Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Przepalanie motocykla zim±

karo9522 02 Dec 2018 12:14 2970 40
  • #1
    karo9522
    Level 13  
    Witam. Czy jest dobrym pomysłem przepalanie dwa razy w tygodniu co pół godziny?
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    W dawnych czasach, powiedzmy w latach 70-80 zalecało się, nalanie kieliszka oleju do cylindra, rozprowadzenie go, za pomoc± ruszenia dĽwign± rozrusznika, po czym miał motocykl, spokojnie doczekać do wiosny.
  • #3
    karo9522
    Level 13  
    Dodam że motocykl stoi w nie ogrzewanym garażu.
  • #4
    piachu1994
    Level 38  
    Pytanie jaki motocykl. Czy to MZ ETZ w dwusuwie, czy nowsze konstrukcje czterosuwowe jak Yamaha FZR1000.
    Ja wychodzę z założenia, że warto co dwa tygodnie odpalić, niech wszystko dostanie oleju i niech się przesmaruje.
    Osobi¶cie posiadam Yamaha FZR 1000 3GM EXUP i odpalam normalnie co 14 dni i nie narzekam.
  • #5
    karo9522
    Level 13  
    Jest to honda cbr 600rr
  • #6
    marek0712
    Level 19  
    karo9522 wrote:
    Czy jest dobrym pomysłem przepalanie dwa razy w tygodniu co pół godziny?
    raczej bez sensu, ważniejsze żeby zbiornik był do pełna bo rdzewieje w ¶rodku(jak stalowy), jak jest akumulator to do domu i utrzymywać go w sprawno¶ci, a jak już koniecznie chcesz przepalać to raz na miesi±c spokojnie wystarczy.
    Napoisz jeszcze co to za motocykla, gaĽnik, wtrysk, dwusuw, czterosuw?
  • #7
    stanislaw1954
    Level 43  
    Spytam z przekor±, a jak się ma przepis, pozwalaj±cy na pracę silnika pojazdu nie dłużej niż minutę na postoju ?
  • #8
    karo9522
    Level 13  
    Wtrysk, jest to czterosuw.
  • #9
    marek0712
    Level 19  
    stanislaw1954 wrote:
    Spytam z przekor±, a jak się ma przepis, pozwalaj±cy na pracę silnika pojazdu nie dłużej niż minutę na postoju
    ` poza terenem zabudowanym może chodzić aż mu się skończy paliwo
    .
    karo9522 wrote:
    Wtrysk, jest to czterosuw.
    spokojnie raz w miesi±cu, przy gaĽniku nieraz czę¶ciej ze względu na wyparowanie paliwa z gaĽnika i tworzenie się osadów(gaĽnik potrafi zarosn±ć), ale skoro to wtrysk to osobi¶cie robię tak że moto zalane pod korek a akumulator nie wyci±gnięty bo mi się nie chce
  • #10
    stanislaw1954
    Level 43  
    karo9522 wrote:
    Dodam że motocykl stoi w nie ogrzewanym garażu.
    A jak przyjd± duże mrozy, przez dłuższy czas, to jak± tam masz temperaturę?
  • #11
    karo9522
    Level 13  
    Powiedzmy jak na zewn±trz jest - 20 to wewn±trz będzie - 15
  • #12
    stanislaw1954
    Level 43  
    karo9522 wrote:
    Powiedzmy jak na zewn±trz jest - 20 to wewn±trz będzie - 15
    To bym jednak schował akumulator do ciepłego (w "+") pomieszczenia
  • #13
    cyborg39
    Level 27  
    Posty niektórych tu pisz±cych podchodz± pod łamanie regulaminu forum – udzielanie szkodliwych rad innym użytkownikom forum, i w zasadzie powinny być raportowane..
    To że niektórzy przepalaj± swoje motocykle zim± nie znaczy że robi± dobrze i nikt nie powinien brać z nich przykładu.
    Prawidłowe przechowywanie motocykla zim± to:
    - wyjęcie akumulatora i przechowywanie w plusowej temperaturze oraz doładowywanie raz w miesi±cu, lub podł±czenie dobrej ładowarki mikroprocesorowej z opcj± podtrzymania napięcia (lub doładowywania)
    - napełnienie zbiornika paliwa „pod korek”
    - zmniejszenie ci¶nienia powietrza w oponach
    - podparcie ramy motocykla w taki sposób aby koła nie dotykały podłoża
    - w motocyklach gaĽnikowych spuszczenie paliwa z komory/komór pływakowych przeznaczon± do tego ¶rub±
    - nie muszę chyba wspominać o wcze¶niejszym umyciu, wysuszeniu motocykla oraz zabezpieczeniu lakieru oraz chromów odpowiednimi ¶rodkami
    - zatkanie wylotu tłumika/tłumików kawałkiem szmatki
    - przykrycie motocykla pokrowcem przepuszczaj±cym wilgoć od ¶rodka
    Kiedy¶ czytałem że jedno uruchomienie zimnego silnika wpływa na jego zużycie w podobny sposób jak przejechanie 30 km na silniku rozgrzanym do temperatury pracy..
    Poza tym odpalenie motocykla i zgaszenie po paru minutach na biegu jałowym ma destrukcyjny wpływ dla ¶wiec zapłonowych, potem wiosn± s± tematy „dlaczego nie mogę uruchomić motocykla”?
    Generalnie, każdy silnik spalinowy należy uruchomić, nieco rozgrzać i ruszyć w drogę delikatnie operuj±c gazem, do momentu osi±gnięcia parametrów pracy – wszelkie inne działanie to działanie na szkodę silnika i tyle.
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Ja jak jezdzilem jeszcze to przepalałem. Aku ciężko wyj±ć
    . Ubocznych efektow brak
  • #16
    cyborg39
    Level 27  
    andrzej20001 wrote:
    Ubocznych efektow brak

