Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lapmpa LED - Po jakim¶ czasie diody led przygasaj±

03 Dec 2018 08:02 981 7
  • Level 3  
    Witam, mam problem z lamp± LED
    Ogólnie pracuje już do¶ć długo i teraz po jakim¶ czasie ( 5min ) ¶wiatło bardzo przygasa.
    Sprawdziłem napięcie id±ce na ta¶mę LED w momencie poprawnego działania ~48V
    W momencie przygasania jest to około ~35V

Może kto¶ mnie nakieruje która czę¶ć w układzie może być wadliwa, może kondensator.

Proszę o pomoc

Lapmpa LED - Po jakim¶ czasie diody led przygasaj± Lapmpa LED - Po jakim¶ czasie diody led przygasaj±
  • Level 3  
    Pokazuje zdjęcie z drugiej strony, a jak sprawdzić pojemno¶ć i który to ten elektrolit :) powiem szczerze że jestem ogólnie z zawodu informatykiem i próbuje reanimować t± lampę żeby nie kupować nowej.

Lapmpa LED - Po jakim¶ czasie diody led przygasaj±
  • Helpful for users
    szewcuu23 wrote:
    jak sprawdzić pojemno¶ć i który to ten elektrolit :)

To ten największy cylindryczny element. Jest na nim podana pojemno¶ć i napięcie. Na płytce jest też inny, dużo mniejszy kondensator tego typu.
    Pojemno¶ci nie sprawdzisz jeżeli nie masz odpowiedniego miernika. Najlepiej dać nowe tego typu elementy. Na pewno to nie zaszkodzi.

Co się za¶ tyczy sprawdzenia rezystorów, to też musisz wiedzieć jakie maj± one mieć warto¶ci. Na zdjęciu słabo widać cyferki na nich. Przykładowo te które dojrzałem to 472 oznacza 4,7kΩ (4700Ω), 154 natomiast oznacza 150kΩ (150000Ω).
  • Level 3  
    Może kto¶ chce zarobić i nie skasuje zbyt dużo za naprawę :P ?
  • Helpful for users
    Skoro tak stawiasz sprawę, to czy nie lepiej byłoby zakupić now± płytkę, o ile s± oczywi¶cie dostępne.