Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Drgania przy przyśpieszaniu Peugeot 508

02 Gru 2018 14:00 591 9
  • Poziom 15  
    Cześć koledzy, potrzebuję Waszej pomocy z następującym problemem.

    Auto Peugeot 508 z silnikiem 1.6 HDi i przebiegiem 90 000 km. W czasie jazdy w przedziale prędkości 80-90km/h odczuwalne lekkie wibracje/drgania na kierownicy, które po przekroczeniu mijają. Im bardziej nagłe jest przyśpieszenie tym wibracje są bardziej odczuwalne, przy powolnym przyśpieszaniu praktycznie nie zauważalne.

    Opony zimowe Nokian R2, stan dobry z roku 2016, na tyle bieżnik blisko 4mm, przód całkiem dobry, wyważone, ciśnienie ok. Zbieżność ok. Wymienione dwie półosie (regeneracja) wraz z przegubami. Problem się zmniejszył, ale nie znikł.

    Gdzie szukać dalej, bo trochę się skołowałem :-)

    Dzięki za pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam.
    Piszesz że półosie regenerowane.
    Poszukaj moich wątków.
    To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h
    Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego.
    Może się przyda.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Michał_74 napisał:
    Witam.
    Piszesz że półosie regenerowane.
    Poszukaj moich wątków.
    To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h
    Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego.
    Może się przyda.
    Pozdrawiam.


    Idzie organoleptycznie sprawdzić czy on już jest do wymiany czy trzeba wymienić żeby się dowiedzieć? Bo przy ruszaniu i skręcaniu nie słychać nic
  • Poziom 18  
    Witam
    W moim poście gdzieś tam trzeba by poszukać.
    Za poradą starego mechanika bo już ręce opadały dodałem podwójną porcję smaru - ten zużyty przegub ujawnił się w krótkim czasie wypychając smar. Na początek tylko poszły koszty smaru i opasek a z racji mojego 4x4 to miałem do kontroli 8 przegubów.

    Tu o tym pisałem też:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3510193.html
  • Poziom 15  
    Muszę jeszcze upewnić się co do zbieżności czy jest na pewno 100 procent, bo też może to mieć wplyw nie? A polegam na słowu poprzedniego właściciela
  • Poziom 11  
    Zbieżność nie ma wpływu bezpośrednio na drgania, lecz może wyząbkować opony a to już może prowadzić do drgań rezonansowych.
    Można spróbować przełożyć koła przód/tył i sprawdzić czy to na pewno nie wina ugiętej felgi. Sprawdził bym tez dokładnie dolne sworznie w wahaczu przednim.
  • Poziom 15  
    Wczoraj udałem się do wulkanizacji na kontrolę ogumienia raz jeszcze, później geometria zrobiona (mała poprawka naniesiona) i na koniec ASO.
    We wszystkich punktach byli zgodni, że winne są na 90% opony. Bo głębszej rozkminie też mam co do nich pewne zastrzeżenia, bo nie zgadza mi się kilka faktów.

    Mianowicie auto ma przejechane 110k km od 2012 roku. Aktualne opony są z rocznika 2016, czyli miały za sobą dwie zimy 16/17 i 17/18, auto od tego czasu przejechało 30k km, a stan opon jest nieproporcjonalny (bieżnik prawie 4mm, czyli na granicy na dwóch oponach, dwie ciut lepsze).

    Strzelam, że salon dorzucił całe koła/opony z innego auta, może podmienił sobie ktoś z salonu, bo te od właściciela była lepsze, a może te od właściciela były od 2012 roku tak zjechane, że dali ciut lepsze cholera go wie, nie mi dociekać, zime dojeżdże i wyrzuce
  • Poziom 18  
    Witam

    m4xon napisał:
    Opony zimowe Nokian R2, stan dobry z roku 2016, na tyle bieżnik blisko 4mm, przód całkiem dobry, wyważone, ciśnienie ok. Zbieżność ok. Wymienione dwie półosie (regeneracja) wraz z przegubami. Problem się zmniejszył, ale nie znikł.

    m4xon napisał:
    Wczoraj udałem się do wulkanizacji na kontrolę ogumienia raz jeszcze, później geometria zrobiona (mała poprawka naniesiona) i na koniec ASO.
    We wszystkich punktach byli zgodni, że winne są na 90% opony. Bo głębszej rozkminie też mam co do nich pewne zastrzeżenia, bo nie zgadza mi się kilka faktów.


    Przeczysz sam sobie.
  • Poziom 15  
    Michał_74 napisał:
    Witam

    m4xon napisał:
    Opony zimowe Nokian R2, stan dobry z roku 2016, na tyle bieżnik blisko 4mm, przód całkiem dobry, wyważone, ciśnienie ok. Zbieżność ok. Wymienione dwie półosie (regeneracja) wraz z przegubami. Problem się zmniejszył, ale nie znikł.

    m4xon napisał:
    Wczoraj udałem się do wulkanizacji na kontrolę ogumienia raz jeszcze, później geometria zrobiona (mała poprawka naniesiona) i na koniec ASO.
    We wszystkich punktach byli zgodni, że winne są na 90% opony. Bo głębszej rozkminie też mam co do nich pewne zastrzeżenia, bo nie zgadza mi się kilka faktów.


    Przeczysz sam sobie.


    Tak to wygląda, ale pierwsza część jest wyciągnięta ze słow poprzedniego właściciela (miałem minimum zaufania), drugie po mojej kontroli.
  • Poziom 15  
    Michał_74 napisał:
    Witam

    m4xon napisał:
    Opony zimowe Nokian R2, stan dobry z roku 2016, na tyle bieżnik blisko 4mm, przód całkiem dobry, wyważone, ciśnienie ok. Zbieżność ok. Wymienione dwie półosie (regeneracja) wraz z przegubami. Problem się zmniejszył, ale nie znikł.

    m4xon napisał:
    Wczoraj udałem się do wulkanizacji na kontrolę ogumienia raz jeszcze, później geometria zrobiona (mała poprawka naniesiona) i na koniec ASO.
    We wszystkich punktach byli zgodni, że winne są na 90% opony. Bo głębszej rozkminie też mam co do nich pewne zastrzeżenia, bo nie zgadza mi się kilka faktów.


    Przeczysz sam sobie.


    Tak to wygląda, ale pierwsza część jest wyciągnięta ze słow poprzedniego właściciela (miałem minimum zaufania), drugie po mojej kontroli.