Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.

02 Gru 2018 17:16 1296 19
  • Poziom 15  
    Panowie mam dosyc glupi problem.Facet do mnie dzwonił że brama rozsuwana po naciśnięciu przycisku pilota by sie otwierała to zaczyna sie otwierac, lecz zaraz zamyka sie.
    Nie podał mi modelu..Wysłał tylko zdjecie instrukcji.
    Obstawiam że to Beninca ale nic nie znalazłrm by było to akurat to.
    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 15  
    A co może być powodem tego ze sama sie zamyka? Jaka to centrala?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 15  
    Panowie pragne zaktualizować temat..Zrobiłem zdjecie centralki.
    Okazało się że brama wogóle sie już nie otwiera.Centralka jest spalona przy złączu do silnika. Bezpieczniki są dobre napiecie dochodzi...Centralka nie reaguje na impuls z pilota ani nawet na sygnal otwarcia przez zmostkowanie zlacza Open.A plus COM..

    Dołączam zdjecie.
    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Co znaczy "Centralka jest spalona przy złączu do silnika".
    Jakieś pomiary zrobiłeś? Nie reaguje na pilota, a przekaźnik klika? Pomiar na cewce przekaźnika robiłeś? Silnik sprawdzałeś czy sprawny?
    Na razie to chcesz chyba by ktoś zdalnie znalazł usterkę.
    No to musisz wróżbitę zatrudnić...
  • Poziom 15  
    Przy nacisnieciu pilota nie zalacza sie żaden przekaźnik od bramy.Zaden nie klika.
    Do tej centralki Key założone jest radio marki Somfy bo gość ma brame drugą tej marki i nie chcial podobno miec dodatkowych pilotow.


    Centralka w srodku byla mokra...Jak kolega spojrzy na lewy górny rog zdjecia to tam jest złacze 3 pinowe okopcone..Do niego jest podlaczony silnik.
    Brama nie reaguje na nic, nie wykrywa krancowki mechanicznej jak przejedzie sie nia rozblokowana do przodu i do tylu.

    Nie sprawdzałem silnika.
  • Pomocny post
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    Masz zapewne przepalone ścieżki na płycie centrali. To nie jest wtyk silnika tylko od transformatora.
  • Poziom 15  
    Sadzisz że poprawa ścieżek pomoże?
    Wlasciciel centralki mówił , że tak jak napisałem wcześniej brama nie chciała sie zamknąć, a poźniej otwarła się sama i brak reakcji poźniej.


    Jak sprawdzić silnik takiego automatu.??
    Jaka powinna być oporność jego uzwojeń??
  • Pomocny post
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    Poprawa raczej nie pomoże. Naprawa być może tak. (Nic nie tracisz..) Należy pamiętać, że należy "naprawić" również miejsca zwęglone na płycie.
  • Poziom 15  
    Rozumiem.
    Jak sprawdzić ten silnik panowie?
    Wilgoć mogła soowodować to przeoakenie scieżek?
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Sprawdzenie silnika:
    Wypinasz złączkę silnika z płyty - tą z dwoma białymi kablami (kondensator) i czerwonym-zielonym-czerwonym. Białe we wtyczce mostkujesz z czerwonymi (jeden biały do jednego czerwonego - kolejność obojętna). Podłączasz zielony bezpośrednio do kabla neutralnego (zera) sieci 230V, fazę (L sieci) dotykasz raz jednego czerwonego, raz drugiego (tam gdzie podpięte białe) - silnik powinien kręcić z pełną prędkością raz w jedną, raz w drugą stronę (w zależności od tego, do którego czerwonego przyłożysz fazę)
    OSTROŻNIE - na obudowie silnika może pojawić się (przy np. przebiciu któregoś uzwojenia do obudowy) pełne 230V - nie dotykaj obudowy podczas prób.
  • Poziom 15  
    Na obudowie jak sprawdzałem neonówką było napięcie.


    Ten kabel w zlaczce o kolorach czerwono-zielono-czerwonych to ten u góry?



    Czy taki silnik można sprawdzić multimetrem?

    Otrzymałem instrukcje do tej centralki.
    Schemat podlaczenia centralki jest poniżej.
    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:

    Ten kabel w zlaczce o kolorach czerwono-zielono-czerwonych to ten u góry?

