Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Buderus GB072-20 + RC300 weryfikacja ustawień

dybciu2 04 Dec 2018 21:23 6084 15
Optex
    dybciu2
    Level 10  
    witam serdecznie,
    czy mógłbym prosić o weryfikację ewentualnie korektę ustawień RC300, będę wdzięczny za każdą sugestię
    dodam, że jestem laikiem w tych sprawach

Sposob regulacj:PROWADZENIE WG TEM ZEW
    krzywa grzewcza: TEMP PROJEKTOWA 70, MAKS TEMP ZASILANIA 67, WPLYW POM 10K, KOREKTA TEMP POM 0K
    sposób obniżenia ZEW - PROG TEMP ZEW.
    tryb ograniczony poniżej 5 C
    GRZANIE stałe ponizej - WYL
    Ochrona przed zamrażanie - ZEW - TEMP ZEWNETRZ
    TEMp gr. Ochr zamarz 5C

Ustawiona temperatura pomieszczenia na 19,5 C. od 7 do 22.00, od 22-7 temp. 18,5

Na piecu ograniczyłem moc 20 do 15kw, temp. ustawiłem 50 C nie wiem czy dobrze.
    1W1 w menu pieca mam na 0.
    Bywa, że po osiągnięciu zadanej temperatury piec dalej pracuje nie wiem czemu.

Co mógłbym zmienić w tych ustawieniach oby spalanie było mniejsze przy optymalnym komforcie. teraz mam dobowe między 12 a 16m3 na dobę. Co do startów 32-45.

Dom z lat 50tych, mieszkanie parter piętro oddzielone korytarzem w zasadzie 2 oddzielne mieszkania. Łącznie 2x80 m2. Dom nieocieplony z cegły o grubości ponad 50cm. Okna nowe. Na dole mieszkanie wysokie 3 duże grzejniki żeliwne + 3 małe. U góry 7 panelowych grzejników.
  • Optex
    gbbsoft
    Level 10  
    dybciu2 wrote:

sposób obniżenia ZEW - PROG TEMP ZEW.
    tryb ograniczony poniżej 5 C

To ustawienie powoduje, że w nocy piec w ogóle grzeje, jak na zewnątrz jest poniżej 5stC. Jak jest powyżej 5stC to w ogóle nie grzeje. Odpowiada Ci to?

Twoje założenie, że jak piec dochodzi do wskazanej temperatury, to ma się wyłączyć, jest błędne. Piec powinien zwolnić i utrzymywać stała temperaturę.

Dlatego spróbuj zmniejszyć temperaturę projektowana o 10stC.