Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf Xf 106 - Usterka silnika

Demon2k9 06 Gru 2018 15:05 243 10
  • #1 06 Gru 2018 15:05
    Demon2k9
    Poziom 3  

    Witam wszystkich jak w temacie mam problem z dafem 106
    Wyswietla mi się usterka silnika po wpięciu komputera wyśietlal nastepujace błedy:
    P0046 Siłownik turbosprezarki VTG bład pozycji lub bład wewnetrzy
    oraz EGR wyłaczanie dodam ze ten pierwszy blad nie dało sie skasowc
    dlatego wymienilismy sterownik z innego sprawnego dafa i bład zgasł ale po przejechaniu kilka kilometrow znowu to samo + dodatkowo nowy blad
    P1727 Serowanie turbosprezarki VTG Dane błedne, przerwane lub nie prawidłowe
    Dodam ze nowy sterownik był "programowany" do nowego samochodu
    Czy ktos bedzie wstanie mi podpowiedziec co mam zrobic? z gory dziekuje jak cos;)

    0 10
  • #2 10 Gru 2018 19:57
    WloczykijMalaMi
    Poziom 8  

    Cześć,

    jak programowaliście nowy sterownik? Rozumiem że chodzi o VTG?

    Pozdrawiam WiMM

    0
  • #3 10 Gru 2018 20:48
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam, mam pytanie, kto i czym programował sterownik turbiny ? Sam proces programowania musi być zrobiony komputerem DAF DAVIE , a moduł sterowania turbiny przebiega dwuetapowo.
    początkowo programuje się moduł zdjęty z turbiny, a następnie jeszcze raz po zamontowaniu na turbinie. Pozdrawiam serwis33

    0
  • #4 11 Gru 2018 05:55
    Gacekpl111
    Poziom 1  

    Witam.
    Podepne się pod temat też mam dwa błędy od silownika VTG U1159- siłownik VTG błąd komunikacji na can częstotliwość informacji za mała. U1835- siłownik VTG błąd komunikacji na can. I jeden od EGR-P1496- EGR wyłączenie silnik od czasu pojawienia się błędów zaczął trochę inaczej pracować głośniej ma większy apetyt na paliwo w granicach 35l na 100km i jest o wiele słabszy podejrzewam że wina leży po stronie geometrii turbiny nie wiem tylko czy sam zawór jest uszkodzony czy może wiązka aha dodam jeszcze że auto stało coś koło 6miesiecy. Czy ktoś miał podobny problem??

    0
  • #5 13 Gru 2018 13:12
    Demon2k9
    Poziom 3  

    Witam kolego serwis 33 Dokładnie tak było , ze VTG był "programowany" Daf Davie tylko , że od razu był założony a potem programowany a nie tak jak Ty piszesz , że w dwóch etapach
    Czyli najpierw ma być zdemontowany , podpięty pod kostkę i w tedy zaprogramowany a następnie zamontowany do siłownika i jeszcze raz zaprogramowany??

    Dodano po 5 [minuty]:

    Witaj WloczykijMalaMi dosłownie nie jest on programowany jest tam inna funkcja na zasadzie dopasowania nowego VTG

    0
  • #6 13 Gru 2018 13:59
    WloczykijMalaMi
    Poziom 8  

    Ja to wiem, ale po Twojej wypowiedzi widzę że nie wiedziałeś, stąd bylo moje pytanie.

    Samo programowanie silownika VTG nic nie da (to jest tylko element wykonawczy) jeśli ktoś źle ustawi, pierścień w samej turbinie, a można to zrobić.

    Pozdrawiam WiMM

    0
  • #7 13 Gru 2018 21:33
    serwis33
    Poziom 9  

    Witam
    Oczywiście , że samo programowanie nic nie da, jeżeli siłownik będzie źle zamontowany-to chyba zrozumiałe.Jeżeli chodzi o jego programowanie, to są rzeczywiście 2 etapy- w trakcie programowania program sam "prowadzi za rączkę". mam chyba gdzieś instrukcję montażu VTG, jak znajdę podrzucę. Pozdrawiam

    0
  • #8 14 Gru 2018 14:34
    Demon2k9
    Poziom 3  

    Witam wiem że w tym temacie jestem zielony bo do teraz miałem doczynienia z dafami do 105 a 106 jest dla mnie nowością jeśli chodzi o usterki
    Mam problem bo nie chce mi przejść pomyślnie inicjalizacji
    Dodam że znalazłem jak ma być ustawiona zapatka w turbinie a nawet w samym sterownik ale błąd dalej mi wyrzuca
    Siłownik jest uzywka niby 100 procent dobry a może jednak nie tu może jest błąd tego że mi się nie udaje prawidłowo go zamontowax

    Dodano po 19 [minuty]:

    Panowie podpowiedźcie mi na ile stopni ma być ustawiony Siłownik turbosprężarki czy na 220 jak znalazłem czy może na 0

    0
  • #9 14 Gru 2018 20:06
    WloczykijMalaMi
    Poziom 8  

    Po zdemontowaniu elementu wykowczego którym jest siłownik VTG, pierścień VTG turbosprężarki ma byc ustawiony na 100%, robisz na zdemontowanym(elektrycznie podłączony) siłowniku VTG jego pierwszą kalibrację, montujesz siłownik VTG na turbinę, robisz drugą kalibrację.

    Siłownik VTG sam się ustawi w swoje położenie. Najważniejsza rzecz to pierścień w turbinie, który ma zakres od 0% do 100%.

    Pozdrawiam WiMM

    0
  • #10 15 Gru 2018 08:36
    Demon2k9
    Poziom 3  

    Witam właśnie tak ustawiam ale nie chce mi przejść ta kalibracja pozytywnie

    Dodano po 4 [minuty]:

    Komputer wyrzuca mi kalibracja zokonczona nie powodzeniem czyli silownik będzie uszkodzony? Podkreślam że to jest uzywka z gwarancją że jest dobry
    Pozdrawiam

    Dodano po 39 [minuty]:

    Dodam że już 1 etap zakancza mi się niepowodzeniem
    Pozdrawiam

    0
  • #11 15 Gru 2018 09:00
    WloczykijMalaMi
    Poziom 8  

    Jeśli nie przechodzi pierwszego etapu to jest uszkodzony siłownik lub wina testera.

    O ile, wszystko robisz prawidłowo.

    Pozdrawiam WiMM

    0