Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Akumulator Bosch S4 44Ah - ładowanie lub tzw. Jump-Start z prostownika.

04 Gru 2018 16:16 1896 10
  • Poziom 1  
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    sylvi91 napisał:
    Chciałem naładowac akumulator ale zastanawia mnie, że w jego instrukcji jest napisane. Nie otwierać akumulatorów bezkorkowych
    Po naszemu "bezobsługowych" :|
    Ładujesz normalnie jak każdy akumulator, prądem 4-4.5A (0,1C) pilnując by nadmiernie nie gazował.
    sylvi91 napisał:
    W jego pokrywie, są dwa małe otworki po dwóch stronach bocznych krótszych krawędzi. Mógłby mi ktoś powiedzieć czemu one służą? Może one zastępują tradycyjne otwory odgazowania w starego typu akumulatorach?
    Tak.

    Ładuję a raczej doładowuję bezobsługowe Centry od 8 lat i nie mam problemu. Końcowe napięcie ładowania 14,8-14,9V.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 1  
  • Poziom 43  
    sylvi91 napisał:
    to czy jedna Ah mniej pojemności akumulatora niż zalecana granica bezpieczeństwa z instrukcji prostownika naprawdę może spowodować uszkodzenie tej baterii.
    1Ah z 45Ah to 2,22%
    Moim zdaniem, nawet o 10% mniejsza pojemność nie powinna zaszkodzić ale nie wiem czym się kierował producent prostownika przyjmując 45Ah jako minimum. Czy dał większy margines bezpieczeństwa niż 5% czy nie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 38  
    Coś nie do końca wierzę w Twój prostownik. Ostatnio z ciekawości zakupiłem taki ale model wyższy i po sprawdzeniu jak jest skonstruowany oddałem go, ponieważ jest to przerost formy nad treścią. Nie do końca wierzę w ten niby jego pomiar naładowania akumulatora.
  • Poziom 43  
    sylvi91 napisał:
    Moje pytanie dotyczy poziomu naładowania akumulatora wskazywanego przez ten prostownik.
    Pomińmy wskazania prostownika dotyczące stanu naładowania bo nie wiemy w jaki sposób ten stan określa. Odniosę się do poniższego:
    sylvi91 napisał:
    Wczoraj podłączyłem więc ten akumulator do ładowania. Wyświetlacz pokazał napięcie 12.4V... Po niespełna 2 godzinach od załączenia napięcie doszło do 14.6V
    Jak na dwie godziny ładowania to początkowe napięcie po podłączeniu prostownika jest podejrzanie małe. Jeżeli masz multimetr to powinieneś sprawdzić napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku a następnie prąd ładowania o ile prostownik go nie pokazuje.
    Z opisu który podałeś widzę dwie możliwości - albo akumulator utracił większą część swojej pojemności albo szwankuje twój samochód.
  • Poziom 1  
  • Poziom 43  
    sylvi91 napisał:
    Rozumiem, że sugerujesz, iż napięcie było zbyt niskie aby w dwie godziny zdążył to prostownik doładować do 14.6 V w normalnym trybie.
    Sugeruję, że jeżeli akumulator doładował się w 2 godz. lub mniej to początkowe napięcie ładowania powinno być bliższe 13,0V niż 12,5V. Nie wiem jakim prądem ładowałeś więc nie rozwinę swojej myśli.
    sylvi91 napisał:
    Sprawdzę też napięcia przy wyłączonym silniku i następnie przy pracy silnika i ładowaniu z alternatora.
    Sprawdź i podaj wyniki. Zrób tak - zmierz przy wyłączonym silniku, odpal silnik na 4-5 min (wystarczą wolne obroty) zmierz napięcie tuż po włączeniu oraz tuz przed wyłączeniem a następnie 30 min po wyłączeniu silnika.
  • Poziom 1  
  • Poziom 1