Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 2.0 16v DTL rok 1997

capri 02 Wrz 2005 00:04 4738 12
  • #1 02 Wrz 2005 00:04
    capri
    Poziom 10  

    Witam!!! Kupiłem Vectrę 2.0 DTL ma cosik ok 82KM, wiem że są jeszcze silniki 2.0 DTI moc ok 100KM z tym że silnik DTI ma intercooler a ten mój go nie ma. Czy wystarczy założyć intercooler do mojej vectry i też będe miał 100KM czy muszę zmienić też sterowanie?
    Pozdrawiam

  • #2 02 Wrz 2005 00:28
    autosuper
    Poziom 23  

    Raczej samo zalozenie intercoolera Ci nie pomoze , musisz zmienic oprogramowanie komputera , a intercooler jest wlasciwie po to aby turbina wytrzymala prace w trudniejszych warunkach , oraz po to aby dostarczac do silnika zimniejsze powietrze

  • #3 02 Wrz 2005 00:28
    Roli
    Poziom 25  

    Wydaje mi sie że pasowało by zmienić sterowanie, ponieważ intercooler zmieni ilość powietrza dostającą sie do silnika, ale do konca nie jestem pewien.

  • #4 02 Wrz 2005 10:14
    autosuper
    Poziom 23  

    Wydaje mi sie ze intercooler raczej nie zmieni sam z siebie ilosci dostarczanego powietrza , a nawet pokusilbym sie o stwierdzenie ze moze go minimalnie ograniczac ze wzgledu na swoja budowe , co jednak niema wplywu na prace silnika !

  • #5 02 Wrz 2005 11:50
    slawekBB
    Poziom 11  

    Capri :
    proponuje zrobic chiptuning. Ja u siebie zmieniem soft i autko naprawde jedzie w porównaniu do oryginalnej wersji.
    Też zastanawiam sie nad intercoolerem podobno można podnieść moc ok 10-15% bo o to właśnie chodzi aby powietrze sprężane przez turbine było jak najzimniejsze. Zauważyłeś na pewno, że jak jest gorąco to dieselek tak jakoś nie chce jechać a jak jest lekko chłodnawo to jakbyś jechał innym autem? To właśnie ma za zadanie zrobić cooler.

    Jak będziesz coś kombinował daj znać. Chętnie sie podziele informacjami.

    Pozdrawiam

  • #6 02 Wrz 2005 21:46
    capri
    Poziom 10  

    oki dzięki za odpowiedź... ile kosztuje chiptuning do mojego autka?
    Pozdrawiam

  • #7 02 Wrz 2005 23:16
    Roli
    Poziom 25  

    Zobacz tutaj Jest oferta V - techu, ale przynajmniej bedziesz miał pojęcie o jakiej kwocie mowa.

  • #8 03 Wrz 2005 14:05
    Kodem_PL
    Poziom 14  

    W Gdansku jakies 1500 zl z hamowaniem (dostajesz wykres pokazujacy dokladna moc i moment obrotowy oraz jej przebieg), w Wawie jak nie masz znajomosci dolicz do tego jakies 500zl. Nie zakladaj BOX'a, to gow*o.

  • #9 05 Wrz 2005 10:43
    slawekBB
    Poziom 11  

    Ja placilem w Poznaniu 650 PLN. Wymieniają pamiątki w kompie za hamownie dodatkowo 200PLN jakbys chciał zrobić sobie pomiary.

  • #10 05 Wrz 2005 18:57
    capri
    Poziom 10  

    Gdzie w Poznaniu? możesz podać adres?lub jakiś kontakt?

  • #11 06 Wrz 2005 20:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie jestem pewny ale wersja 108KM ma chyba inną turbinę, silnik jest ten sam co w Astrze II 2.0 DI.

  • #12 07 Wrz 2005 01:11
    Kodem_PL
    Poziom 14  

    Generalnie najczesciej jest tak, ze jak jeden silnik ma wersje niecale 100 koni i ponad 100 koni, to roznice sa takie: w mocniejszym znajdzie sie inna pompe wtryskowa/wtryski, turbo ze zmienna geometria, intercooler. No i oczywiscie inne sterowanie. Ale od tej "reguly" jest wiele odstepstw. Co do chiptuningu za 650 to podejrzanie tani:-D

  • #13 07 Wrz 2005 14:32
    slawekBB
    Poziom 11  

    Namiary na gościa który robił mi moja vectrę DTL: 604-439088


    Kodem_PL: nie wiem czy to jest tanio? Widomo ile kosztuje chip do takiego auta (mam na myśli sam chip do wymiany koszt koło kilkudziesięciu złotych) reszta to wymiana tego chipa. Ja jestem bardzo zadowolony z jego roboty. Jeśłi chodzi o ceny to proponuje Godule ;)
    Za takie coś minimum 2500 PLN

    A propos normalnie chce 750 ale mi sie udalo za 650 PLN

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo