Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espace IV 3.5 V6 - Prawdopodobny problem z katalizatorami

03 Gru 2018 09:03 756 40
  • Poziom 30  
    Koledzy prośba o potwierdzenie bądź wyprowadzenie mknie z tej myśli. Pacjent to Espace IV 3.5V6 z 2004r 223kkm. Przy ruszaniu przyspiesza całkiem OK, choć wydaje mi sie,że już nie tak dynamicznie jak kiedyś. Problem jest gdy jedę 90km/h i mocno dodaję gazu- rozbujanie go do 120km/h trwa długo. Nawet jak zrobi kick down to nie czuć tego ciągnięcia. Tak więc problem jest z mocą w górnym zakresie obrotów. Wydaje mi się,że katalizatory mogą być zatkane. Auto jak to vq35de bierze około 1L oleju 5w50 na 1000km, ma LPG od 25kkm. Na postoju można go przegazowaćna max, ale skoro auto nie ma obciążenia to spadku mocy nie odczuwam. Będę się przymierzał do zdjęcia wydechu i weryfikacji najpierw optycznie stanu kata. Tu pojawia się pytanie czy idzie to czymś umyć i przedmuchać. Usunąć go też można i dać emulację 2 sondy za katem. Zamiennika do tego auta ani uniwersalnego kata nie da się wspawać. Co do weryfikacji sond lambda - robiłęm to elm 327 i programem torque - nie jest to wiarygodne bo za wolno odświerza. Ogólnie sondy przed katami tworzą sinusiide mniej lub bardziej regularną , ale jednak. Natomiast te za katami -nawet na wolnych obrotach z zagrzanymi katami nie utrzymują linii prostej np 0.5V tylko też tworzą sinusojde jednak mniej regularną jak pierwsze dondy. Jadąw około 90km/h ze stała prędkością jest podobnie. Błędów sond nie ma. Dolot szczelny, świece nowe, cewki mają 40tyś km, przepustnica czysta.
  • Spec od samochodów
    Popuść mu wydech i wtedy zrób jazdę testową .
  • Poziom 15  
    sadek1979 napisał:
    Popuść mu wydech i wtedy zrób jazdę testową .


    Jak katalizator zatkany to i wydech zatkany a po drugie jak wiemy ten filtr spalin zapycha się zawsze w jakimś tam stopniu a przy takim przebiegu bo sadza to jedno a popiół to drugie bo takie mamy paliwo, taki używamy olej, w takim a nie innym stanie mamy autko. Katalizator potrafi się w pewnym stopniu stopić co dyskfalifikuje go do dalszego użytku. Przykładowo w pewnych Fordach tdci jeśli ktoś jeźdi owym autkiem powiedzmy 40km dziennie to w tygodniu kilka razy pod fotelem samochodu w filtrze tym jest ok 800 C!!!!! I pamiętajcie z
    Prawie zawsze jest tak że katalizator zapycha się szybciej z jakiejś przyczyny i czyścimy cały układ dolotowy z oleju !
  • Poziom 30  
    Poległem wczoraj zrwcji braku kanału czy też podnośnika. Na kobyłkach trochę ciasno, ale nie poddaje się. W sobotę nowe podejście. Firma od której brałem wydech do innego auta powiedziała że nie podejmie się demontażu tego wydechu :-)
  • Poziom 29  
    Przy takim przepale oleju raczej 90 % przytkane katalizatory. Tylko że głównym problemem jest spalanie oleju i to jest przyczyna kłopotów. Jego spalanie zakłóca/zakleja sondy lambda oraz katalizator. jeszcze jak robisz krótkie przejazdy gdzie katalizator i sondy lambda nie nagrzewają się do temperatur zdolnych wypalić syf z oleju to z czasem pojawia się problem jak u ciebie.
  • Poziom 30  
    No ze spalaniem oleju to jest problem, ale nie na tyle aby wyjmować silnik, zmieniać pierścienie, robić głowice, blok. Choć muszę przyznać,że pewnie za jakieś 20kkm będę chciał to zrobić. Niestety vq35de ma ten problem i większość tych silników pije olej. Poza tym faktycznie w ciągu tygodnia robię małe dystanse i wydech nie jest tak zagrzany. W sobotę przeznaczę cały dzień na ogarnięcie tego bo silnik jest zbyt fajny aby jeździć po emerycku.
  • Poziom 30  
    Więc tak. W tę sobotę definitywnie zajmuje się katami. Podjąłem też decyzję o remoncie silnika tak na wiosnę:
    -zrobienie konsumpcji oleju
    - obróbka głowic ( szczelność, planowanie, gniazda - wszystko)
    -zmiana w bloku pod uszczelkę z 370Z ( lepsze chłodzenie)
    - oczywiście weryfikacja pozostałych elementów pod kontem konieczności wymiany czy też obróbki
    Po wyjęciu silnika zrobienie pod maską innych rzeczy jak oddanie magla na kontrol i ewentualną regenerację, wymiana gum stabilizatora, wymiana tulej sanek.
  • Poziom 30  
    Dziś zweryfikowałem przedni katalizator czyli ten na na Banku 2. Do sprawdzenia jeszcze ten od grodzi czyli bank 1. Wie tak - przedni kat jest ok, bez śladów oleju, drożny. Niestety brak czasu aby dziś sprawdzic jeszcze jeden. Trzeba wymontować prawa półoś , podpore półosi i być może lekko odchylić sanki, al to chyba nie będzie konieczne. Może w sobotę się uda
  • Poziom 15  
    tomrom1985 napisał:
    Dziś zweryfikowałem przedni katalizator czyli ten na na Banku 2. Do sprawdzenia jeszcze ten od grodzi czyli bank 1. Wie tak - przedni kat jest ok, bez śladów oleju, drożny. Niestety brak czasu aby dziś sprawdzic jeszcze jeden. Trzeba wymontować prawa półoś , podpore półosi i być może lekko odchylić sanki, al to chyba nie będzie konieczne. Może w sobotę się uda