    Nie, ten z lewej przu silniku na fotce (zresztą kable kolorowe z tego złącza powinny iść do silnika a białe do kondensatora - biały walec schowany pod spodem), na rysunku te u dołu z opisem open common close i condenser i NAPISEM MOTOR....
    Multimetrem można sprawdzić - między zielonym a każdym czerwonym powinien być taki sam opór - kilkadziesiąt omów. Między czerwonymi - opór dwa razy większy niż w/w. Między obudową a tymi kablami nie powinno być żadnego przejścia - opór nieskończoność. Inne wskazania sugerują zwarcie między uzwojeniami albo przebicie do obudowy.
    PS. Na obudowie, przy podpiętej centralce kontrolka może coś pokazywać. Wszystko zależy od jakości i sposobu podpięcia kabla PE i zera do napędu.
    Jeśli silnik testowałeś na krótko do sieci ( jak napisałem powyżej - bez podpiętej centrali) na obudowie nie powinno być ŻADNEGO napięcia
  • Poziom 15  
    Panowie sprawdziłem silnik tak jak uzytkownik kotbury radził...Silnik działa i kręci sie w lewo i prawo po odpowiednim połączenoiu rownoległe kondensatora z czerwonymi kablami il na krótko podabiu napiecia na jeden z nich...Przebicia nie ma na obudowe...

    Sama centralka jednak nie działa...Wykręciłem płytkę i transformator znajdujący sie w napędzie pod spodem.Sprawdziłem trafo i okazuje sie że nie podaje ono stalego napiecia 24V po stronie wtórnej....Poniżej jest zdjęcie centralki.Poprawiłem luty przy złączu od transformatora.To trzypinowe nadpalone...Jednak z górnej strony nie poprawiałem.Tam mi sie wydaje że jest nadpalona chodz na samym styku jest 230 v.

    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.


    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.

    Podpiałbym na krótko centralke przy pomocy zasilacza ktory mam w domu.Jednak nie wiem który z kabli od strony wtórnej jest kablem minusowym biały, czy brązowy?.Orientuje sie ktoś?



    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.



    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.
  • Pomocny post
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    lukas198820 napisał:
    Sprawdziłem trafo i okazuje sie że nie podaje ono stalego napiecia 24V po stronie wtórnej

    Transformator nie podaje napięcia stałego. Zmień zakres miernika na napięcie przemienne.
  • Poziom 15  
    Aj przepraszam moj banalny bład..Ustawiłem miernik na napięcie przemienne podpiałem wtyk po stronie pierwotnej do zasilania 230V do centralki i dalej nic nie pokazuje.

    Podpiałem jednak trafo z innego źródła zasilania i rzeczywiście pokazuje ok 21.1 V przemiennego napięcia.

    Wróciłem wiec do styku transformatora na płytce i zmostkowałem uszkodzoną ścieżke poprzez wlutowanie kabla.Jednej cześci z jednej strony płytki a drugiej części od spodu.

    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.


    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.

    Po takiej prowizorce centralka ożyła i dwa razy wolno potrm dwa razy szybki miga cerwona dioda CA co oznacza że mikroprocesor przeprowadza test centralki.

    Moje pytanie teraz jest takie czy mogę między common i np open podpiąć żarówke 230 v i zmisykować styk 9.STOP i 10.OPEN na centralce?
  • Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    lukas198820 napisał:
    czy mogę między common i np open podpiąć żarówke 230 v i zmisykować styk 9.STOP i 10.OPEN na centralce?

    Nie za bardzo czytelnie opisałeś co chcesz zrobić i w jakim celu? Zmostkować Stop i Open?
    Mostek jeśli już powinien być między Stop i Common oraz Photo i Common. A impuls zwierny/wyzwalający podajesz między Step by Step a common.
    Rozumiem, że chciałbyś sprawdzić centralę "na stole", ale to nic nie da gdyż musiałbyś podłączyć krańcówki. Również bez silnika centrala może nie zadziałać .
  • Poziom 15  
    Krancówke posiadam bo tez ja zdjalem.
    I teraz ja wpiałem.
    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.