    Na krótk± metę. To tak samo jakby¶ mówił że palenie papierosów nie szkodzi bo Ty palisz i jeszcze żyjesz..
    Ale rób jak chcesz, ja napisałem jak powinno się robić wg m±drzejszych ode mnie, kto z tej wiedzy skorzysta to jego sprawa, a kto będzie przepalał moto zim± to tylko jego problem i jego maszyny..

    Dodano po 4 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    Aku ciężko wyj±ć

    Policzyłbym na palcach jednej ręki w których motocyklach jest to kłopotliwe, w generalnej większo¶ci jest to proste i bezproblemowe, to normalna czynno¶ć obsługowa. Z drugiej strony, raz na rok warto się nawet pogimnastykować żeby go wyj±ć. A jak się naprawdę nie chce to pisałem o ładowarkach z podtrzymaniem..
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    cyborg39
    Level 27  
    gromleon wrote:
    Reszta to nie potrzebne zawracanie sobie głowy

    To Twoje zdanie i masz do niego prawo. Jednak nie próbuj nikogo do tego przekonywać bo jeszcze Cię posłucha i będzie robił równie głupio.
    Stare powiedzenie mówi: "Jak kto dba tak ma"
  • #19
    User removed account
    Level 1  
  • #20
    cyborg39
    Level 27  
    Gromleon, widzę że jeste¶ m±drzejszy niż co najmniej serwisówki do motocykli japońskich.. Widziałe¶ kiedy¶ osady w gaĽniku po powolnym odparowywaniu paliwa? Bo ja niejednokrotnie musiałem czy¶cić takie gaĽniki i uwierz mi że to nie jest proste ani przyjemne. A benzyna w szczelnie zamkniętym zbiorniku nie zwietrzeje po 4-5 miesi±cach a przynajmniej zbiornik ci nie zardzewieje..
  • #21
    User removed account
    Level 1  
  • #22
    cyborg39
    Level 27  
    Widzę że jakakolwiek dyskusja z tob± pozbawiona jest sensu, nie da się ciebie przekonać bo uważasz że je¶li ty robisz tak jak robisz to jest dobrze. Ok, rób tak dalej ze swoimi motocyklami ale miej ¶wiadomo¶ć że można je traktować lepiej
  • #23
    User removed account
    Level 1  
  • #24
    cyborg39
    Level 27  
    Paliwo w gaĽnikach odparowuje zawsze, to prawda, ale raczej w sezonie letnim nikt nie zostawia motocykla na kilka miesięcy i tu jest problem. Paliwo odparowuje zim± bardzo powoli, najpierw frakcje najbardziej lotne, potem te coraz cięższe i to one powoduj± tworzenie się problematycznych osadów.
    Co do paliwa to fakt, s± 2 szkoły, jednak jak skłaniam się ku pierwszej - aby tankować pod korek, wtedy odcinamy kontakt wnętrza zbiornika od powietrza a więc i wilgoci w nim zawartej. Rada ta nie ma zastosowania w przypadku zbiornika paliwa z tworzywa. Co do wietrzenia paliwa - nigdy nie mialem problemu w żadnym z motocykli czy samochodów z prac± na "zeszłorocznej" benzynie o ile przebywała ona zamknięta oryginalnym korkiem w zbiorniku, tak więc wolę wiosn± mieć pełen bak paliwa z jesieni i niezardzewiały zbiornik od ¶rodka niż resztki paliwa i korozję.
