Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mondeo MK 3 - Jakie paliwo wlewać do Mondeo ?

Nebilet 09 Gru 2018 13:58 1272 49
  • #31 09 Gru 2018 13:58
    K3
    Poziom 23  

    kwok napisał:
    Ano nie nagadał tylko poczytałem wyniki badań paliwa na stacji InterMarche wykonane przez BAQ i tam tak było napisane.


    Tylko, że pomyliłeś rubryki, i patrzałeś nie na tą normę co potrzeba...

  • #32 09 Gru 2018 14:03
    kwok
    Poziom 39  

    Na markowych/sieciowych (orlen bp shell texaco petrochemia itp, przy czym skłaniałbym się bardziej do bp niż do orlenu, shell podobno handluje orlenowskim) a paliwo dowolne - krzywdy silnikowi nie zrobisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    K3 napisał:
    Tylko, że pomyliłeś rubryki

    No innych rubryk nie było niestety ale i tak mi to lata bo przecież tego nie zmienię.

  • #33 09 Gru 2018 14:07
    Nebilet
    Poziom 3  

    No bo do tej pory tankowałem na Orlenie, ale do BP mam o wiele bliżej. Spróbuję na BP dzisiaj bo wróciłem z trasy i doleję bo zawsze wolę mieć pełny zbiornik. Myślę że z 10 litów wejdzie więc zaleję 98 i zobaczę jak się będzie zachowywał. A czy to prawda jak mówił mi poprzedni właściciel żeby tankować 95 bo 98 ma wyższą temperaturkę spalania i może uszkodzić silnik ? Chyba cos przesadził bo poprzednio miałem Lanosa 1500 16 V i jeździłem na 98 i chodził super chociaż był przewidziany podobno do 95 ?

  • #34 09 Gru 2018 14:15
    kwok
    Poziom 39  

    98 nawet jeśli ma wyższą to nie na tyle żeby coś uszkodzić. Na pewno wyższą temp ma uboga mieszanka Lpg a jednak ludzie tak jeżdżą i jeśli nie pałują przez długi czas silnika na max to się nic nie dzieje.

  • #35 09 Gru 2018 14:42
    Nebilet
    Poziom 3  

    Wielkie dzięki wszystkim.

  • #36 09 Gru 2018 18:04
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    A jakie to ma znaczenie w starym samochodzie? Oba można lać, a sam stwierdzisz czy warto dopłacać za lepsze i droższe, czy nie.ma.sensu. Bardziej bym się obawiał czy nie żre oleju , bo te silniki tak mają.
    Nawet jeśli zalejesz jakieś gorsze paliwo że stacji mniej znanej to po prostu będzie słabiej jechał, to nie nowoczesny diesel w którym zaraz padną wtrysku lub zablokuje to odrobina wody w paliwie.

  • #37 09 Gru 2018 18:39
    Nebilet
    Poziom 3  

    Olej sprawdzam na bieżąco i niestety nie żre. A co do samochodu to nie jest diesel tylko benzyniak Ford Mondeo III Sedan 1.8 16V 125KM 92kW.

  • #38 09 Gru 2018 20:23
    helmud7543
    Poziom 42  

    Ale jazda z tym apliwem. To może od podstaw-liczba oktanowa mówi o tendencji do samozapłonu benzyny. Im większa liczba, tym mniejsza tendencja do samozapłonu. Takie samozapłony powodują spalanie stukowe-ciśnienie gazów powstaje zbyt wcześnie i tłok, w pierwszej fazie, tak jakby cofie się. Objawy to stukanie i spadek osiągów, cierpi cały układ korbowo tłokowy. Tyle teorii. Teraz praktyka.
    Aby zniwelować to zjawisko manipuluje się kompresją i kątem wyprzedzenia zapłonu. Kompresja jest oczywiście stała i na tym etapie silnik jest mechanicznie zoptymalizowany pod określone paliwo. Im wyższa, tym wyższe wymagania co do liczby oktanowej. Drugi parametr to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli ustawienie iskry w stosunku do górnego położenia tłoka w fazie pomiędzy sprężaniem a pracą. Im wcześniejszy tym wyższe osiągi ale tylko do momentu kiedy następuje spalanie stukowe, wyższe są też wymagania co do liczby oktanowej.
    Co się dzieje gdy silnik toleruje 95 a wlejemy 98? Spadek osiągów, chyba że przyspieszymy zapłon.
    Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć.
    Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie.
    Rozwiązania są różne, tego Forda nie znam dobrze ale napiszę na podstawie doświadczeń własnych:
    Toyota Yaris 1.0-optymalne 95, dopuszczalne 98. Zachowanie-po wlaniu 98 osiągi spadają i poprawiają się po kilkudziesięciu kilometrach. Czuć jednak, że fabrycznie woli 95. Poszedłby pewnie i na lepszej tylko byłby słabszy.
    BMW e46 1.9-optymalne 98, dopuszczalne 92. Przy 95 ma nieco gorsze osiągi ale spalania stukowego nie ma.
    Także możesz lać jedno i drugie. Tych aut jeździ wiele, moi znajomi mają, jeden od nowości, tankowanie na Orlen, Shell czy BP i zero problemów związanych z układem paliwowym. Dobrze że to nie 2.0 TDCI, wtedy miałbyś się czym martwić.

