Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

reset hasła KENIK KG-5018UVR jak to zrobić?

dario44 03 Dec 2018 17:27 17325 40
Optex
  • #1
    dario44
    Level 6  
    Witam Serdecznie

    Posiadam rejestrator firmy KENIK model:
    KG-5018UVR

    Poproszę o pomoc z odzyskaniem hasła w rejestratorze, ewentualnie zresetowaniem i możliwością ustawienia nowego
  • Optex
  • #2
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    dario44 wrote:
    natomiast serwisy żądają jakichś horrendalnych kwot za wpisanie uniwersalnego hasła dzięki któremu będziemy mogli zresetować hasło na koncie admin.

    Czyli jaka to kwota?

    dario44 wrote:
    Informacja ta powinna być dostępna w instrukcji do urządzeniadla klienta, niestety jej tam nie ma

    Jak to sobie wyobrażasz? Przykładowo masz kasetkę z pieniędzmi w biurze, gdzie jest rejestrator. Sprytny pracownik wie, że masz taki rejestrator, kradnie Ci pieniądze i przywraca hasło po czym wymazuje dane i po dowodach. W takiej sytuacji byłyby pretensje do producenta "dlaczego umieścił procedurę resetu hasła".

    Może w środku jest jakiś przycisk do zresetowania hasła? Spróbuj wyciągnąć baterię na kilka/naście minut.
  • #3
    dario44
    Level 6  
    Przycisku reset, nie ma
  • #4
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    Po co usuwasz część Twojej pierwszej wypowiedzi skoro jej treść jest w (moim)drugim poście?

    Niestety nie znam procedury na zresetowanie hasła, zapewne pozostaje wysyłka... Ile kosztuje przywrócenie hasła przez serwis?
  • #5
    dario44
    Level 6  
    Niestety wyciągnięcie baterii zeruje tylko datę i zegar.
    Do kilku innych producentów rejestratorów znalazłem wzór na obliczanie kalkulatorem hasła, którym można lokalnie się zalogować i ustawić nowe hasła, natomiast nie mam pojęcia jak zrobić to z KENIK?

    Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc
  • #6
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    W poście z 19:29 napisałeś dokładnie to samo co teraz, po co to?
  • Optex
  • #7
    dario44
    Level 6  
    dawidedziu Dziękuję za pana udział w dyskusji, niestety sam pan potwierdził iż cyt."Niestety nie znam procedury na zresetowanie hasła" poproszę więc o nie branie przez pana udziału w dyskusji.
    Dziękuję.

    Jak już wspomniałem wcześniej poproszę o pomoc,
    Przycisku reset nie ma.
    Wyciągnięcie baterii za poradą w/w poskutkowało tylko wyzerowaniem daty i godz.
    Jeśli ktokolwiek mógłby mi pomóc w wyliczeniu tego hasła, byłbym niezmiernie wdzięczny.
  • #8
    gradek83
    Level 41  
    Jeśli masz dostęp do rejestratora po telnecie to procedura może ale nie musi wyglądać mniej więcej tak:

    Spoiler:
    Aby zresetować hasło, użyj dostępu telnet z loginem "root" i hasłem "xc3511". Następnie przejdź do katalogu "/ mnt / mtd / Config /" (cd / mnt / mtd / Config /) i usuń wszystkie pliki "Account" (użyj polecenia "rm -f Account *"). Po ponownym uruchomieniu rejestrator zaakceptuje puste hasło dla administratora.

    Aczkolwiek domyślne hasło roota może być inne niż "xc3511" dodatkowy problem to wyłączony telnet który domyślnie jest wyłączony a nie kiedy nie dostępny.
    Rejestrator jest na Chipset: Hi3521A

    Tak czy siak możliwe że serwis posiada program który generuje hasło dzięki któremu można się zalogować bezpośrednio po LAN albo po UART.

    Albo można skorzystać z płatnej opcji 50zł dostępnej tutaj... Kasowanie hasła w zależności od modelu i marki odbywa się zdalnie bez konieczności wysyłania urządzenia do serwisu.

    Spoiler:
    Usługa resetu hasła umożliwia uzyskanie dostępu do rejestratora w sytuacji kiedy nie znamy, nie pamiętamy aktualnego hasła dla konta admin.

