Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Ford Focus MK3 2.0 TDCI 2014 - silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu

hampel08 06 Gru 2018 16:54 135 3
  • #1 06 Gru 2018 16:54
    hampel08
    Poziom 2  

    Witam

    Od kilku miesięcy zmagam się z dość nietypowym problemem w moim Focusie III 2014 2.0 TDCI.
    Problem to: silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu. Auto nie ma stacyjki, tylko przycisk do startu i wyłączenia silnika.
    Najpierw pojawił się około 3 miesiące temu i po wizycie u elektryka było OK. Elektryk przyznał, że nie znalazł bezpośredniej przyczyny, posprawdzał układy, moduły i bezpieczniki i jeden z nich był zaśniedziały.
    Było dobrze przez miesiąc i temat znów wrócił. Akurat miałem wyjazd w dłuższą trasę i nie mogłem do dać do naprawy ale o dziwo gdy dojechałem na miejsce silnik gasł gdy miałem otwarte drzwi, przy zamkniętych nie. Na drugi dzień już znów było OK nawet przy zamkniętych.
    Wszystko dobrze do zeszłej niedzieli... znów to samo i drzwi nie pomagają ;) Znów do elektryka i tym razem nie wykrył żadnych błędów w komputerze lub układach.
    Nie wiem co się dzieje, dlaczego raz jest dobrze a raz źle. Jedynie zastanawia mnie to, że problem zawsze rozpoczyna się po tym jak jest duża wilgoć na zewnątrz lub pada.
    Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Może nakieruje mnie gdzie szukać dalej...
    Z tego co czytałem na forach to większość miała problem np z kostką przycisku START - u mnie jest sprawna bo odcina prąd, wygląda jakby gdzieś było zwarcie.

    0 3
  • #2 06 Gru 2018 18:55
    robarek
    Poziom 12  

    Być może winne są jakieś styki w drzwiach? W Mondeo, często mikro styki centralnego zamka w drzwiach kierowcy są przyczyną "cudów".

    0
  • #3 08 Gru 2018 12:23
    hampel08
    Poziom 2  

    Wróciłem od elektryka - przyczyną jest moduł BCM pod schowkiem od strony pasażera, zalany wodą i płynem od spryskiwaczy... Winna pompka płynu która ma nieszczelny układ i pompuje płyn w kabel zasilający i przez to dociera do modułu... moduł wysuszony i auto działa. Elektryk stwierdził, że to cud że auto się nie zapaliło bo pobór mocy z aku był na poziomie 0.6.... a na wylaczonym silniku powinno byc około 0,005-0,006. Aku też wymienione na nowe. W poniedziałek kontaktuje się z Fordem w celu wymiany modułu, wiązki i pompki na ich koszt - zobaczymy co z tego będzie...
    Przejrzałem różne fora i to większy problem, dziwię się, że FORD nie zrobił jeszcze akcji serwisowej... Może jeszcze za mało osób zgłasza to do nich i robią na własną rękę...
    Ford Focus MK3 2.0 TDCI 2014 - silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu

    0