Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF euro6 460 - Regeneracja Dpf co 1000km

ArtexWL 03 Gru 2018 20:29 495 8
  • #1 03 Gru 2018 20:29
    ArtexWL
    Poziom 7  

    Witam wszystkich, mam taki problem w Dafie euro6, może ktoś coś podpowie,od tygodnia co ok. 1000km załącza się regeneracja filtra Dpf, trwa ponad 1,5h i kończy się błędem na wyświetlaczu o usterce układu wydechowego,nie odcina mocy,tester pokazuje nieznany kod usterki, Po wykasowaniu błąd znika. Co mnie zastanowilo to temperatura spalin z czujników podczas regeneracji w czasie jazdy pokazuje ok 430st, czy nie za niska? Czujniki temperatur i noxy działają tylko czy prawidłowo? Jakieś sugestie?
    Z góry dziękuję.

    0 8
  • #2 03 Gru 2018 22:14
    klika60
    Poziom 15  

    Podaj vin kolego i numer błędu wtedy coś można będzie stwierdzić to nie daf 105. Możesz mieć uszkodzony czujnik przeciwcisnienia który przekłamuje bądź jest uszkodzony i wskazuje zapełnienie tłumika

    0
  • #3 04 Gru 2018 10:00
    ArtexWL
    Poziom 7  

    Witam znów,Daf jest pierwszym wypustem xf 106,vin 0G009402,.To co piszesz kolego ma sens ale na wyświetlaczu poziom zapelnienia Dpf jest zerowy, gdy rozpoczyna się regeneracja wtedy podnosi się ok.2cm ale powoli opada.Błedu nie spisalem w pośpiechu, wczoraj nie dokończył wypalania bo auto skończyło jazdę. Dziś po starcie zaczął wypalać i czekałem na błąd a on po 20 minutach skończył bez błędu.Auto ma do zrobienia 1800km,zobaczę czy się powtórzy, jeśli tak ,napisze.

    0
  • #4 04 Gru 2018 17:29
    WloczykijMalaMi
    Poziom 10  

    Skoro auto wypala DPF-a to czemu procedura została przerwana? Ile auto ma przebiegu? Generalnie wymiana filtra DPF zalecana jest przy 500 000 km (tak, wiem, nie jest to reguła) ale trzeba pamiętać o jakości paliwa, jak silnik spala paliwo (sadza) itp.

    Przede wszystkim jeśli ma błąd to jaki, temperatura przed DPF 430 C?
    Skąd mamy wiedzieć czy czujniki działają prawidłowo, skoro brak danych z Twojej strony.

    Sugestia jest taka, że jeśli filtr DPF zapełni się popiołem to go nie wypalisz.

    Pozdrawiam WiMM

    0
  • #5 05 Gru 2018 01:17
    klika60
    Poziom 15  

    Opcji jest wiele, może być też zawór odcinający paliwo

    0
  • #6 12 Lut 2019 18:13
    Petr87
    Poziom 1  

    Kolego ArtexWL czy udało Ci się znaleźć i rozwiązać problem?
    Mam dwuletniego MX 460. Od samego początku pali dość dużo jak na ten model. Procedura wypalania załącza się średnio co 2- 4 tyś km i trwa około 45 min. Wg. wskaźnika filtr jest całkowicie czysty. Różnica u mnie jest taka,że nie wyrzuca żadnego błędu. Wypalanie kończy się sukcesem za każdym razem.

    0
  • #7 12 Lut 2019 21:05
    dzidek1903
    Poziom 11  

    Klika60 jeżeli byłby uszkodzony zawór dawkowania paliwa nie osiągnąłby temperatury i nie ukończył regeneracji

    Psrawdzić pasuje czujnik przeciw cisnienia jak juz kolega wyżej wspomnial i zobaczyć jak wygląda wkład filtra
    Ile przebiegu ma auto no i te błedy byłyby pomocne

    0
  • #8 13 Lut 2019 11:04
    kakibara
    Poziom 28  

    Ważny jest olej jego jakość jeżeli tak czesto dopala może już być lekko rozrzedzony.
    Tak jak koledzy Ci sugerują może być uszkodzony czujnik przeciw ciśnienia - przez zbierajaca się w przewodach parę wodną, bardzo często powoduje podobne objawy w innej marce.

    0
  • #9 13 Lut 2019 21:17
    dzidek1903
    Poziom 11  

    W dafie z czujnikiem przeciwcisnienia jest inny problem
    Do czujnika są doprowadzone dwie rurki na wejsciu i wyjsci i własnie tam sie pojawia problem
    Rurka po stronie wejscia do dpf mo ostry zakręt a przekrój rurki jest mały Rurka jest wkrecona blisko dozującego przez co na zakrecie rurka sie zapycha

    W wersji poliftowej daf 480 od 2017 r rurka jest znacznie wiekszego przekroju

    1