    Kierując się bezpieczeństwem systemów monitoringu naszych klientów, do uzyskania kodu resetującego prosimy o przygotowanie następujących danych:

    - numer dowodu zakupu: paragon, faktura vat
    - model urządzenia i numer seryjny (wymagane w przypadku braku dostępu do dokumentu zakupu)
    - aktualna data systemowa (wyświetlana w prawym górnym rogu na ekranie)
    - dzień w którym będzie możliwe zresetowanie hasła (wymagany bezpośredni dostęp do rejestratora)

    Prosimy o przygotowanie: uruchomianego rejestratora+mysz do którego jest podłączony monitor/telewizor.

    Ze względów bezpieczeństwa nie jest możliwa zdalna procedura resetu: konta systemowego admin.

    Hasło resetujące przekażemy niezwłocznie po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie.
  • #9
    dario44
    Level 6  
    W pierwszej kolejności próbowałem kontaktu z producentem, niestety mimo iż rejestrator kosztował dość sporo, to producent nie odpowiada, za to "dystrybutor" oferuje odpowiedz z kalkulatora do wyliczania haseł za kwotę 50-100 zł, co sprowadza się do tego iż czuje się potraktowany nie fair.
    W każdym bądź razie, zależałoby mi by potrafić sobie z tym poradzić samemu.
    Jak już wspomniałem wcześniej nawet serwis liczy to kalkulatorem, no i można zalogować się wówczas lokalnie.
    Znalazłem mnóstwo rozwiązań dla rejestratorów innych producentów, niestety nie wiem jak policzyć to dla KENIK, no i biorąc pod uwagę iż za poradą została wyjęta bateria i wyzerowana data.
  • #10
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    Kenik - wg mnie firma trochę mało znana, miałem dostęp tylko do 1 ich urządzenia - nic po za tym.
    Korzystam z urządzeń głównie Hika - w chwili obecnej mają gotowy klucz do przywracania zapomnianych haseł np kamer IP(przez kilka ostatnich lat pisałem e-maila i bezpłatnie otrzymywałem gotowe klucze na dany dzień do resetu hasła kamer czy rejestratorów).
    Kolega @gradek83 napisał Ci co ewentualnie możnaby zrobić, ale to zlałeś...
    Na przyszłość kupić coś markowego.
    To nie wina producenta czy dystrybutora sprzętu, że użytkownik(czyt. Ty) zapomni hasła - za błędy się płaci(u innych producentów jak widać niekoniecznie).
  • #11
    dario44
    Level 6  
    Przez telnet się nie da.
    Oczywiście Panu gradek83 Dziękuję za rzeczowe podejście do tematu, niestety w moim przypadku mogę zrobić to tylko lokalnie.
    No i chciałbym sobie z tym poradzić samodzielnie, tak by nie mieć podobnego problemu w przyszłości. A niestety już czuje się nie fair potraktowany przez w/w firmę dlatego też szukam pomocy wśród osób które mogłyby mi pomóc.
  • #12
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    dario44 wrote:
    za to "dystrybutor" oferuje odpowiedz z kalkulatora do wyliczania haseł za kwotę 50-100 zł, co sprowadza się do tego iż czuje się potraktowany nie fair.


    Ktoś musi wyliczyć to hasło i odpowiedzieć. Za darmo raczej nie pracuje a nie każdy producent może sobie pozwolić na udostępnianie takich usług za darmo. U niektórych trzeba odesłać rejestrator i jeszcze zapłacić także 50-100 zł bez odsyłania rejestratora to nie jest jakaś duża kwota i w miarę nieupierdliwe rozwiązanie. Przelicz sobie czas który nad tym spędziłeś na roboczogodziny i jeszcze może z tego nic nie wyniknąć. Raczej nie opłaca się kombinować a na przyszłość zapamiętać hasło i nie będzie problemu.
  • #13
    dario44
    Level 6  
    Mimo wszystko próbuję dalej, mam już sporo generatorów do rejestratorów innych firm, niestety do tej pory nie mogę spasować nic z KENIK
  • #14
    marek216

    Level 43  
    dario44 wrote:
    "dystrybutor" oferuje odpowiedz z kalkulatora do wyliczania haseł za kwotę 50-100 zł, co sprowadza się do tego iż czuje się potraktowany nie fair.

