Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford fiesta 1.4tdci - Brak prądu na wtryskiwaczach Cr

ADEK_WRO_WARSZTAT 06 Gru 2018 08:37 726 27
  • #1 06 Gru 2018 08:37
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Na wstępie chciałby sie przywitać jako nowy użytkownik tego forum. Jestemmechanikiem od 15 lat ale z tak skomplikowanym a zarazem błahym problemem się nie spotkałem . Mianowicie ,mam na warsztacie forda fiestę z silnikiem 1.4 tdci ,samochód ma dość długą historie a mianowicie ,pewien pan po zakupie tego auta z komisu wybrał sie na pomorze skąd pochodzi i zatarł silnik co poskutkowało wyjściem korbowodu bokiem wiec komis zobowiązał sie do wymiany silnika . Ale zeby tego było ,poprzedni mechanik który to naprawiał źle ustawił rozrzad ponieważ ponaginał zawory przez co silnik niemial cisnienia ,i pod pretekstem elektronicznym ze niechce odpalić oddal auto do niewiadomego elektryka ,tamten zas ustawił rozrząd po czym stwierdzil to samo co ja ze niema cisnienia i oddal mechanikowi. Tak auto trafilo do mnie . Ja na wstepie wymienilem silnik na taki który ma cisnienie oscylujce około 30 atmoswer ,po ustawieniu rozrządu sam sprawdzalem ,i tak jest. I zaczely sie schody. Mianowicie ,przedzwonilem całą wiązke silnika ,wyczyscilem wtryski w boschu, przetrzepalem czujniki oscyloskopem ,bezpieczniki przekaźniki ,czujniki hala ,i wszystko co juz moglem zrobić ,i auto jak nieodpalało tak nieodpala. To znaczy na obcym paliwie czyli plaku zapala i chodzi jak zegarek ,natomiast na wtryskach nie ,dodam tylko ze ,wczoraj po naladowaniu akumlatora zapalił i chodził jakies dwie minuty ,po czym zgasl i echo . Sprawdzany był programem diagnostycznym TEXA IDC5 ,i niewykazuje żadnych błedów diagnostycznych ,na rozruszniku kręcąc gasną kontrolki łącznie z check engine ,czyli komunikacja jest ,a na wtryskiwaczach brak impulsu ,czy ktoś moze mi wyjasni co tak naprawde może być winne w tym ze tak za przeproszeniem powiem szrocie ? POMOCY!

    0 27
  • #2 06 Gru 2018 08:46
    autoas
    Poziom 42  

    Tak w skrócie...sterownik musi widzieć obroty silnika i odpowiednie ciśnienie paliwa, żeby wtryski "dostały prąd"....czyli podgląd parametrów...

    0
  • #3 06 Gru 2018 08:55
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Zrozumiale. Ale skoro texa widzi obroty na poziomie 240 na rozruszniku to znaczy ze komputer też powinien widziec

    Dodano po 1 [minuty]:

    A na listwie cr widzi cisnienie 240 bar 7 więcej na rozruchu wiec powinno by wszystko ok

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy jeżeli rozrusznik pobiera za dużo prądu przy rozruchu to wtryski niedostaną prądu ? Ale też jak na plaku zaskoczy to rozrusznik niema tu nic wspulnego ,nieprawdaż ?

    0
  • #4 06 Gru 2018 08:58
    autoas
    Poziom 42  

    Podaj plaka i zobacz w czasie pracy silnika na parametry...czy dalej utrzymuje wartości...

    0
  • #5 06 Gru 2018 09:04
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    A że spytam ile ecu musi widzieć obrotow by wtryski dostaly prad?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Utrzymuje cisnienie ,obroty ,wszystko jest jak najbardziej ok.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze że plusowy impuls na wtryskiwaczach jest tylko sterowanie sie niepokazuje

    0
  • #6 06 Gru 2018 09:43
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    autoas napisał:
    Podaj plaka i zobacz w czasie pracy silnika na parametry...czy dalej utrzymuje wartości...
    Niektóre tdci nie zapisują błędu czujnika położenia wałka rozrządu - pokazują jego błąd tylko wtedy, gdy czujnik jest niesprawny. Problem w tym, że to jest czujnik Halla (półprzewodnikowy) i często jego stan jest chwiejny. Ja sam się na tym przejechałem. Podczas wyłączonego silnika pokazuje działający obwód, podczas startu jest kaput.
    Sprawdź może podczas pracy na plaku, czy jest ok.

    Obroty rozrusznika masz ok, natomiast nie wiem, czy ciśnienie na listwie w tym aucie nie powinno być wyższe. Dla niektórych układów tdci (Delphi, Denso) podają ciśnienie podczas kręcenia 350 barów +/- 50 barów. Natomiast ciśnienie 250 barów to wolne obroty...

    Może być zwalony po prostu PCM.

    0
  • #7 06 Gru 2018 10:46
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Czujnik położenia wałka został wymieniony na nowy ,bo poprzedni mechanior coś zle ustawil i dotykał czolem do koła przez co został uszkodzony , natomiast z tym ciśnieniem cr to jest tak że texa idc5 pokazuje zakres od najniższego zapisanego do najwyższego zapisanego i jego stan . W moim przypadku najniższe naminalne to 240/250 najwyższe na rozruszniku to 326 bar , zastanawie mnie jeszcze jeden parametr w texie który moim zdaniem powinien wygldać inaczej j , a mianowicie program ten posiada tabele stanów komputera podczas rozruchu ,i tak stan "podać cisnienie paliwa na rozruch " jest na NIE ale podczas krecenia zmienia sie na tak . Natomiast jest jeszcze jeden stan zastanawiający "pozycja pedału gazu podczas startu " i mimo to że niejest on wciśnięty ,pokazuje "WCIŚNIĘTY " natomiast w parametrach texy pokazuje gi w pozycji zerowej i podczas naciskania napięcie sie zmienia . Wiec niewiem czy ma to cos wspólnego czy też nie , i zastanawiam sie czy potencjometr poedału gazu niema z tą usterka nic wspulnego

    Dodano po 45 [minuty]:

    Jeszcze jedno co zauważyłem to mianowicie że pompa wtryskowa ma dwojaką możliwośc ustawienia na znaki rozrządu (jeden to otwory na kole razem z osią w pionie ,a drugie to otwór znak który jest centrycznie z ww. otworami ma być o 1/3 obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara ,i choć przy pompach cr jest to mało prawdopodobne podejrzewam że to może ona jest winna bo wiem ze występują pompy cr które mają wzniesienie na wałku i dobijają cisnienie w odpowiednim położeniu tłoka ,tak było w mondeo , 2.0tdci gdzie ustawienie pompy mimo ze to cr miało bardzo dużo wspulnego z zimnym startem .

    0
  • #8 06 Gru 2018 17:38
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    ADEK_WRO_WARSZTAT napisał:
    to może ona jest winna bo wiem ze występują pompy cr które mają wzniesienie na wałku i dobijają cisnienie w odpowiednim położeniu tłoka ,tak było w mondeo , 2.0tdci
    Nie , nie, moim zdaniem pompę CR ustawiasz dowolnie, w Mondeo/Transicie 2,0/2,4 tdci także. Gdyby to było istotne i ważne, pompa CR miałaby własny czujnik położenia wałka. Tak jest w pompach rotacyjnych Mondeo/Transit tddi, dlatego te silniki nie mają czujnika wałka rozrządu. W tdci pompa nie ma czujnika, więc dali czujnik wałka rozrządu. PCM musi mieć możliwość kontroli położenia wału względem rozrządu.
    Czujnik wału czysty jest, bez opiłków?

    Sprawdzałeś, jakie temperatury silnika przyjmuje PCM z czujnika CHT? Jeżeli w jego obwodzie (na wiązce lub na samym czujniku) jest zwarcie lub zwarcie na masę, układ przyjmuje temp. 132 st.C i silnika nie uruchomisz.

    Czy dwumasa nie ma pęknietych/rozbitych sprężyn obwodowych - co skutkuje zbyt dużymi oscylacjami, poprzez czujnik wału PCM rozpoznaje ten stan, nie pozwala na rozruch.

    No i pytanie za 5pkt. - czy nie jest układ wtryskowy zapowietrzony. Jako akt rozpaczy - podłączyć do pompy ekstra baniak ciśnieniowy z paliwem, z zaworkiem powietrznym, ciśnienie ok. 0,5 bara i pokręcić go na plaku (ok. 2.000 obrotów) nawet z minutę, dwie.
    Jak się nie odezwie, to chyba wtryski trzeba wyjąć i sprawdzić czy w ogóle są sprawne...

    0
  • #10 07 Gru 2018 14:05
    carrot
    Moderator Samochody

    Pompę cr ustawia się w tym silniku, dziura w kole Φ8 do góry, skierowana na taki dołek w łapie (nie zablokujesz koła tak jak koła wałka rozrządu śrubą, bo dołek jest za płytki), ale to ustawienie ma tylko jeden cel, mianowicie mechaniczne odciążenie paska rozrządu, żeby jednocześnie nie naciskał tłok pompy i nie otwierał się któryś z zaworów.
    Ja bym oglądnął koło foniczne na wale, jak czujnik tarł o namagnesowaną krawędź, to mógł je uszkodzić, chodzi mi o to, że sterownik widzi obroty, natomiast nie widzi gmp

    0
  • #12 07 Gru 2018 21:04
    vogelek1
    Poziom 14  

    carrot napisał:
    Pompę cr ustawia się w tym silniku, dziura w kole Φ8 do góry, skierowana na taki dołek w łapie (nie zablokujesz koła tak jak koła wałka rozrządu śrubą, bo dołek jest za płytki), ale to ustawienie ma tylko jeden cel, mianowicie mechaniczne odciążenie paska rozrządu, żeby jednocześnie nie naciskał tłok pompy i nie otwierał się któryś z zaworów.
    Ja bym oglądnął koło foniczne na wale, jak czujnik tarł o namagnesowaną krawędź, to mógł je uszkodzić, chodzi mi o to, że sterownik widzi obroty, natomiast nie widzi gmp
    .

    Ja w ostatnich miesiącach czujników wału korbowego wymieniłem naście, jakś plaga a że jestem sam na serwisie no to Boże uchowaj grupe PSA i grupe aut na F!!!! W sumie ostatnio w Borze tdi PD ten sam czujnik u mierał tydzień. Ostatnio Trzy dni umierał mi czujnik wału korbowego w berlingo mpi 05r. a coś mnie cykło z tym czujnikiem odrazu i czujnik ten badałem na oscyloskopie na stole z zasilaniem, grzałem opalarką i nic, jedynie rezystancja była mniejsza o 5Ohm lecz producent informuje ze rezystancja może być różna w przedziale 60 Ohm. Posiadam urządzenie do czytania sterowników Snap-on PDL 5500 (zapraszam na dobre diagnozy do mnie) no i nawet PDL pokazywał obroty silnika ok, wykres też na sondzie był ok. Bo mam przykład dobrego wykresu sinusoidy noi wymieniłem ten czujnik wału i pali teraz Berlingo z pół obrota.A i jak tu klienta skasować za odpięcie dwu pinowej wtyczki i odkręcenie jednej m6?.:-) powodzenia :-))

    0
  • #13 09 Gru 2018 12:06
    damdam

    Poziom 33  

    vogelek1 napisał:
    carrot napisał:
    Pompę cr ustawia się w tym silniku, dziura w kole Φ8 do góry, skierowana na taki dołek w łapie (nie zablokujesz koła tak jak koła wałka rozrządu śrubą, bo dołek jest za płytki), ale to ustawienie ma tylko jeden cel, mianowicie mechaniczne odciążenie paska rozrządu, żeby jednocześnie nie naciskał tłok pompy i nie otwierał się któryś z zaworów.
    Ja bym oglądnął koło foniczne na wale, jak czujnik tarł o namagnesowaną krawędź, to mógł je uszkodzić, chodzi mi o to, że sterownik widzi obroty, natomiast nie widzi gmp
    .

    Ja w ostatnich miesiącach czujników wału korbowego wymieniłem naście, jakś plaga a że jestem sam na serwisie no to Boże uchowaj grupe PSA i grupe aut na F!!!! W sumie ostatnio w Borze tdi PD ten sam czujnik u mierał tydzień. Ostatnio Trzy dni umierał mi czujnik wału korbowego w berlingo mpi 05r. a coś mnie cykło z tym czujnikiem odrazu i czujnik ten badałem na oscyloskopie na stole z zasilaniem, grzałem opalarką i nic, jedynie rezystancja była mniejsza o 5Ohm lecz producent informuje ze rezystancja może być różna w przedziale 60 Ohm. Posiadam urządzenie do czytania sterowników Snap-on PDL 5500 (zapraszam na darmowe diagnozy do mnie) no i nawet PDL pokazywał obroty silnika ok, wykres też na sondzie był ok. Bo mam przykład dobrego wykresu sinusoidy noi wymieniłem ten czujnik wału i pali teraz Berlingo z pół obrota.A i jak tu klienta skasować za odpięcie dwu pinowej wtyczki i odkręcenie jednej m6?.:-) powodzenia :-))


    Jak darmowe diagnozy, i to i wymiany chyba też? :) szanuj się!

    0
  • #14 09 Gru 2018 12:51
    vogelek1
    Poziom 14  

    poprawilem bo to mialem na mysli dobre :-)

    0
  • #15 10 Gru 2018 16:13
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Panowie ,podmienilem koło foniczne z innego 1.4 tdci i dalej echo . Dziwne żeczy sie dzieją z tym autem , żadnych błędów diagnostycznych a odpalić niechce , dzis bede mial na warsztacie kolege z fordofskim IDS-em to moze on cos podpowie. Pozdr i walka trwa

    Dodano po 6 [godziny] 55 [minuty]:

    Jest po diagnozie ids, i dalej nic 😢

    0
  • #16 11 Gru 2018 03:33
    Hektar Zahler
    Poziom 31  

    Naprawdę nie wiem czego nie zrobisz mu symulacji usterki, tylko jak przysłowiowy Janusz usilnie chcesz błędów, których faktycznie ma prawo nie być. Teraz widzę, że jednak nie masz pewności pomiarów i całkiem zmienia sie postać rzeczy. Jak może być synchro jeżeli potrafi palić i chodzić. Odpowiednie symulacje powiedzą co możesz na pewno wykluczyć. Jak już ktoś sugerowal niewykonalne jest aby wady tego rodzaju czujnika obrotów wprawny diagnosta z łatwością nie wykrył bez potrzeby użycia bzdurnych komputerów i oscyloskopów, przez co fundujesz sobie tylko kupę kłopotu. Sory więc, że tak mówię, bo to się normalnie w pale nie mieści, aby po raz kolejny mieć co do tego jeszcze jakieś wątpliwości.

    0
  • #17 11 Gru 2018 11:51
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Może jestem głupi albo niekumaty i starej daty ale powiedz mi w jaki sposób i czym zasymulować tą usterkę, bo jesli chodzi ci o odpięcie czujnika jednego czy drugiego i sprawdzenie wykresów to lipa bo juz to zrobilem i nic !

    0
  • #18 11 Gru 2018 11:59
    vogelek1
    Poziom 14  

    Był kiedyś temat na elektroda z fordem tdci nie odpalającym zawsze, przyczyna była prozaiczna : bezpiecznik nadpalony a nie dokońca spalony, to tylko moja sugeracja

    0
  • #19 11 Gru 2018 12:00
    Hektar Zahler
    Poziom 31  

    A powiedzmy odsuwasz czujnika od kółka żeby się spytać spytać sterownika co on na to. Bo kto wie czy nie dostał strzała od wspomagacza rozruchu takim traktowaniem. Widziałem to tyle razy że teraz takie awarie kojarzę tylko z fatalnym rozruchem. A jeżeli coś po prostu źle robisz coby była tzw. jasność - jak nie zobaczy GMP to wtrysków za Chiny nie uruchomisz.

