Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercury 9.8 HP - Zapłon w dwucylindrowym dwusuwie - silnik do jachtu

05 Gru 2018 18:06 390 9
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich
    Proszę o pomoc bardziej doświadczone osoby....

    Mam silnik Mercury dwa gary dwusuw ...padł tam moduł
    Układ jest taki że w kole zamachowym są dwa magnesy po obwodzie po prawie 180 stopni i dwie szczelinki pomiędzy,
    Jest cewka ładowania,
    I jest cewka wyzwalająca - jedna.
    Ten moduł generował sygnał iskry oddzielnie dla obu cylindrów i "wiedział" na podstawie tych szczelin który cylinder będzie zapalany - przejście n-s powiedzmy 1 cylinder, przejście s-n powiedzmy 2.

    Jak to zreanimować, może być nawet z opcja że będę używał zewnętrznego 12 V... podobno można jakiś moduł z auta wykorzystać, nie chciałbym jednak zmieniać nic przy kole, cewka zasilająca CDI nie byłaby używana tylko cewka wyzwalająca - szczególnie że jest ona mechanicznie ruchoma tzn. dodawanie gazu mechanicznie przestawia ja na większy kąt zapłonu....

    Szkoda mi tego silnika bo mechanicznie jest w dobrym stanie i żal go kasować.

    Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi...
    Pozdrawiam.
    Jarek
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    bob_c napisał:
    Ten moduł generował sygnał iskry oddzielnie dla obu cylindrów i "wiedział" na podstawie tych szczelin który cylinder będzie zapalany - przejście n-s powiedzmy 1 cylinder, przejście s-n powiedzmy 2.


    I są dwie oddzielne cewki zapłonowe? Czy jest jedna, tyle że z wyprowadzonymi obydwoma końcami uzwojenia wtórnego?

    Wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2321471.html czytałeś?
  • Poziom 10  
    Są dwie cewki oddzielne.
    Naprawić modułu się nie da bo jest totalnie zalany żywicą.

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2321471.html

    Ten wątek czytałem, jest bardzo zbliżony do mojego tematu, tylko jest pytanie jaki moduł kupić?
    Bo nie chcę żeby robił wyprzedzenie jakieś... a one chyba właśnie wyprzedzenie robią. No i nie czuje czym się różni opis modułu 2T od 4T poza nominalnym przeznaczeniem do dwu lub 4 suwu.
  • Poziom 10  
    Aaa to dzięki, jak się da, to się da. :)
    Nowe w USA? :) Ciekawe, bo tego już od dawna nie produkują. Spotkałem używane na ebayu, ale stare jak moje i nie wiadomo ile by pożyły i czy w ogóle działają. Koszt pamiętam kilka setek PLN. Nie takiego rozwiązania szukam.
  • Poziom 39  
    Tą żywicę dłubać to masakra jest, ale się da. Jak nie chcesz to zapłon bateryjny i tu przychodzi mi na myśl moduł z poloneza oczywiście z cewką w komplecie. Wykorzystasz tylko czujnik. Na próbę możesz zmutować tylko jeden cylinder. Jeśli będzie działało to docelowo potrzebujesz dwa takie moduły i dwie cewki. Cewki nie muszą być od "poldka", mogą być od jakiegokolwiek zapłonu byle elektronicznego, rezystancja uzwojenia pierwotnego poniżej 1 ohm cewka butelkowa - na kwadratowych nie próbowałem.
  • Poziom 10  
    spis super ale tak jak sadzilem modulu nie ma

    Mercury 9.8 HP - Zapłon w dwucylindrowym dwusuwie - silnik do jachtu