Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MANITOU 1640 EASY - Temperatura...

yapspl 06 Gru 2018 18:55 108 8
  • #1 06 Gru 2018 18:55
    yapspl
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.
    Od kilkunastu lat pracuję na ładowarkach teleskopowych, różnych typów i marek.
    Sprawa dotyczy Manitou 1640 Easy i problemu z uzyskaniem prawidłowej temperatury silnika i związanym z tym brakiem ogrzewania w kabinie.
    Na tej maszynie pracuję w Islandii. Serwis nie bardzo się na tym zna i nie bardzo przejmuje.
    Kilka lat temu miałem ten sam kłopot z Manitou MT 932, w Polsce. Tam też nie mogli znaleźć rozwiązania...Diagnoza - wersja "na ciepłe kraje".
    W/g mnie rozwiązaniem byłoby zmniejszenie obrotów wentylatora chłodnicy, napędzanego hydraulicznie...
    Pytanie: w jaki sposób, gdzie?

    Proszę o porady. Pozdrawiam, Piotrek.

    0 8
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • #4 06 Gru 2018 20:42
    yapspl
    Poziom 10  

    Foxtrott napisał:
    Najbezpieczniejsze to zrobienie bypasa na zasilaniu i umiejscowienie zaworu w celu regulacji w kabinie.


    Nie bardzo mi takie rozwiązanie odpowiada...Jestem operatorem wynajętym przez mojego pracodawcę innej firmie, która wynajęła maszynę. Nie mam możliwości ingerencji "chirurgicznej" - cięcie, wiercenie, dodatkowe węże, kształtki, itp.
    Poza tym, to chyba nie możliwe, aby nie było opcji regulacji fabrycznych ustawień? I w końcu, jeśli możliwość regulacji istnieje, to dlaczego miała by być niebezpieczna?
    Szukamy dalej.
    Pozdrawiam, Piotrek.

    Dodano po 2 [minuty]:

    gromleon napisał:
    Albo regulowana żaluzja na chłodnicy jak za dawnych lat.


    Mogę też wstawić "farelkę" i jeździć na długim przedłużaczu...
    Dzięki za pomysły, ale chyba nie macie Koledzy pojęcia o jakiej maszynce jest mowa...

    Pozdrawiam, Piotrek.

    0
  • #5 06 Gru 2018 20:55
    wal-ker
    Poziom 31  

    To badziewie z leżącym intercoolerem na chłodnicach nie pozwala na wiele.Ale może uda sie wsunąć coś cienkiego miedzy chłodnice.Druga możliwość ,,kryza "na wężu od chłodnicy lub jego zaciśniecie w celu zmniejszenia przepływu.Możliwosci regulacji predkosci obr. wentylatora nie ma.
    A jeśli chlodnica ma jako taką temp.to zamiana weży od nagrzewnicy może pomoc.Tak samo jak poluzowanie jednego węża by kapało.Sprawdz czy wtedy nagrzewnica robi sie ciepła.Systemy grzewcze powiązane z klimą w tych rzęchach już rzadko same się odpowietrzaja.Taki sam problem ma JCB Loadall.
    Serwis nic nie znalazł.Termostst chyba sprawdzili.Nagrzewnica zasilana jest z małego obiegu.Ma grzac nawet gdy termostat jest zamkniety i ciecz nie krąży przez chłodnice.Popuść no ten wąż od nagrzewnicy i sprawdz czy ciecz krąży... .

    0
  • #6 06 Gru 2018 20:59
    gromleon
    Poziom 32  

    Wiec tak, silnik nie osiaga temp , tu mamy podejrzany termostat. Ale jak piszesz serwis nic nie znalazł , do tego ty nie możesz ingerować w maszynę. To czego oczekujesz?
    Zasłoń chłodnice i zobacz czy temperatura sie podniesie. To w cale nie jest zły pomysł. W maszyne nie ingerujesz a jak chcesz zabierasz zasłone i po sprawie.

    0
  • #7 06 Gru 2018 21:16
    Foxtrott
    Poziom 34  

    Dlaczego niebezpieczna? Dlatego ,że zmniejszając prędkość wentylatora możesz doprowadzić do wzrostu temperatury oleju hydraulicznego co znacząco wpłynie na żywotność uszczelnień.
    Jak gromleon sugeruje sprawdź termostat - ma nabitą temperaturę przy jakiej się otwiera, może tu tkwi problem?

    0
  • #8 06 Gru 2018 21:54
    yapspl
    Poziom 10  

    Foxtrott napisał:
    Dlaczego niebezpieczna? Dlatego ,że zmniejszając prędkość wentylatora możesz doprowadzić do wzrostu temperatury oleju hydraulicznego co znacząco wpłynie na żywotność uszczelnień.
    Jak gromleon sugeruje sprawdź termostat - ma nabitą temperaturę przy jakiej się otwiera, może tu tkwi problem?


    Pisząc wcześniej o "...Kilka lat temu miałem ten sam kłopot z Manitou MT 932, w Polsce. Tam też nie mogli znaleźć rozwiązania...Diagnoza - wersja "na ciepłe kraje...", nie wspomniałem, że maszyna była "nówka", 27 Mth...Właścicielem był RAMIRENT i oni wezwali serwis. Wymiana termostatu/ów nic nie zmieniła i pozostało mi pozaklejać wszystkie możliwe otwory...

    Co do Twojej wypowiedzi @Foxtrott chodzi również o wzrost temperatury oleju hydraulicznego...

    W związku z sugestią @gromleon informuję, że po wizycie islandzkiego serwisanta zasłoniłem prowizorycznie chłodnicę i temperatura wzrosła w/g wskazań na wyświetlaczu do 40 stopni. Dlaczego prowizorycznie? Dlatego, iż chłodnica jest tak obudowana, że mimo osłonięcia przedniej strony możliwości dostępu powietrza z zewnątrz są nieograniczone...

    Skoro jest tak, jak napisał @wal-ker "...Możliwosci regulacji prędkości obr. wentylatora nie ma...", temat do zamknięcia. W miarę możliwości zastosuję jakiś z "domowych" sposobów.

    Dziękuję i pozdrawiam, Piotrek.

    0
  • #9 06 Gru 2018 22:35
    Foxtrott
    Poziom 34  

    Czy możesz zrobić zdjęcie z którego miejsca zasilany jest wentylator?
    Jak zapatrujesz się na dołożenie zaworu na przewodzie zasilającym by stłumić przepływ i mieć możliwość regulacji - zawsze można go zdemontować i będzie jak fabryczny.

    0