Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P - Immobilizer napis SAFE

skwaros 06 Gru 2018 14:11 540 10
  • #1 06 Gru 2018 14:11
    skwaros
    Poziom 9  

    Mam taki chyba problem. Posiadam jeden kluczyk z pestka itd. Auto pali na nim normalnie, zero kontrolek i problemów. Raz z ciekawości odpaliłem samym grotem. Auto odpalilo normalnie i nie zgaslo, a na zegarach wyświetlił sie napis SAFE. W komputerze mam jakis blad immo. Czy tak dziala tylko immo w Audi? Silnik nie powinien zgasnac? Ktos cos gdzies grzebal?

    Drugie pytanko. Chcialbym zrobic drugi kluczyk. Czy moge kupić używkę, dorobic grot i jakis ogarniety elektryk moze go zaprogramować do mojego auta zeby normalnie odpalal (bez napisu SAFE)? Wiem ze muszę najpierw ogarnac tenat z immo bo cos jest nie tak.

    0 10
  • #2 06 Gru 2018 14:59
    sk700
    Poziom 31  

    Prawdopodobnie masz wyłączony immo w ecu.

    skwaros napisał:
    Czy moge kupić używkę, dorobic grot i jakis ogarniety elektryk moze go zaprogramować do mojego auta zeby normalnie odpalal (bez napisu SAFE)? Wiem ze muszę najpierw ogarnac tenat z immo bo cos jest nie tak.

    Pestka musi być fabrycznie nowa, a elektronik ogarnięty żeby nie uwalił zegara. Elektryk może ci gniazdko w domu wymienić.

    0
  • #3 06 Gru 2018 15:33
    skwaros
    Poziom 9  

    sk700 napisał:
    Prawdopodobnie masz wyłączony immo w ecu


    To nie powinno byc wtedy napisu SAFE przy dwoch probach odpalenia: kluczykiem z pestka oraz samym grotem?

    sk700 napisał:
    Pestka musi być fabrycznie nowa, a elektronik ogarnięty żeby nie uwalił zegara. Elektryk może ci gniazdko w domu wymienić.


    Gościu co robi takie rzeczy powiedział ze pestka moze być uzywana od innego auta. To juz nie wiem.

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Gru 2018 19:42
    sk700
    Poziom 31  

    Tam immo masz w zegarach. Jeśli jest pestka dopisana do immo, to rozpoznaje klucz, nie wyświetla safe i wysyła do ECU zezwolenie na rozruch. Jeśli pestki nie ma lub jest niedopisana to wyświetla safe i nie wysyła pozwolenia. Wyłączenie immo polega na takiej modyfikacji oprogramowania ECU żeby pozwalało na uruchomienie silnika niezależnie od tego czy otrzyma pozwolenie z zegarów czy nie.

    skwaros napisał:
    Gościu co robi takie rzeczy powiedział ze pestka moze być uzywana od innego auta. To juz nie wiem.

    Zapytaj się go jakiego interfejsu zamierza użyć do odczytania pinu i prekodowania pestki. Dosyć ważne bo coś czuję, że po jego usłudze będziesz szukał drugiego licznika... To nie passat b5 ani golf 4 że można z licznikiem robić co chcesz tanimi kabelkami...

    0
  • #5 06 Gru 2018 22:14
    Launch78
    Poziom 16  

    transponder ID46 CAN , prekodować pod autko i dopisać pinem i masz po problemie SAFE,

    0
  • #6 06 Gru 2018 22:18
    sk700
    Poziom 31  

    Launch78 napisał:
    transponder ID46 CAN

    48...

    0
  • #7 06 Gru 2018 22:48
    skwaros
    Poziom 9  

    Ja to sie na tym kompletnie nie znam. Czyli po tym co u mnie sie dzieje, mozna rzec ze immo wylaczone w ECU. Powod ze ktos to zrobił? Cholera wie, może licznik zmieniany. Czy po wyłączeniu immo powinien pojawic sie blad w vagu? Bo u mnie ciagle jakis jest "immo control unit" cos takiego.

    Ogolnie to zalezy mi zeby przywrócić immo do sprawnego działania.

    A co do dodania drugiego kluczuka, to musi być nowy i z czysta pestka tak?

    0
  • #8 06 Gru 2018 22:54
    Launch78
    Poziom 16  

    Tak TP ID48 musi być nowy w poprzednim poście przez pośpiech napisałem 6 a musi być 48 . tak naprawdę to jest 2 minuty pracy łącznie z odczytem PIN z licznika bądż sterownika silnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak masz SAFE a autko odpala to masz albo zmieniony licznik, albo brak transpondera w kluczyku lub zły transponder. sterownikowi silnika przy wyłączonym immo nie przeszkadza że jest inny licznik lub kluczyk

    0
  • #9 06 Gru 2018 23:12
    sk700
    Poziom 31  

    Przy wyłączonym immo w ECU najprawdopodobniej nie da rady dopisać kluczy poprzez adaptacje. Albo dopisanie do wsadu albo najpierw odczyt pinu z zegarów, wgranie do ecu wsadu ze znanym pinem i adaptacja ECU do zegarów a na koniec prekodowanie nowej pastylki i adaptacja kluczy. Obawiam się, że ktoś kto twierdzi że dokoduje pastylkę z innego auta sobie z tym nie poradzi a jedynie narobi szkód.
    Zapytaj się go jakim sprzętem zamierza to zrobić, będzie wiadomo na czym stoisz.
    Drugi klucz musi mieć pasujący grot i czystą pestkę, pilot może być używany.

    0
  • #10 06 Gru 2018 23:46
    skwaros
    Poziom 9  

    Launch78 napisał:

    jak masz SAFE a autko odpala to masz albo zmieniony licznik, albo brak transpondera w kluczyku lub zły transponder. sterownikowi silnika przy wyłączonym immo nie przeszkadza że jest inny licznik lub kluczyk


    SAFE wyswietla sie tylko jak odpalam samym grotem. Przy kluczyku z pestka w środku jest wszytsko ok.

    sk700 napisał:
    Przy wyłączonym immo w ECU najprawdopodobniej nie da rady dopisać kluczy poprzez adaptacje. Albo dopisanie do wsadu albo najpierw odczyt pinu z zegarów, wgranie do ecu wsadu ze znanym pinem i adaptacja ECU do zegarów a na koniec prekodowanie nowej pastylki i adaptacja kluczy. Obawiam się, że ktoś kto twierdzi że dokoduje pastylkę z innego auta sobie z tym nie poradzi a jedynie narobi szkód.
    Zapytaj się go jakim sprzętem zamierza to zrobić, będzie wiadomo na czym stoisz.
    Drugi klucz musi mieć pasujący grot i czystą pestkę, pilot może być używany.


    Mniej więcej czaje polowe z tego co napisałeś:). Dzieki za udzielanie sie w temacie. Podpytam go co i jak. Wspomniał jedynie że pokasuje wszytskie polaczenia w aucie, z czyta pin i zrobi polaczenia na nowo. Chyba tez immo trzba w ecu odblokować. Kwotę zażyczył sobie 250zl.

    0