    0
  • #20 12 Gru 2018 12:41
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Więc tak . Zasymulowałem mu dzisiaj czujnik walka (odsunąłem go od koła ) i komputer pokazał błędny odczyt czujnika położenia wałka ,dosunąłem sprawa znikneła. Czyli wałka działa .

    0
  • Pomocny post
    #21 12 Gru 2018 23:18
    Hektar Zahler
    Poziom 31  

    A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator" i z powodu znaczących odchyłek na zasilaniu też go nie odpalisz. Ostatecznie strzal. Rozruch albo spawarka.

    0
  • #22 13 Gru 2018 07:18
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Panowie pojawiło sie światełko w tunelu .Mianowicie ,podłączyłem dzisiaj mój stary program diagnostyczny i zapiołem parametry ,i wyobraźcie sobie wyskoczyło w parametrach brak synchronizacji . Powiedzcie mi tylko czego szukać bo czujniki założyłem nowe boscha jak i walek tak i wal ,sygnał z nich idzie ,więc gdzie szukać błedu .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam że program to CDIF-2 z 2013 roku
    I dopiero on pokazał brak synchro ,zaden ids czy texa czy nawet kts bo był nimi badany ,tylko wlasnie moj stary CDIF

    0
  • #23 13 Gru 2018 09:55
    Hektar Zahler
    Poziom 31  

    A guzik prawda tylko cały czas coś źle robisz. Ważne są opóźnienia tak samo przez OBD jak i te oscyloskopem. Dlatego powtarzam. Nie wyrabiasz z pomiarami weź daj sobie spokój. Ściągnąć na zakład osobę zdolną je wykonać z całkowitym i stanowczym pominięciem tych urządzeń, bo dla Ciebie to ewidentna kupa kłopotu. Co do czujników MAJĄ BYĆ SPRAWNE, a nie jakieś markowe, czy kij wie jakie tam. Przecież parę postów wyżej coś już o tym powiedziano zgadza się.

    0
  • #24 13 Gru 2018 10:27
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Nom ,moze i kupa . Tylko ze sam pisales o synchronizacji . Poradze sobie . Dzieki za takie posty,
    Skoro mialem fachmana z ids forda i zrbił co mial zrobić , a synchro niema to auto nieodpali . Dzieki za podpowiedzi . Jak naprawie to napisze . Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #25 13 Gru 2018 10:30
    Hektar Zahler
    Poziom 31  

    Widzisz człowiek uczy się... A kto wie czy nie potrzebny Ci co siły oryginalny tester producenta samochodu. Znam koleżkę co zainwestował majątek w taki do Forda. A teraz ma tyle roboty, że nie może przerobić cyt. "poprawiania po chińczykach".

    0
  • #26 13 Gru 2018 12:16
    Megawe
    Poziom 30  

    Błąd braku synchronizacji mógł wyskoczyć przez eksperymenty z czujnikiem położenia.
    Skasuj go i sprawdź czy powróci.

    0
  • #28 14 Gru 2018 20:27
    ADEK_WRO_WARSZTAT
    Poziom 3  

    Panowie , CDIF-2 zdał egzamin celująco . Pokazał ze jest brak synchronizacji i tak też było . Niestety ,poprzedni mechanik ktory grzebal w tym aucie i tona innych januszow razem z elektrykami biorac niepoinformowali mnie o bardzo istotnym szczególe ktorym było koło na wałku rozrzadu . I choc czytałem w innych postach ze jest różnica między kołamibw TDCI i HDI
    to niewpadlem na to że między rokiem 2006 a 2008 w stosunku ze zmianą mocy silnika wystepowały 3 różne kola rozrzdu z inną synchronizacja wzgledem wału . I dzis zakupiłem używane koło do strikte tego modelu i eureka ,samochod odpalil i parcuje bezbłednie , i pomijajac temat że włożyłem mase pracy w wyeliminowanie błędów czujnikowo elektrycznych ,problem byl błachy a ja głupi ze nieskorzystalem z mojego starego progru CDIF-2

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wszystko gra zamykam temat

    0