Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Megane Scenic 1.6e 90k - Bardzo duże spalanie benzyny na lpg.

02 Gru 2018 09:59 1941 56
  • Poziom 3  
    Witam,mam taki problem,samochód to Renault Megane Scenic z 1998r silnik 1.6e 8v 90km,instalacja gazowa Tomasseto wtryski Valtki,auto kupiłem nie dawno z gazem.Problem polega na bardzo dużym spalaniu benzyny podczas jazdy na lpg,w lecie było to około 3l benzyny i 8l gazu na 100km,a teraz jest około 5l benzyny na 8l gazu,wiem zaraz powiecie że odpalanie auta jazda na ssaniu itp. Ale zrobiłem trasę w lecie na lpg 200km miałem benzynę nac1 kresce a jak dojechałem do celu zaswiecila się rezerwa.Ktos powiedział mi to Francuz nie ma emulatora,tak na prawdę nie pali ci benzyny tylko ci wskaznik opada bo auto myśli że pali benzynę,myślę ok,co się okazało wróciłem z powrotem te 200km,potem jeszcze 3 trasy po 30km i co sie okazuje następnego dnia jadę do pracy a auto szaleje,szarpie częsie cuda,przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie,dodatkowo na wskaźniku gazu cały czas jest czerwona kropka rezerwy nawet kiedy jest do pełna.Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 35  
    Świece nowe? Cewki zapłonowe sprawne? Dolot szczelny?
  • Poziom 3  
    Dolot szczelny,nie świece nie wymieniane i właśnie o nich myślałem ale mnie zastanawia co mają świece wspólnego z paleniem pb na gazie ?
  • Poziom 39  
    Nie znam tej instalacji, ale wg mnie coś jest w niej skopane skoro w czasie jazdy na gazie ciągnie również benzynę. Być może, któryś wtryskiwacz benzynowy jest nieszczelny lub
    Bartek1999kk napisał:
    przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie,

    nawalony jest emulator wtryskiwaczy benzynowych i nie odłącza jednego wtryskiwacza benzynowego.
    Poza tym sprawdziłbym sondę lambda przed katalizatorem, bo wg mnie 8 l gazu i 3 l benzyny to stanowczo za dużo. Moja meganka brała 7.2 l gazu i ok. 0.6 l benzyny na rozpałkę.
    Miałem zagazowaną megankę i w niej w czasie jazdy na gazie wskaźnik paliwa nie opadał.
  • Poziom 39  
    Bartek1999kk napisał:
    w lecie było to około 3l benzyny i 8l gazu na 100km

    To absurdalne wartości nawet w lato. U mnie tankowanie benzyny w lato to 10l na 3-4 miesiące czyli na 3-4 tys km , co daje 0,33-0,4l na 100km. W zimę jest 2x więcej czyli 0,66-0,8l 100km, ale tylko jak jeżdżę krótkie trasy.
    Wygląda na lejący wtrysk benzynowy albo instalacja źle zamontowana i źle wyregulowana :może przelączać się na benzynę pod większym obciążeniem lub określonym zakresie obrotów- kompensacja złego doboru lub zuzycia się komponentów instalacji LPG. Podjedź do myślącego mechanika, sam nic nie zrobisz.
    Bartek1999kk napisał:
    Ktos powiedział mi to Francuz nie ma emulatora,

    Pewnie właściciel niemieckiego auta???
    Nie podałeś jak to sterownik LPG.
  • Poziom 41  
    W Scenicu 1 nie jest wymagany emulator.
  • Poziom 3  
    Nie,nie był to właściciel niemieckiego auta,tylko właściciel Meganki z 2011r i tam podobno jest coś że ilość paliwa w baku jest obliczana przez otwieranie wtrysków czy coś takiego,tak to to tłumaczył,i mówił że musiał jakiś emulator czy coś takiego zamontować,wracając czyli mówicie że 7.2l lpg na 100km to by się mogło zgadzać problem bardziej z tą wachą,no nic podjadę do gaziarza i zobaczymy co tam gra,nie wiecie moze ile kosztuje sam przegląd instalacji gazowej żeby mi stwierdzili gdzie jest problem i ewentualnie czy gaziarze podejmują się roboty przy instalacji którą zakładał ktoś inny,bo gaz był zakładany w Krakowie 50km od mojej miejscowości i nie bardzo chcę mi się tam jechać,a u mnie w 2 pobliskich miastach jest kilka stacji z lpg jak myślicie ?
  • Poziom 39  
    Bartek1999kk napisał:
    wracając czyli mówicie że 7.2l lpg na 100km to by się mogło zgadzać problem bardziej z tą wachą,