    No to jeszcze proponuję pretensje do producenta opon, że na gwoździa najechałeś, a serwis zdzierca chce 40 zł za naprawę kiedy nowa opona kosztuje 300, a używka 100.
    Ręce opadają, najlepiej wszystko za free. Rozumiem że pracę też wykonujesz za darmo bo pracodawca daje ci narzędzia i zlecenie abyś się nie czuł wyalienowany ze społeczeństwa, więc branie od niego pieniędzy też jest nie fair.
  • #15
    dario44
    Level 6  
    Niestety ja już kilkukrotnie przepłaciłem w eltrox (chociażby sam sprzęt i doradztwo, które powinno być uczciwe i rzetelne, niestety takie nie było, a teraz wszyscy mi to wytykają, moja niewiedza fakt, ale czego żąda się właśnie od profesjonalistów,, na pewno nie cwaniactwa) bazują wyłącznie na niewiedzy klienta, czesząc w ten sposób $
  • #16
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    dario44 wrote:
    (chociażby sam sprzęt i doradztwo, które powinno być uczciwe i rzetelne, niestety takie nie było, a teraz wszyscy mi to wytykają, moja niewiedza fakt, ale czego żąda się właśnie od profesjonalistów,, na pewno nie cwaniactwa)


    Powiedz sobie szczerze że nie szukałeś profesjonalistów tylko miało być tanio.
  • #17
    dario44
    Level 6  
    W sumie, zgadza się miało być tanio, ale dobrze, więc klient ufa sprzedawcy, że mu pomoże, a teraz wszyscy mi wytykają kto mi taki sprzęt doradzał, skoro konkurencja sprzedałaby mi coś za połowę tych $ i wiele lepszego.
    W eltrox 3 razy przepłaciłem, tak wygląda ich rzetelność i uczciwość, i jak to się ma do profesjonalnego podejścia do klienta, skoro się go skubie na wszystkim 150%.
  • #18
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    Oczekujesz że ktoś dla Ciebie wykona usługi za darmo, a jak tego nie zrobi to Cię oszukał, jest nierzetelny i nieprofesjonalny. Strasznie masz roszczeniowe podejście.

    Dodano po 2 [minuty]:

    dario44 wrote:
    W sumie, zgadza się miało być tanio, ale dobrze,


    Jedno z drugim się wyklucza. Zwłaszcza że się na tym nie znasz.

    Chciałeś mieć tanio trzeba było sciagnąć od chińczyka, chciałeś mieć dobrze trzeba było znaleźć instalatora.
  • #19
    dario44
    Level 6  
    Fakt uczciwość wobec klienta, który poprosi o pomoc to roszczeniowe podejście.
    I mam tu na myśli wyłącznie moje wcześniejsze zakupy, na szczęście już nigdy więcej w eltrox (Nie polecam).

    Skończmy więc już tą nad wyraz zawistną żółć i bicie piany.

    Może w takim razie coś związanego z tematem postu i moją prośbą?
    Byłbym Niezmiernie wdzięczny :-)
  • #20
    kood
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    dario44 wrote:
    Fakt uczciwość wobec klienta, który poprosi o pomoc to roszczeniowe podejście.


    Przecież nie odmówili Ci pomocy, a to że nie chcą pracować za darmo to chyba nie dziwne.

    dario44 wrote:
    Może w takim razie coś związanego z tematem postu i moją prośbą?
    Byłbym Niezmiernie wdzięczny :-)


    No masz 3 wyjścia:

    1. Zapłacić za usługę

    2. Sprzedać rejestrator i kupić innej marki, koniecznie wcześniej uzgodnij ze sprzedawcą najlepiej na piśmie że będzie drobne usługi spowodowane Twoim niedopatrzeniem wykonywał za darmo.

    3. Wertować internet, grzebać przy rejestratorze, może w końcu się uda.
  • #21
    dario44
    Level 6  
    Mimo wszystko próbuję dalej, mam już sporo generatorów do rejestratorów innych firm, przetestowałem na dwóch innych i działają beż problemu, więc zapewne sam będę potrafił pomóc już nie jednej osobie.
    Niestety do tej pory nie mogę spasować nic z KENIK, jeżeli ktoś byłby w stanie mi pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny.
  • #23
    dario44
    Level 6  
    Dziękuję Serdecznie za pomoc, w weekend zostaną sprawdzone.