  • #39 09 Gru 2018 20:32
    Nebilet
    Poziom 3  

    Dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienie. Wlałem dzisiaj do pełnia (weszło 10 l 98) i nie wyczułem aby silnik był słabszy, ciągnął jak głupi. Jechałem za ciężarówką (około 70 km/h) w pewnym momencie zechciałem ją wyprzedzić bo droga była puściutka. Nacisnąłem lekko pedał gazu i po chwili miałem na liczniku 130 km/h podczas wyprzedzania. Tak że ciągnie jak diabli. Więc nie zauważyłem zmiany w zachowaniu silnika (mam na myśli że zrobi się słabszy czy coś w tym rodzaju). Jeśli jesteśmy przy tym temacie to zapytam, bo widziałem na stacji BP i nie tylko takie preparaty do wlewania do zbiornika benzyny (jedno opakowanie na 40 l benzyny) i to ma podobno czyścic układ paliwowy, wtryskiwacze itp. Zapomniałem jak to się nazywa, ale to jest w czerwonych plastikowych buteleczkach. Na buteleczkach pisze STP. Co o tym sądzisz?

  • #40 09 Gru 2018 20:53
    kwok
    Poziom 39  

    Nebilet napisał:
    Na buteleczkach pisze STP. Co o tym sądzisz ?

    Jak nie ma problemów z ukł paliwowym to nie zawracaj sobie tym głowy. Znakomita większość tych preparatów służy do czyszczenia portfela i w tym zakresie działa znakomicie.

  • #41 09 Gru 2018 20:56
    Nebilet
    Poziom 3  

    kwok wielkie dzięki, też tak myślę ale chciałem się upewnić. Nie mam problemów z układem paliwowym.

  • #42 09 Gru 2018 23:00
    K3
    Poziom 23  

    helmud7543 napisał:
    Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć.
    Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie.


    No właśnie najczęściej problemem jest, że zakres w jakim komputer może sterować przyspieszeniem/opóźnieniem zapłonu jest zbyt mały.
    I nie jest w stanie przyśpieszyc zapłonu wystarczająco aby odczuć korzyści z Pb98.

  • #43 09 Gru 2018 23:58
    RNIC
    Poziom 14  

    LPG ma powyżej 100 oktan

    -taki żarcik

  • #44 10 Gru 2018 09:52
    bodziot
    Poziom 18  

    Przy tej mocy samochód powinien bardzo dobrze przyśpieszać na obu benzynach, ważne jest tylko , aby pochodziła z dobrej stacji i nie była chrzczona. Co do tego, czy czuć że się naleje lepszej benzyny, owszem, ale wyczuwają to tylko zwolennicy kabli kierunkowych do głośników :wink: i podobnych bzdur. W teście w ciemno tzn. jeśli testujący nie będzie wiedział co zatankowane nie rozpozna tego!!!

  • #45 10 Gru 2018 10:47
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Temat typowo lamersko-świąteczny. Tankowac na stacjach koncernów nie w wiochach i będzie ok.

  • #46 10 Gru 2018 16:44
    mariuz2
    Poziom 14  

    Lej naftę,w lampach się sprawdza.

  • #47 10 Gru 2018 19:09
    Nebilet
    Poziom 3  

    mariuz2 Już próbowałem ale za wolno chodzi. Wiesz co jeśli tak masz doradzać to lepiej nie pisz. Na pozór to dla mnie poważny temat, bo w instrukcji pisze CO NAJMNIEJ 95 I jełki rozumieć to dosłownie to można wlewać wszystko to co powyżej 95 albo tylko 95. A chcę silnik zachować w dobrej kondycji jak najdłużej bo jestem z tych co dbają o samochody a nie z tych co jeżdżą z kurzymi gównami na dachu.

  • #48 10 Gru 2018 19:15
    mariuz2
    Poziom 14  

    To musisz kupować paliwo na zamówienie o odpowiedniej ilości oktan w rafineri.Nawet jak znajdziesz (odpowiednią)stacje paliw to co bedziesz wiecznie wyjeżdżał z kanistrem w trase?
    Bedziesz badał paliwo na każdej stacji?
    Nie pojechał byś dalej niż pojemność zbiornika+kanister.

  • #49 10 Gru 2018 20:35
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Chłopie , kupiłeś zwykle jeździło , a przeżywasz jak by to było bugatti za milion.
    Komputer silnika da sobie radę, na silniku są czujniki spalania stukowego, więc daj już spokój. Bez obrazy, to Twój pierwszy samochód czy było już tico, Seicento?

  • #50 10 Gru 2018 20:40
    Nebilet
    Poziom 3  

    Robię według własnego uznania. Bo niektóre rady były poniżej pasa.