Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGM 12-280 - wzrost spalania i spadek dynamiki silnika.

07 Gru 2018 09:54 447 10
  • Poziom 12  
    Witam.Mam pytanie do kolegów.Czy ciśnienie zasilania 4,85 bar,i na listwie 415 bar na wolnych obrotach,może świadczyć o spadku wydajności pompy zasilającej,a co za tym idzie do wzrostu spalania?Błędów żadnych nie ma,auto odpala od strzała,pracuje równo,w każdym przedziale obrotów,przy delikatnym naciskaniu na gaz.Natomiast dodatku podczas jazdy np.pod górkę czy rozpędzając auto,przy wciśnięciu gazu do podłogi głośniej pracuje silnik,a w zasadzie wtryskiwacze(chyba) i zauważalny jest spadek dynamiki auta.Silnik nie dymi,wtryskiwacze mają 50 tyś po regeneracji,turbina po regeneracji wykręca do 3,15 bara,wygląda wszystko ok.Aha pompa zasilająca na wyższych obrotach daje ciśnienie 5,2-5,3 bara.Spalanie potrafi skoczyć do 26 l na solówce.Co jest jeszcze zauważalne to raz idzie jak złoto,wystarczy delikatnie dotykać gaz,a raz taki zamulony że skala na zużyciu dochodzi do 50 l,i ciężko się rozpędza.Czujniki ciśnienia doładowania podmieniałem,sprawdzałem napięcia,są normie więc nie wiem,czy za słabe ciśnienie na listwie,czy DBV sprawdzić,doradźcie.....
  • Poziom 25  
    Strona zasilania paliwa jest dobrze monitorowana przez sterownik , jakiekolwiek odchylki wyjda w formie bledow w EDC . Wiec szukaj przyczyny gdzie indziej , najlepiej jezdzic z podgladem parametrow wtedy kiedy jest on "zamulony " ....szczegolnie cisnienie doladowania powietrza .
    Nie wiem jak uslyszec glosniejsza prace wtryskiwaczy :) . Sporo takich niewiadomych, bez blednych problemow z moca konczy sie na wtryskiwaczach .... polemizuje tylko :)
  • Poziom 12  
    No ja też trochę próbuję polemizować.Jeśli chodzi o hałas,to taki tępawy dźwięk w takim cyklu jakby co 6,miarowo zwłaszcza przy zwiększonej dawce.Nie wiem może to problem w układzie korbowo-tłokowym,może rozrząd.Miałem na myśli pracę wtryskiwaczy na zaniżonym ciśnieniu,może wtedy głośniej pracują.Ja wiem że to tylko dywagacje.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Jak ci w silniku dudni to sprawdz ty tylko hamulec wydechowy czy klapa sie nie zacina.
  • Poziom 12  
    Znalazłem protokół EPS 200 ze stycznia 2018 r.Był robiony niedługo po naprawie wtryskiwaczy.Co mogą oznaczać te wszystkie wartości?Widzę 3 wtryskiwacze nie są tej samej serii co pozostałe,czy ma to jakiś wpływ na pracę EDC?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Hmmm ....nie bardzo zrozumiale ....." tylko że osobno" , a za chwile sumujesz wynik z przelewem ..."co razem po zsumowaniu ".
    Nie wiem do czego moze przydac sie suma tych dwoch ,zupelnie rozniacych sie od siebie testow .
    Jednakze wydajnosc pompy 770 ml/min jest wynikiem satysfakcjonujacym , przelew wtryskiwaczy 35 ml/min .... wydaje sie byc troche malo , lecz przewaznie usterka jest wieksza ilosc przelewu a nie mniejsza ....wiec moze w tym przypadku to pozytywny pomiar :) .
    Odnosnikiem do testow przelewu wtryskow jest ok . 11-12 ml/min z jednego wtryskiwacza ,przy rozgrzanym silniku i wolnych obrotach ~600 rpm .
  • Poziom 12  
    To znaczy sugerowałem się instrukcją serwisową,gdzie do naczynia pomiarowego powinno doprowadzić się obydwa przewody na raz i z testu CR,i z przelewu wtrysków.Ale to nie istotne w tym momencie.Zapomniałem dodać że przy okazji zrobiłem jeszcze test szczelności DBV i kapało po kropli co 50 sek. więc myślę że jest też ok.Zastanawia mnie jednak wciąż to ciśnienie na listwie.Po odpaleniu na zimnym i rzeczywiste i zadane ciśnienie na wolnych obrotach to 330 bar natomiast po rozgrzaniu motora do nominalnej temperatury ciśnienie oscyluje w okolicach 415 bar.Czy to może być spowodowane wadliwą pracą jednostki dokującej?
  • Poziom 25  
    Jak nie masz bledow na temat cisnienia na listwie .... to nie zaglebiaj sie w to zbytnio ....moim zdaniem strata czasu .Z komponentow elektronicznych ...to jedynie czujnik doladowania powietrza mozesz wymienic w ciemno , potrafi szwankowac bezblednie :) .

    Wspomniano juz powyzej o hamulcu gorskim, ponoc jest ok ..... odlacz i zaslep powietrze od cylindra przyslony i pojezdzij troche ....byc moze silownik blokuje sie tylko czasami , sprawdzilbym tez przyslone manualnie , nie tylko z zewnatrz ale i w srodku .
    Zwroc uwage tez na wentylator silnika ...czy czasami nie jest "spiety" wlasnie wtedy kiedy wyczuwasz niedostatki dynamiki .
    Moglbys sie pokusic tez o sprawdzenie/ustawienie luzow zaworowych ...(chociaz wtedy caly czas bylby slabszy ).
  • Poziom 12  
    Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony na nowy Bosch,wisko działa poprawnie,zawory były regulowane jakiś czas temu,ale może warto sprawdzić.Łączyłem się z OBD i zastanawia mnie katalizator,ten brak monitora diagnostyczego.Jest możliwe że niemaszki coś tam w sterowniku grzebały?