    Czy ktoś z was może wie jak wcześniej rozwiązywano problemy z resetem haseł w rejestratorach w których wyjęto baterię i wyzerowano daty?
    Z innych postów przeczytałem, iż po wyzerowaniu dat były już jakieś schody z wyliczaniem haseł, czy znalazł się na to jakiś sposób?
  • #24
    marek216

    Level 43  
    dario44 wrote:
    Z innych postów przeczytałem, iż po wyzerowaniu dat były już jakieś schody z wyliczaniem haseł, czy znalazł się na to jakiś sposób?

    Kod jest liczony na podstawie daty, nie jest ważne jakiej. Jeśli widzisz datę to na jej podstawie liczysz, jeśli nie widzisz daty to jesteś w czarnej d......
  • #25
    dario44
    Level 6  
    Konkretnie chodziło o "iloczyn 0" w tym kierunku było to pytanie związane z wyzerowanymi datami, gdzie zawsze wynik dawał 0, przy wcześniejszych sposobach wyliczania haseł.
    Stąd też moje pytanie i dlatego też szukam ewentualnego rozwiązania w przypadku wcześniejszych sposobów wyliczania super password.

    W każdym bądź razie Dziękuję gradek83 za pomoc, niestety żaden z tych trzech kalkulatorów nie trafił.
    Szukam dalej.
  • #26
    Alpha
    Level 24  
    Nie kopie się leżącego, ale dodam, że stałym klientom, czyli instalatorom zajmującym się tym zawodowo, Eltrox realizuje taką usługę za darmo.
    I mnie osobiście bardzo cieszy fakt, że nie każdy może sobie resetować hasła do Kenika kalkulatorem znalezionym naprędce w sieci. To tylko dobrze o nich (sprzedawcy i produkcie) świadczy. I jakoś o włamaniach i "uceglaniach" tych rejestratorów jeszcze nie słyszałem.
    A jeśli miałeś okazję kupić coś lepszego w tańszych pieniądzach (w co raczej wątpię, bo pewnie masz na myśli Ivel lub coś podobnego), to co Cię podkusiło na tego Eltroxa i to aż 3 razy?
    I żeby było trochę optymistyczniej dla autora: zaoszczędziłeś spore pieniądze rezygnując z instalatora, to te 50zł w przywrócenie hasła niech Cię nie boli za bardzo. Ludzie mają większe problemy ;)
    Pozdrawiam
  • #27
    dario44
    Level 6  
    Posiadam wiele kalkulatorów do różnych marek, w przypadku awarii, pomogę, free
    Aktualnie każdą rzecz można kupić 30-50% taniej niż oferuje eltrox (dodam tylko, iż na naszym rynku, u uczciwej konkurencji)
    No cóż, każdego kiedyś na coś naciągną, gdy się nie zna tematu, na szczęście błędy uczą i przesiewają nieuczciwych.
    myślę, że gdy ktoś nie ma dwóch lewych rąk, to przy pomocy google i YouTube poradzi sobie bez instalatora i to żadna oszczędność, po prostu zaradność nie mówiąc już o bezpieczeństwie :-)

    Więcej tu instalatorskiego jadu niż pomocy, a takie proste pytanie i prośba :-)
    Temat tylko dla tych, którzy potrafią pomóc, i poproszę tylko o takie posty
    Gdyby ktoś potrafił mi pomóc, to poproszę, może być nawet w prywatnej wiadomości, obędzie się bez instalatorskiego linczu :-)
  • #28
    sosarek

    Level 43  
    dario44 wrote:
    Posiadam wiele kalkulatorów do różnych marek, w przypadku awarii, pomogę, free

    Które są ogólnodostępne - więc gratuluję ofiarności w temacie.
    dario44 wrote:
    Aktualnie każdą rzecz można kupić 30-50% taniej niż oferuje eltrox (dodam tylko, iż na naszym rynku, u uczciwej konkurencji)

    Oni są tani i dlatego prosperują - ktoś tańszy jeszcze o połowę - tu już zdecydowanie powinna się zapalić czerwona lampka!
    dario44 wrote:
    No cóż, każdego kiedyś na coś naciągną, gdy się nie zna tematu, na szczęście błędy uczą i przesiewają nieuczciwych.