    Co do opon i zmniejszania ci¶nienia - można poczytać że lepiej zmniejszyć ci¶nienie po to aby guma oraz - co ważniejsze - wewnętrzna osnowa wzmacniaj±ca, nie były niepotrzebnie "naprężone" ci¶nieniem od wewn±trz, ma to zmniejszyć zużycie opon. W tym kierunku nie robiłem osobi¶cie badań więc nie wiem czy to w 100% prawdziwa teoria, jednak wolę zapobiegać niż leczyć i zmniejszam ci¶nienie w swoich motocyklach tak jak radz± fachowcy w dziedzinie.
    Cały czas mam wrażenie że dyskutujesz na poziomie "co z tego że inni radz± inaczej je¶li ja robię po swojemu i też jest dobrze"
  • #25
    User removed account
    Level 1  
  • #26
    stanislaw1954
    Level 43  
    gromleon wrote:
    Czemu nagle w baku plastikowym bakterie się mnoż± a w metalowym nie
    Gdzie te bzdury wyczytałe¶, ?
    gromleon wrote:
    Wiesz zostawiłem kiedy¶ w szczelnym pojemniku łożyska zalane benzyna aby nie korodowały, miałem trochę benzyny do kosiarki i zrobiłem eksperyment
    To trzeba było użyć oleju, lub choćby nafty.
  • #27
    User removed account
    Level 1  
  • #28
    stanislaw1954
    Level 43  
    No cóż moderator ma zawsze racje. To w takim razie strasznie się martwię o użytkowników plastykowych kanistrów. Co oni teraz zrobi±? wylać nie można, bo ekologia, spalić na darmo, też BE !, a już dać komu¶ innemu, to wręcz niedopuszczalne, bo nóż skarbówka się dowie.:D
  • #29
    User removed account
    Level 1  
  • #30
    tzok
    Moderator of Cars
    stanislaw1954 wrote:
    Spytam z przekor±, a jak się ma przepis, pozwalaj±cy na pracę silnika pojazdu nie dłużej niż minutę na postoju ?
    Jaki¶ czas temu zainteresowałem się t± kwesti± - otóż na terenie Twojej posesji może pracować na postoju jak długo chcesz. Przepis obowi±zuje jedynie na drodze publicznej.

    Co do zostawiania pełnego/pustego zbiornika - oba rozwi±zania maja wady i zalety.
    Je¶li w zbiorniku już jest woda, to z zalanego paliwem nigdy nie odparuje, bo będzie się utrzymywała na dnie, odcięta od dostępu powietrza. Z drugiej strony, im mniej powietrza w zbiorniku tym mnie wody skrapla się na jego ¶ciankach podczas przechodzenia przez punkt rosy. Obecne paliwa, zawieraj±ce biokomponenty s± lepsz± pożywk± dla bakterii i szybciej ulegaj± rozkładowi, plastikowa powierzchnia zbiornika również sprzyja rozwojowi bakterii. Poza tym plastyfikatory zawarte w tworzywie mog± się uwalniać do benzyny i negatywnie wpływać na jej wła¶ciwo¶ci jako paliwa.

    Ja tylko wyjmuję akumulator, ale w zabytku spuszczam paliwo ze zbiornika i gaĽnika i zostawiam otwarty zbiornik. Robię tak od czasu jak pewnej zimy kranik pu¶cił i całe paliwo ze zbiornika przelało się przez gaĽnik do karterów silnika.

    gromleon wrote:
    Spuszczenie paliwa z gaĽników, a po co , po tygodniu czy dwóch samo wyparuje, inaczej nie potrzebował by¶ funkcji prime w kraniku.
    To rozbierz sobie komorę pływakow± i zobacz co tam po takim odparowaniu pozostało.