Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R440 PDE - Duże spalanie Scania R440 PDE

rafal_ostroleka 04 Dec 2018 16:51 7875 22
  • #1
    rafal_ostroleka
    Level 5  
    Witam,
    Mam problem ze scania R440 PDE rok 2012r, auto pali 38L przy delikatnej jezdzie, auto ma moc, wymieniony termostat, visko chodzi prawidłowo, jest po wymianie filtrów i oleju, ostatnio wyregulowane zawory i wtryski w serwisie, jakieś pomysły co może być przyczyną takiego spalania ?
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Jak był w serwisie coś nakierowali?
    Zmieniane były opony? Intercooler nie zamarza? Szczelność odlotu, temperatura powietrza doładowania?
    Wcześniej były naprawy przy układzie napędowym?
    Retarder jest?
  • #3
    btk
    Level 11  
    Jeszcze górski sprawdź może się zaciol
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    rafal_ostroleka
    Level 5  
    Byłem ponownie w serwisie Scania, sprawdzili dokladnie wtryski, intercooler, czujnik doladowania, turbo, wszystko jest w normie. Górski i retarder nie trzymaja. Spalanie to 35L.

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    Czy regeneracja lub wymiana katalizatora może pomóc ? Auto nie muli, ma siłe.
  • #6
    btk
    Level 11  
    Tak jeśli katalizator jest zapchany , gdzieś czytałem o pomiarze podciśnienia w katalizatorze i na tej podstawie stwierdzenia czy jest zapchany spytaj w serwisie
  • #8
    rafal_ostroleka
    Level 5  
    Tankowałem od kilku dostawców, zawsze paliwo B0, norma bez zmian liczac litry z dystrybutora.
  • #9
    Janwer
    Level 2  
    Kolego jak sie skonczyła twoja historia z duzym spalaniem 440 PDE ?? zaradziłeś coś ?
  • #10
    rafal_ostroleka
    Level 5  
    Niestety nadal pali 35L, następnym krokiem będzie wymiana wtrysków
  • #11
    Janwer
    Level 2  
    Dzięki za info , Jakbyś zwalczył problem daj info jakby mi sie udało też podpowiem napewno ,
  • #12
    BanTir
    Level 15  
    sprawdź czy kat nie zapchany skrystalizowanym mocznikiem. (pomiar ciśnienia przed katem trzeba zrobić)
  • #13
    rafal_ostroleka
    Level 5  
    Kat sprawdzany i wygrzewany palnikiem, nic się po tym nie polepszyło, skąd twoja Scania jest ? Z Holandii może ?
  • #14
    BanTir
    Level 15  
    Szczerze mówiąc nie wiem jak palnik wpływa na powłoki katalityczne, ale oby nic się nie stało. Nie było żadnych białych osadów?

    Co do mojej Scanii, wyprodukowana jest w Szwecji, ale kupiona od firmy z Holandii. Z tym, że mojej 480 to zupełnie iny silnik, niż Twoja. (wtrysk XPI, EGR, brak kata).
  • #15
    Janwer
    Level 2  
    Ja jeszcze nic nie sprawdzałem , auto zakupine z przebiegiem 645 000 km z polskiej firmy , poleciało w pierwsza trase i zaskoczka myslałem ze zamknę sie w 28/100km a tu 35-37 /100km masakra hpi euro 5 z przebiegiem 1.400 000 i zamyka mi sie 26-27l/ 100km .......porażka
  • #16
    Damian C.
    Level 1  
    Witam scania r440 ma takie spalanie przy 24ton (35-40) na leków pali 27 dlatego jest tańsza w zakupie (2 lata po zachodzie latam ta scania)
  • #17
    kamcio_20
    Level 16  
    Przyczyny beda te same co w 4 380 420 pde zwroc uwage czy z laczenia kolektorow na zimnym nie pojawia sie wyciek taki czarny ja osobiscie podejrzewam pompowtryski jak faktycznie maja ok 600 to regeneracja cos pomoze ale 12 rok to moim zdaniem ok miliona to juz tam nie ma bardzo co regenerowac
  • #18
    Damianzzzzz
    Level 6  
    witam,
    ktoś sobie poradził z problemem wysokiego spalania?
    u mnie wymienione wszystkie filtry, plyny eksploatacyjne, nowe sprzeglo, zawory i pompy ustawione, nox nowy serwisie wstawiony i spalanie caly czas 35l, zero błędów, ładnie ciągnie pod góre
  • #19
    Artur2910
    Level 17  
    Pomiaru zużycia paliwa dokonujecie wg. licznika czy "księgowego"? Proponuję powtórnie sprawdzić czy tachograf dobrze skalibrowany i pokazuje rzeczywistą liczbę przejechanych kilometrów. Drobny szczegół ale bardzo istotny. Do sprawdzenia również temperatura płynu chłodzącego podczas pracy silnika. Chodzi o termostat. Przy 600 tyś. raczej to nie są pompowtryski.
  • #20
    Damianzzzzz
    Level 6  
    Termostat nowy, trzyma ładnie temperaturę, a spalanie rzeczywiste od tankowania do tankowania przeliczam i wychodzi +/- 0,5l takie same jak na GPS. Tachograf kalibrowany dwa miesiące temu.
  • #22
    Damianzzzzz
    Level 6  
    Według serwisu wytryski do wymiany, zrobiłem rozpylacz ale nic to nie dało
  • #23
    arek888
    Level 11  
    czyli reszta pompowtrysku ok?

    Dodano po 42 [sekundy]:

    a jakie masz obroty? może opony stawiaja duży opór

    Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

    a może paliwko idzie bokiem, tzn kierowca ma rozepchane bańki?