    Jak naciągną? Oferują przejrzyste warunki sprzedaży - chyba że ciągle odnosisz się tylko do tego że za darmo nie chcą usunąć hasła - to nie jest naciąganie - usługa jest płatna co zaznaczone jest zapewne w warunkach gwarancji.
    Co do braku znajomości tematu - od tego są fora - by wpierw dopytać i rozwiać większość wątpliwości nim dokona się zakupu.
    Błędy powinny uczyć - ale KUPUJĄCYCH - w większości wypadków wina leży po ich stronie, choćby braku zapoznania się z warunkami gwarancji na towar - jak w Twoim przypadku.
    dario44 wrote:
    myślę, że gdy ktoś nie ma dwóch lewych rąk, to przy pomocy google i YouTube poradzi sobie bez instalatora i to żadna oszczędność, po prostu zaradność nie mówiąc już o bezpieczeństwie :-)

    Hahaha - dobre.
    Żadna oszczędność? Czy Ty czytasz co piszesz? Co Ty wiesz o zaradności a tym bardziej bezpieczeństwie?
    dario44 wrote:
    Więcej tu instalatorskiego jadu niż pomocy, a takie proste pytanie i prośba :-)

    Jakiego jadu? Ludzie piszą Ci prawdę a Ty puszysz się i unosisz że nikt nie chce Ci pomóc - kupiłeś sprzęt u Dystrybutora - określił jak wygląda procedura i koszt więc do kogo pretensje?
    Pomijam fakt że nie widzę byś do tej pory sam komukolwiek na Forum pomógł - wszystkie Twe posty dotyczą tylko jednego.
    dario44 wrote:
    Temat tylko dla tych, którzy potrafią pomóc, i poproszę tylko o takie posty

    Otrzymałeś odpowiedzi więc temat można uznać za zakończony.
    dario44 wrote:
    Gdyby ktoś potrafił mi pomóc, to poproszę, może być nawet w prywatnej wiadomości, obędzie się bez instalatorskiego linczu :-)

    Pomóc może Ci serwis Dystrybutora u którego sprzęt zakupiłeś, póki co tylko Ty masz do wszystkich pretensje.
  • #29
    suworow
    Admin of Property security
    Panowie starczy.
    Kolego autorze. sam żeś waść sobie nieco winien bo zamiast skupić się na problemie technicznym, zacząłeś pisać o tym jak to jest ten świat źle urządzony. Nie dziw się więc, że inni podjęli ten temat.
    dario44 wrote:
    Więcej tu instalatorskiego jadu niż pomocy, a takie proste pytanie i prośba

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi koledze. Szczególnie, że wypowiedź ta pada po post-cie koelgi @Alpha który raczej próbuje pocieszyć niż "pluć jadem".
    Proszę uwzględnić fakt, że na forum wypowiadają się/ pomagają głownie osoby zajmujące się zawodowo instalacjami CCTV. Po pierwsze raczej częściej wybierają nieco bardziej markowe systemy ( a tu z resetem hasła nie ma większego problemu) a gdy natrafiają na taki problem, to podchodzą d o niego biznesowo. A tu sprawa jest jasna. Siedzenie kilka godzin nad rozgryzieniem hasła i to bez gwarancji sukcesu jest po prostu nieopłacalne. Nawet jak to rozgryzą to komu ewentualnie sprzedadzą i za ile takie rozwiązanie. Będzie to sztuka "na raz" Patrzą więc nieco z politowaniem na poczynania kolegi, ale trudno im zarzucać jakieś złe intencje.
    Musi sobie kolega jeszcze zdawać sprawę z tego, że po " aferze" z plagą włamań do rejestratorów https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3379706.html , część firm mogła zmienić sposoby resetowania hasła i ewentualne kalkulatory. Być może też lepiej ich pilnują...
    To tyle. Jednocześnie proszę wszystkich o zaprzestanie dyskusji pobocznych i skupieniu się na rozwiązaniu problemu, a koledze, naprawę szczerze życzę powodzenia.
  • #30
    gradek83
    Level 41  
    Zawsze kolega jak chce się czegoś nauczyć to może sobie spróbować włamać się do swojego rejestratora z lektury jaką podają KENIK jest na liście sprzętów z dziurawym oprogramowaniem.
    Ma tu kolega na przyszłość nie całą oczywiście listę sprzętu który nie zapewnia zbyt dobrego bezpieczeństwa przed włamaniem i przejęciem kontroli nad rejestratorem. Oczywiście wystarczy nie podpinać takiego rejestratora pod sieć WAN lub LAN.
    reset hasła KENIK KG-5018UVR jak to zrobić?