Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie indukcyjne cewką Tesli

08 Dec 2018 20:08 618 25
  • Level 3  
    Cześć. Jestem nowa na forum i jestem nowicjuszką, więc jeśli moje pytanie jest głupie, to sorry. Do sedna.
    Czy jest opłacalne sprawnościowo ładowanie akumulatora indukcyjnie cewką Tesli? Czy zwykłe cewki sprzężone magnetycznie nie byłyby lepsze? Jakimi wzorami można wyliczyć ów sprawność w obu przypadkach? Jakie zagdanienia mogłabym przyswoić w lepszym opanowaniu tematu? A i jeszcze wzór na sprzężenie magnetyczne proszę, podajcie.
    Będę bardzo wdzięczna. Robię projekt do gimnazjum.

Dzięki z góry.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 40  
    Anonimoway wrote:
    Czy jest opłacalne sprawnościowo ładowanie akumulatora indukcyjnie cewką Tesli?

Nie jest w ogóle opłacane, podłóg zwykłego przewodu.

Dodano po 37 [sekundy]:

Anonimoway wrote:
    A i jeszcze wzór na sprzężenie magnetyczne proszę, podajcie.

Google przestało działać?
  • Level 3  
    A kiedy ładowanie zwykłym przewodem jest niemożliwe, to co jest bardziej opłacalne? To jest to, o co mi chodziło. Ładowanie zwykłą cewką, czy cewką Tesli? Miałam na myśli ład. indukcyjne, co wynikało z drugiego zdania. A wzorów w Googlu jest pełno, a który prawdziwy już nie podali.
  • Level 3  
    A więc ma to być urządzenie przesyłające prąd do pojazdu na kołach ładowanego indukcyjnie, napędzanego z akumulatora. Chcę, aby w przyszłości rozwinąć pomysł o dodatkowe cewki, aby pojazd był zasilany cały czas na drodze ok. 1 metra. Dodanie wtyku, czy ładowanie przewodowe nie wchodzi w grę, bo projekt ma pokazywać zjawisko indukcji elektromagnetycznej.
  • Level 3