu pompy pracują 4 cylindry wszystko jest spoko,wypięcie wtrysku gazu nr.1 brak reakcji nadal 4 gary walą,ale odpięcie 2 lub 3 lub 4 ma reakcję i po odpieciu auto przygasa i pracuje na 3 cylindrach,więc wygląda to na padnięty wtrysk nr.1 który został zastąpiony benzynowym teraz tylko pytanie czy coś takiego jest możliwe i czy ktoś coś takiego ustawił ?
  • #48
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie znam tego sterownika, ale że to budżetowa wersja to raczej mało możliwe. Prędzej po prostu przekaźnik emulatora padnięty.
  • #49
    maiami
    Level 23  
    Bartek1999kk wrote:
    został zastąpiony benzynowym teraz tylko pytanie czy coś takiego jest możliwe i czy ktoś coś takiego ustawił ?


    Nie ma takiej opcji w sterowniku iż 3 cylindry pracują na LPG a jeden na PB. Teraz pytanie czy problem leży po stronie sterownika LPG czy listwy wtryskowej.
  • Helpful post
    #50
    fazer699
    Level 11  
    Witam
    Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował trzy cylindry na LPG jeden na benzynie. Mozna łatwo to sprawdzić odłączając kolejno wtryski LPG jesli na jakims nie bedzie roznicy w pracy silnika wtedy na tym cylindrze pracuje wtrysk PB
  • #51
    paszczakq
    Level 26  
    Taki wałek tez nie wykluczony . Po tym co widziałem i co mi znajomi opowiadają .
  • #52
    maiami
    Level 23  
    Za pewne tak to wygląda jak auto trafia do warsztatu "panie trzeba tanio naprawić, na sprzedaż idzie" wtedy można się wszystkiego spodziewać.
  • #53
    Bartek1999kk
    Level 3  
    Fazer jest dokładnie tak jak ty mówisz,dotychczas tylko ty zrozumiałeś o co chodzi,a powiedz mi ile może kosztować naprawa tego czyli wymiana tego padniętego wtrysku lpg i przestawienie żeby tam benzyna nie szła,ciekawe czy w ogóle gaziarze się tego podejmą ?
  • #54
    paszczakq
    Level 26  
    Wtrysk to grosze . CHyba że centralka uszkodzona to wtedy zakup drugiej sprawnej ( nawet używka ) podmiana i przepisanie ustawień .
  • #55
    ociz
    Moderator of Cars
    Sterownik można naprawić, to zwykłe przekaźniki są, jedynie lakier trochę utrudnia wylut.
  • #56
    paszczakq
    Level 26  
    jak trafi się sprawny za 50 zeta to nie warto . obecny na części w razie W .
  • #57
    Bartek1999kk
    Level 3  
    Pomoc kolegów.