    To nie za bardzo by się zgadzało, a zatem doprecyzuję co miałem na myśli w poprzedniej wypowiedzi.
    gimak napisał:
    Bartek1999kk napisał:
    przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie,

    Moim zdaniem to co przytoczyłem w poprzedniej wypowiedzi, wskazywałoby na to, że silnik przełączony na gaz pracuje na trzech cylindrach na gazie a na jednym na benzynie - to raz, a dwa - to nawet gdyby tak było, to wtedy powinien spalić ok. 6 litrów gazu i ok. 1.5 litra benzyny - czyli mniej gazu i benzyny, a nie tyle ile podałeś. Dlatego oprócz tego sugeruję abyś dał sprawdzić działanie sondy lambda przed katalizatorem.
    Te uwagi dotyczą instalacji sekwencyjnej, bo chyba taka tkwi pod maska tego samochodu.
  • Moderator Samochody
    Bartek1999kk napisał:
    7.2l lpg na 100km to by się mogło zgadzać

    Nie, to nie jest ekonomiczny silnik więc w tak małe spalanie nie uwierzę. Jeśli wszystko ogarniesz tak jak ma być to licz się ze znacznie większym spalaniem.
  • Poziom 3  
    Nie no to nie o to chodzi,nawet niech pali 11l to i tak będzie lepiej niż 7l lpg i 3pb,no nic podjadę do gaziarza i zobaczymy,chociaż nie pokoi mnie jeszcze jeden fakt,auto w lecie miało czasami problem z odpalaniem,objaw zalewania silnika,trzeba było kręcić 20/30sek z gazem w podłodze żeby odpalić,potem przez chwilę chodził jak traktor oczywiście za nim wielka biała chmura a potem już ok,teraz o dziwo odpala lepiej ale strzela z wydechu i szarpie i na pb i gazie,a momentami przestaje,postawiłem na świece zamówiłem już Boscha do aut z lpg ale nie wiem czy to czasem od tej instalacji gaowej takie jaja się nie dzieją,brat mi tu truje jakaś mapą lub emulatorem a ja mam to auto pół roku i nwm o co mu chodzi :D
  • Poziom 38  
    Patrząc po gratach jakie masz to śmiało można zasugerować wymianę przodu :/ Valtek, tomasetto....... brzmi jak alaska.... Nie odpala...brzmi jak nieszczelne wtryski lub reduktor.....
  • Poziom 41  
    Alaska, jak sprawna to te 90KM obrobi. Valteki na śmietnik. Pewnie któryś nie podaje gazu i dlatego auto popija benzynę.
  • Poziom 38  
    Nie wiedziałem, że te instalacje są tak mądre, że popijają PB jak któryś wtrysk LPG nie domaga. Ale bzdet. Prędzej podpije jak spad ciśnienie gazu czyli reduktor nie domaga.
    Popatrz na ten zestaw. Myślisz, że alaska będzie po przebiegu dawać radę? Wątpię a nowa to zaledwie 150zł i jest P&P.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post autora tematu, a szczególnie na to
    Bartek1999kk napisał:
    wróciłem z powrotem te 200km,potem jeszcze 3 trasy po 30km i co sie okazuje następnego dnia jadę do pracy a auto szaleje,szarpie częsie cuda,przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie,

