Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Przepalanie motocykla zimą

karo9522 06 Gru 2018 16:40 678 40
  • #31 06 Gru 2018 16:40
    E8600
    Poziom 36  

    W ramach wyjaśnia.
    Jeśli ktoś odpala i jeździ zimą i silnik osiągnie odpowiednią temperaturę w odpowiednio długim okresie czasu to woda zgromadzona podczas stygnięcia po poprzedniej jeździe jest usuwana z silnika.
    Natomiast takie odpalanie by odpalić silnik pochodzi 5 minut nie uzyska nawet temperatury pracy i gaszenie powoduje, że w silnik gromadzi coraz więcej wody wraz z kolejnym odpalaniem gdyż ta stara nie jest w stanie wydostać się z silnika.
    Woda dostaje się przez filtr powietrza/gaźnik, odmę a najlepiej widoczna jest w wydechu gdy potrafi pluć wodą (szczególnie dużo wody ciągną tłumiki przelotowe).

    Właśnie ta woda powoduje, że są 2-3 szkoły wymiany oleju w motocyklach. Jeśli ktoś wymianie olej na jesieni i będzie tylko przepalać to nowy olej wciągnie trochę wody z powietrza.

    Ps. Wodę w zbiorniku paliwa dawniej niwelowało się dolewając denaturat, który mieszał się zarówno z wodą jaki i benzyną.

  • #32 06 Gru 2018 19:22
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Więc tak.
    W 600RR masz prawdopodobniej cylindry z gładzią z nicasilu - odpada więc odkręcanie świec i nalewanie oleju na cylinder, aczkolwiek istnieje niewielkie ryzyko skorodowania pierścieni.
    Wtrysk paliwa - nie ma co tutaj robić.
    Zbiornik paliwa jest metalowy, więc lepiej aby nie zostawiać go zupełnie suchym. Co prawda obecne paliwa bezołowiowe nie zabezpieczają zbiorników metalowych przed korozją, a dodatkowa zawartość etanolu wpływa na wyciąganie wilgoci z powietrza. Kwestia dyskusyjna, czy stosować jakieś stabilizatory lub dodatki do paliwa.
    Wloty powietrza dolotowego oraz końcówkę tłumika zatkać aby nie kondensowała się wewnątrz wilgoć.
    Akumulator wymontować albo wyjąć główny bezpiecznik tudzież kostkę odpowiadającą za całe zasilanie. Licznik elektroniczny oraz ECU (immo) będą rozładowywały akumulator. Warto go co jakiś czas doładować.
    Jeśli masz standy to podstawić z przodu i z tyłu (600RR nie posiada centralki).
    Przepalanie - absolutnie nie, chyba że będziesz w stanie zrobić trasę na której silnik się porządnie rozgrzeje (50-100 km).
    Dobrze, jeśli stoi w minimalnie ogrzewanym garażu - chodzi o to aby stał w suchym pomieszczeniu, w którym nie następuje kondensacja np. w okresie odwilży.

  • #33 06 Gru 2018 19:58
    gromleon
    Poziom 32  

    Tzok, rozbierałem gaźniki i nie widzę w komorze pływakowej nic nadzwyczajnego. Serwisuje swoje motocykle sam i uważam po tylu latach użytkowania , że większość tych procedur to niepotrzebny wysiłek. Są też powielane w sieci takie brednie jak formatowanie świec zapłonowych i wiele wiele ciekawszych.

  • #34 06 Gru 2018 20:42
    tzok
    Moderator Samochody

    E8600 napisał:
    Wodę w zbiorniku paliwa dawniej niwelowało się dolewając denaturat, który mieszał się zarówno z wodą jaki i benzyną.
    Denaturat (spirytus etylowy) nie miesza się z benzyną, a jedynie z wodą i taka mieszanina po pierwsze ma niższą temperaturę zamarzania, a po drugie jest palna.

    Z mojego motocykla nie chce mi się spuszczać paliwa z gaźnika, ale on więcej stoi niż jeździ (w tym roku nie zrobiłem nawet 100km, chyba tylko do przeglądu wyjechałem). Zawsze jak paliwo wyparuje to zostaje tam sporo osadu. Na wiosnę po prostu czyszczę gaźnik. Czterosuwa można profilaktycznie co jakiś czas zakręcić na rozruszniku bez paliwa i świecy. W przepalaniu na wolnych obrotach nie widzę sensu. Tylko zarzuci świecę sadzą i spowoduje skroplenie się wody w wydechu i cylindrze.

  • #35 06 Gru 2018 21:16
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Miałem honde600 ducati i zimą odpał raz w tygodniu i nagrzany do włączenia wentylatora. I licznik zamykały wiosną.

  • #36 08 Gru 2018 14:39
    karo9522
    Poziom 13  

    A mam jeszcze pytanie odnośnie opony, czy mogę założyć na tył oponę 190/55 ZR17. Producent deklaruję na przód 120/70 ZR17 a na tył 180/55 ZR17

  • #38 08 Gru 2018 16:09
    karo9522
    Poziom 13  

    A co z tym przepalaniem, bo z tego co widzę to zdania są podzielone...

    Dodano po 15 [minuty]:

    Są też różne szkoły, czy wymieniać olej przed sezonem czyli w czasie zimowania czy po ziemie?

  • #40 08 Gru 2018 17:42
    ociz
    Moderator Samochody

    tzok napisał:
    Z mojego motocykla nie chce mi się spuszczać paliwa z gaźnika

    Taka zwietrzała benzyna robi się agresywna i niszczy różne tworzywa, ale Twój wybór.
    karo9522 napisał:
    A co z tym przepalaniem, bo z tego co widzę to zdania są podzielone...

    Więcej szkody niż pożytku.

  • #41 09 Gru 2018 00:27
    tzok
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Taka zwietrzała benzyna robi się agresywna i niszczy różne tworzywa, ale Twój wybór.
    Po dwóch tygodniach w gaźniku jest sucho jak pieprz... poza tym to chińska 125'ka, zatem nie ma czego żałować.