    W jaki sposób został sprawdzono drożność katalizatora?
  • Poziom 30  
    Światło w otwór od sondy przed i kamera w otwór od sondy za katem.
  • Poziom 30  
    Katalizatory przednie usunąłem zostawiając tylko same puszki. Byłbym bardzo szare jakby wypalone, ale nie znam się. Teraz auto ma jakby lepszego zrywa z dołu ale górny zakres mocy bez znacznych zmian. Idę jeszcze w stronę zmiennych faz rozrządu czy to one nie mogą mieć wpływu na to.
  • Poziom 29  
    Złe ustawienie faz wyłapał by komputer bo nie byłby wstanie ustawić krzywek według mapy. Raczej to wytarte walki albo zatkany wydech lub dolot. Nagar w dolocie na zaworach. Ewentualnie problem z czujnikami stukowymi i późny zapłon.
  • Poziom 30  
    W tym silniku popularna jest usterka uszkodzonego czujnika stuków ale nie mam żadnych błędów związanych z tym. Czujnik kosztuje grosze i wymiana go zajela by mi max 2godziny. Miałem tydzień temu błąd zaworu zmiennej fazy i auto na wolnych obrotach szarpało, ale po ponownym odpaleniu silnika błąd nie wystąpił już.
  • Poziom 29  
    Trzeba by podpiąć komputer i sprawdzić w trasie jak wygląda żądany kąt wyprzedzenia/opóźnienia walka a odczytany.
  • Poziom 30  
    Poszukam w clip czy znajdę te parametry.

    Dodano po 7 [godziny] 19 [minuty]:

    tomrom1985 napisał:
    Poszukam w clip czy znajdę te parametry.

    W wersji przed liftem nie da się zweryfikować tego jesli nie zapisuje się błąd. Zaryzykuje i wymienię go + nowe uszczelki bo dolot muszę zrzucić. Jakim momentem dokręcić czujnik?
  • Poziom 30  
    Więc tak - czujnik stuków wymieniony. Rezystancja sterego jak i nowego była identyczna i zmieniała się w momencie "pukania" w niego wiec zakładam,że stary czujnik też był sprawny. Założyłem nowe zarory zmiennych faz. Zero poprawy. Nie mam już pomysłów. Może sterownik silnika.... Muszę chyba pokusić sie też o zmierzenie kompresji na cylindrach...
  • Poziom 31  
    Problem jest i na gazie i na benzynie:?:
  • Poziom 30  
    Tak. Bez znaczenia na jakim paliwie jadę. Czasem mam wrażenie, że jak słabo przyspiesza to są chwile gdzie jak by coś się zmienialo i dostaje powera. Zupełnie jak by turbo zaczynało działać. Sam nie wiem...już. cewki?
  • Poziom 31  
    To japończyk. Powinien miec przepływomierz - co z nim . :?:
    Idąc dalej tym tropem - co z filtrem powietrza :?:
  • Poziom 30  
    Filtr powietrza jest czysty bo niedawno wymieniany. Przepływomierz to zamiennik Boscha, trzyma parametry . Mam też jeszcze jednego chińczyka i też jest ok. Chętnie bym podmienił do testów na oryginał, ale nie mam takiego. Zmierzę jeszcze kompresję na dniach.
  • Poziom 35  
    Zrob analize spalin.
  • Poziom 30  
    Analiza spalin była robiona 3 miesiące temu i było ok. Chciałem w sobotę ja powtorzyc z racji usunięcia katów, ale SKP już była zamknieta. Dziś ja zrobię oraz zakupie nowe świece bo jak będę sprawdzał kompresję to przy okazji wymienię je mimo, że są praktycznie idealne.
  • Poziom 35  
    Podaj HC CO CO2 O2 LAMBDA.
  • Poziom 30  
    Podam dziś jak podjadę na SKP. Rozgrzeję wcześniej silnik. Wynik podać dla PB czy dla PB i LPG?
  • Poziom 35  
    Benzyna. Lpg mnie nie interesuje. I pojezdzij troche na niej.
  • Poziom 30  
    Zrobiłem 7km na samej benzynie. Silnik zagrzany. Espace IV 3.5 V6 - Prawdopodobny problem z katalizatorami
  • Poziom 35  
    CO2 13% zużyty silnik. Slaba kompresja lub slabe przepalanie.
    Lambda troche uboga ale w normie.
    CO 0.4 % nie wiem czy to na obrotach czy wolne. Ale swiadczy to o niesprawnym kacie lub silniku.
    Ale raczej stawiam na silnik. Zrob pomiar kompresji i podaj.
  • Poziom 30  
    Pomiar był na wolnych obrotach. Kompresję będę mierzył dziś lub jutro. Silnik spala sporo oleju. Zrobię próbę olejowa żeby zobaczyć stan pierścieni i zaworów.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Przednich katow nie posiadam już
  • Poziom 30  
    Wykonałem 2 pomiary. Pierwszy
    1.-13
    2.-12.75
    3.-13.5
    4.-13
    5.-13.5
    6.-13
    Drugi pomiar z dodaniem oleju do cylindrów
    1.-14
    2.-13.75
    3.-14.75
    4.-13.75
    5.-14.5
    6.-13.75
    Po dodaniu oleju wszędzie poszło 1bar w górę
  • Poziom 31  
    Dla mnie te ciśnienia sa igła .
    Zrób eksperyment i odłącz górne sondy O2 i pojeździj trochę .