    Wg mnie silnik w opcji "praca na gazie" pracuje na 2 lub 3 cylindrach na gazie i na 2 lub 1 cylindrze na benzynie - stąd duże zużycie benzyny przy jeździe na gazie i towarzyszący mu spadek poziomu paliwa (benzyny) na desce. Jak brakło benzyny silnik zaczął "szaleć", a przełączony na benzynę gaśnie.
    Napisałem 2 lub 3 cylindry, ale raczej stawiam na 2 cylindry, bo autor tematu pisze, że silnik zaczął szaleć jak brakło benzyny, a u mnie w megance, ale również w corolli jak wypadł jeden cylinder, to nie było to specjalnie zauważalne, samochód stawał się trochę mułowaty i wskazania chwilowego spalania były większe, ale silnikiem nie trzęsło i szarpało.
    W corolli jak wypadły dwa cylindry to silnikiem trzęsło i był problem z z jego odpaleniem.
  • Poziom 3  
    W końcu ktoś kto rozumie temat ;) ale jakie mogą być tego przyczyny ? Padnięty wtrysk gazu i ustawienie że w razie kiedy pada wtrysk gazu zastępuje go benzyna ? Jest coś takiego w ogóle stosowane ?
  • Poziom 38  
    Może być tak ustawiony sterownik LPG. Podłącz się z nim pod PC to się coś wyjaśni.
  • Moderator Samochody
    Wciąż nie wiadomo jaka instalacja nawet, bo "Tomasseto" elektroniki nie spotkałem. Może wtrysk benzyny lub regulator ciśnienia przeciekać, może też emulator któregoś z wtrysków nie przełączać.
  • Poziom 41  
    psooya napisał:
    Nie wiedziałem, że te instalacje są tak mądre, że popijają PB jak któryś wtrysk LPG nie domaga. Ale bzdet.

    Bzdet? Czyli nie może być tak, że sterownik podpiera się benzyną?
  • Poziom 39  
    Bartek1999kk napisał:
    W końcu ktoś kto rozumie temat ;)

    Pisałem o tym już w pierwszym moim poście.
    Bartek1999kk napisał:
    ale jakie mogą być tego przyczyny ?

    Nie znam tej instalacji, więc jednoznacznie nie odpowiem. Nie wiem jak i przez co, w tej instalacji realizowane jest odłączanie wtrysków benzynowych przy przechodzeniu na zasilanie gazowe. U mnie w corolli w Prinsie odpowiedzialny za to jest emulator wtryskiwaczy benzynowych i jest to osobny moduł. W megance w Dream XXI N ten moduł był prawdopodobnie wewnątrz sterownika gazowego, bo na zewnątrz nigdzie go nie widziałem. Podobno w nowym Prinsie (VSI 2) też już tego modułu na zewnątrz nie ma.
    Najlepiej jak z tym pasztetem zwrócisz się do gazownika, który zna tą instalację.
    Dodam jeszcze, że z moich obserwacji mojego Prinsa, niedomagania emulatora wtryskiwaczy są poza polem widzenia sterownika gazowego i nie generuje on błędów związanych z emulatorem. Nie wiem jak to wygląda w innych instalacjach.
  • Poziom 38  
    sebap napisał:
    psooya napisał:
    Nie wiedziałem, że te instalacje są tak mądre, że popijają PB jak któryś wtrysk LPG nie domaga. Ale bzdet.

    Bzdet? Czyli nie może być tak, że sterownik podpiera się benzyną?

    Jeśli przeczytasz ze zrozumieniem to tak. Bzdet.
  • Poziom 3  
    Mam nowy trop w tej sprawie,rodzinny mechanik z resztą niesamowity elektryk w rozmowie poradził mi zobaczyć na pochłaniacz par paliwa,gdyż jego uszkodzenie może powodować takie objawy jak ja mam,jak myślicie ma to coś wspólnego ?
  • Moderator Samochody
    Nie, tylko jakbyś co chwila tankował pod korek to przez odpowietrzenie mógłby trochę benzyny wciągać.
  • Poziom 3  
    Panowie na już kurde nwm,wczoraj postanowiłem zrobić test odpinać wtryski gazu,o dziwo dwa były dość luźne jak by nie dokręcone ale czemu jak tam jest tylko 1 śruba bodajże regulacyjna,przy odpinaniu 2 3 i 4 silnik zaczął ciężej chodzić natomiast przy 1 tym co był luźny bardzo odpiecie nic zero reakcji a o dziwo silnik pracuje normalnie na wszystkich garach,czyli nwm czy dobrze kombinuję padł wtrysk gazu i zastąpił go benzynowy ? Jest coś takiego możliwe ?
  • Poziom 24  
    No to już wiadomo że jeden wtrysk zepsuty .
  • Poziom 3  
    No tak,czyli jest tak jak mówię benzynka zastąpiła gaz i dlatego tak się dzieje ?
  • Moderator Samochody
    Bartek1999kk napisał:
    padł wtrysk gazu i zastąpił go benzynowy ? Jest coś takiego możliwe ?

    Na 99% nie, ale wciąż nie napisałeś co to za instalacja.
  • Poziom 3  
    Instalacja AG Compact.