    Przepraszam źle opisalem podlaczenie chodzilo mi o to o czym pan napisal.
    Tak chce ja na sucho sprawdzic.
    I dlatego zmostkowałem styk 8 STOP i COMMON 14..Tego mostka nie było gdy demontowałem centralke,ale w FAAC-u jest podobnie i ze schematu też to wynika.Drugi mostek jest zrobiony na fotokomórkach czyli 9 i 14.
    Gdy dotkne zworka miedzy Open a Com.
    Dioda Open sie swieci ta zielona..Jednak nie ma napiecia 230V miedzy AP a COMMON na styku MOTOR...
    Tak samo nie ma napiecia między CH a COMMON gdy zewre styk CLOSE I Com ta zworką.Mimo że dioda zielona na centralce o nazwie CH też świeci.

    Dodano po 22 [minuty]:


    Pragne dodać że zrobiłem tetaz tak jak Pan mówił.
    Zamiast mostkować OPEN i COMMON.Zmostkowałem STEP BY STEP I COMMON.Usunąłem zworke miedzy STOP a PHOTO, od samego początku ktos to bez sensu zmostkował a ja tego nie ruszałem bo myślałem że tak ma byc.Umkneło mi to..Widocznie grzebał już ktoś wcześniej w tej centralce.

    Centralka zadziałala.Podlaczyłem żarówke tam gdzie LAMP pisze i żarówka świeci.
    Sprawdziłem miernikiem i pojawia sie teraz napięcie 230V na styku MOTOR. Raz miedzy COM a AP a później jak sie zewrze ponownie styk 12 z 14 po wyłaczeniu przez krańcówke. To miedzy CH a Com też jest 230 V..

    Miedzy CH a AP nie ma żadnego napięcia gdy centralka pracuje.
    Wydaje sie że centralka pracuje dobrze.
    Krańcówka wyłącza kierunek działania centralki.


    Brama sie otwiera i zaraz zamyka.Co to za napęd?.


    Zdam relacje jak centralka sie zachowa po zmontowaniu na miejscu i polączeniu jej z radiem SOMFY ktore tam zainstalowano.


    Chce jednak zapytać o jedną jeszcze rzecz Czemu żarówka którą podpiąłem świeci a nie miga?.Zmieniałem ułozenie zworki J1.Jednak to tylko np daje efekt ciagłego swiecenia nawet po zatrzymaniu bramy...
    Ta lampa by migała musi sie opierać na układzie NE 555 i triaku tak jak w lampach NICE?
    Facet wogóle nie ma lampy sygnalizacyjnej wiec dlatego pytam.

    Dodano po 6 [godziny] 51 [minuty]:

    Panowie miałem zdać relacje jak działa napęd po ponownym zamontowaniu centralki.
    A wiec podłączyłem centralke do napędu i brama ładnie działa.Krańcówka na otwieraniu jak i na zamykaniu odpowiednio wyłącza napęd.
    Nie musiałem programować pilotów do centralki bo jej nie resetowałem wiec także obydwa działają.
    Wszystko działa elegancko.

    Dziekuje serdecznie wszystkim za pomoć i nie hejtowanie mnie gdy czegoś nie wiedziałem.Instrukcja do tej centralki nie zawsze była czytelna dla mnie, wiec super że ktoś już miał ją w rekach i służyl pomocą.
  • Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    lukas198820 napisał:
    Czemu żarówka którą podpiąłem świeci a nie miga?

    Ano dlatego prawdopodobnie, że centrala nie jest wyposażona w przerywacz. Przerywacz jest zainstalowany w lampie ostrzegawczej. Zworka zmienia tylko czas zwarcia przekaźnika. W pozycji lampy ostrzegawczej gaśnie po ukończeniu cyklu, a w pozycji oświetlenia użytkowego świeci jeszcze przez 3 minuty.
    lukas198820 napisał:
    Dziekuje serdecznie wszystkim za pomoć i nie hejtowanie mnie gdy czegoś nie wiedziałem.Instrukcja do tej centralki nie zawsze była czytelna dla mnie, wiec super że ktoś już miał ją w rekach i służyl pomocą.
    To forum jest aby pomagać. :wink:
    Przecież nawet Kopernik jak się urodził nie od razu wiedział że Ziemia okrąża Słońce. Hejtować i poprawiać należy tych którzy na to naprawdę zasłużyli, a Ci którzy robią to nagminnie po prostu mają niewielką wiedzę lub problemy z własnym ego... :cry:
  • Poziom 15  
    Fajna odpowiedz trafiająca w samo sedno. ☺
    Marku .J tobie i użytkownikowi kotbury chce bardzo podziękować za pomoc.

    Temat rozwiązany☺