Witam szanowne grono.
Zacznę szczegółowo od początku moich problemów.
Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r.
Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator nie wzbudzał się i akumulator padał po kilku minutach jazdy. Kupiłem na szrocie używany alternator (dokładnie ten sam model Boscha co poprzedni), wmontowałem go i wszystko było idealnie (ładowanie 14,4v - max obciążenie 14,2v). Po około tygodniu znów zaczęły mi wyskakiwać komunikaty "Battery charge fault". Okazało się, że przy uruchomieniu silnika ładowanie wynosi 14,4v, jednakże w ciągu kilku minut spada do 13,0v, a po nagrzaniu silnika w czasie jazdy nawet do 12,0 (przy włączonych samych światłach mijania). Dodam też, że alternator bardzo się nagrzewa.
Kroki, które podjąłem do tej pory:
Wymiana akumulatora na nowy (poprzedni miał tylko połowę deklarowanej pojemności
)
Przeczyszczenie styków mas i wymiana klem.
Sprawdzenie naciągu paska.
Kolejnym krokiem będzie wymiana regulatora napięcia w pierwszym alternatorze i ponowny montaż.
Jakie mogą być przyczyny awarii pierwszego i drugiego alternatora?
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.
Zacznę szczegółowo od początku moich problemów.
Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r.
Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator nie wzbudzał się i akumulator padał po kilku minutach jazdy. Kupiłem na szrocie używany alternator (dokładnie ten sam model Boscha co poprzedni), wmontowałem go i wszystko było idealnie (ładowanie 14,4v - max obciążenie 14,2v). Po około tygodniu znów zaczęły mi wyskakiwać komunikaty "Battery charge fault". Okazało się, że przy uruchomieniu silnika ładowanie wynosi 14,4v, jednakże w ciągu kilku minut spada do 13,0v, a po nagrzaniu silnika w czasie jazdy nawet do 12,0 (przy włączonych samych światłach mijania). Dodam też, że alternator bardzo się nagrzewa.
Kroki, które podjąłem do tej pory:
Wymiana akumulatora na nowy (poprzedni miał tylko połowę deklarowanej pojemności

Przeczyszczenie styków mas i wymiana klem.
Sprawdzenie naciągu paska.
Kolejnym krokiem będzie wymiana regulatora napięcia w pierwszym alternatorze i ponowny montaż.
Jakie mogą być przyczyny awarii pierwszego i drugiego alternatora?
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.