Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VI 1.4i - Głośna praca samochodu po przejechaniu paru kilometrów

04 Gru 2018 22:50 423 4
  • Poziom 9  
    Część. Mam zastanawiający problem z autem, który z racji złożoności spróbuję dokładnie opisać


    Moja historia rozpoczyna się standardowo. Ot był deszczowy, wczorajszy dzień. Ulice spływały szarym błotem, które podczas 400 km trasy niemal w całości oblepiło auto. Trasa przebiegała w całości po utwardzonej nawierzchni, a mimo to coś się podziało. Samochód zaczął chodzić głośno.

    Pierwsze myśli skłaniały się ku urwanemu tłumikowi, później pojawiły się bardziej fantazyjne teorie pokroju morderczego błota, które coś przytkało. No nic. Pozostało 170 km, a do domu trzeba wrócić. Nie było lekko. Sytuacji nie poprawiały konwojujące mnie radiowozy. Dobroduszni policjanci zapewne uznali że używam mocno tuningowego wydechu. Po odprowadzeniu do większego miasta zawrócili.

    Diagnozując stan miałem wrażenie że dźwięk generuje się gdzieś pomiędzy tyłem/spodem silnika, a środkowym wydechem. Silnik nie grzeje się, żadne kontrolki nie świecą, płyny w normie. Nic nie rwie, nie czuje spadku mocy, tylko niezdrowy ryk

    Dziś za dnia sprawdziłem tłumik - na oko cały. Z pod auta nic nie cieknie. No cóż.. pozostaje zrobić wycieczkę. Odpalam auto i - zwyczajowa cisza. Czyżby Hondy doświadczały samo-naprawy?

    Piękna myśl, ale oczywiście błędna. Po przejechaniu 10 km znów dało się wyczuć wybijający się dźwięk. Nie tak dojmujący jak wczoraj, ale wyłączyłem silnik na może 3 minuty. Odpalam by jechać dalej - cisza ! Tym razem starałem się trzymać niskich obrotów, i bez hałasu wróciłem do domu


    Co to może być ?
    Samochód mam od dwóch lat. Przejechałem ~40 tys km, i jedyne co wymagało naprawy to przekładnia kierownicza, jakieś może 2-3 tys km temu
  • Poziom 35  
    Witam.Moze luzny wklad ceramiczny katalizatora daje znac o sobie po rozgrzaniu tlumika?Albo polaczenie elastyczne w siatce nierdzewnej .Nieszczelnosc, uszkodzenie bedzie widoczne na czarnym nalocie sadzy. W zalaczniku jest to element 09.118. To zdjecie tylko do pokazania o jaki elemet tlumika chodzi. W Twojej Hondzie moze byc inny, bo nie wszystkie dane podales auta.
  • Poziom 39  
    Zatkaj ręką (przez szmatę) wydech jak jest cicho i zrób to samo jak jest głośno po rozgrzaniu. Zobaczysz czy się zmienia ciśnienie w wydechu. Jeśli się zmienia to poproś kogoś o zatkanie i zrob wycieczkę pod samochód w poszukiwaniu przedmuchów.

    Jeśli mogę coś obstawiać to taką giętką siatkę, która łączy rurę pomiędzy silnikiem a nadwoziem.
  • Poziom 9  
    Nie jestem pewien który mam silnik, acz domyślam się, że macie na myśli coś ze strony 9-12 serwisówki :

    Code:
    https://archive.org/details/HondaCivic19962000/page/n251


    Sprawdzę to
  • Poziom 9  
    Okazało się, że podczas wymiany przekładni kierowniczej zdemontowano wydech. Przy montażu po całości przekręcili gwint jednej śruby, nie wiem jak inne - tylko dokręcałem. Z czasem całość zaczęła latać.
    Dokręcenie poprawiło, ale nie zlikwidowało problem.

    Przy kolejnej wizycie na kanale znalazłem powiększającą się szczelinę na tłumiku środkowym (duża, wokół cienkiej rury biegnącej dalej). Zaspawana, i póki co trzyma. Niemniej będę musiał rozejrzeć się za tłumikiem środkowym