Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa marki Mega - urwany czop osi

pioter851 09 Gru 2018 16:06 495 10
  • #1 09 Gru 2018 16:06
    pioter851
    Poziom 3  

    Witam.
    Miał ktoś problem z osiami Firmy MEGA z Nysy?
    Urywa się czop zaraz za gwintem lub cały. Jest to rocznik z 2006 r.
    Jest to bardzo niebezpieczne, mi urwał się przy małej prędkości, ale strach pomyśleć co by się stało w czasie szybkiej jazdy. Te zdjęcia pokazują jeden przypadek, a miałem ich trzy. Na pierwszej i ostatniej osi. We wszystkich trzech osiach wymieniałem czopy na nowe, koszt bardzo duży za jeden 1300 zł + łożysko, pogięte szczęki i robocizna we własnym zakresie to około 4000 zł zrobienie na jedną oś.

    0 10
  • #2 10 Gru 2018 19:52
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Pytanie jaki system abs posiada naczepa? Podejżewam że typ naczepy to łajba. Bardzo możliwe że naczepa była często przeładowywana. To bardzo prosto było by odczytać z ecu systemu. Jaśli jednak po odczytaniu pliku ODR zapisanych danych stwierdzono by że do przeładowania nie dochodziło warto było by się zwrócić do producenta naczepy czy przypadkiem nie było tu winy materiału. Po przekroju pękniętej piasty z zdjęcia 064905 można wnioskować że pęknięcie postepowało od bardzo dawna i mogło być okryta wadą materiału.

    0
  • #3 10 Gru 2018 19:56
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Są to słabe osie i nic na to nie poradzimy.

    0
  • #4 10 Gru 2018 20:45
    oktawian89
    Poziom 22  

    Tych osi nie można przeładować. Trzeba było dopłacić do markowych. Osie Mega to jakiś żart.

    1
  • #5 11 Gru 2018 09:32
    pioter851
    Poziom 3  

    To jest prawie identyczne jak bpw łożyska i piasta, różni się tylko mocowanie szczęk hamulcowych. Naczepa jeździła w trasę więc nie wypuszczą cię z załadunku przeładowanego. Naczepa nie ma wejścia na kopumuter. Ale czop powinien wytrzymać drugie tyle obciążenia, to jest ważna część wiec o urwaniu nie powinno być mowy. I nie mówmy tu o przeładowaniach, po prostu jest słaby materiał. Czop firmy BPW nigdy się nie urwie nawet w 30- letniej naczepie (chociaż wtedy ładowali różnie tony i napewno nie 26) , łożysko może się rozlecieć ale nie urwać czop.
    Też tak uważacie????

    Dodano po 3 [minuty]:

    ....... kto wiedział że tak będzie się działo z tymi osiami. Teraz bym tego nie kupił napewno, ciekawe co dzieje się w innych rocznikach tej marki. w zakladzie którym to robiłem marka Mega była znana, i zero zaskoczenia z tego typu "usterkami" :shocked!:

    1
  • #7 11 Gru 2018 12:14
    pioter851
    Poziom 3  

    misterbociek napisał:
    Gdzie ci się to urwało? W Mielcu? Bo była u nas taka sytuacja


    Nie, to nie w Mielcu , ale widać było trochę takich sytuacji. Mi akurat na placu przy małej prędkości. Ale też znam, nawet podczas jazdy. Dobrze że nikomu się nic nie stało.

    0
  • #8 11 Gru 2018 14:31
    oktawian89
    Poziom 22  

    Żadna to nowość, osie mega tak mają. Nie znasz dnia, ani godziny.


    :D

    0
  • #9 11 Gru 2018 22:58
    chicken19
    Poziom 11  

    Pioter jeśli nie ma gniazda 7 pin do podłączenia komputera to zapewne diagnostyka odbywa się poprzez adapter wpinany w przewód ABS.

    0
  • #10 12 Gru 2018 09:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Osie Mega to szajs jak wszystko sprzedawane w Opoltrans. No ale pewnie były tanie.

    0
  • #11 13 Gru 2018 19:34
    pioter851
    Poziom 3  

    Tanie, nie tanie, to była nowość, to był jeden z pierwszych roczników tego wynalazku. Ogólnie naczepa Mega była tańsza, ale to był początek i tylko idiota by robił gówno na początek. Raczej taniej było żeby wejść na rynek coś mi się wydaje. Ogólnie naczepa jest ok i nic się nie dzieje, rama nie pęka jak u mnie, paka też ok. Jak by wsadzili normalne czopy to i "taniość" by była ok w całokształcie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    chicken19 napisał:
    Pioter jeśli nie ma gniazda 7 pin do podłączenia komputera to zapewne diagnostyka odbywa się poprzez adapter wpinany w przewód ABS.


    Czyli z wejścia do ABS można odczytać i zmienić parametry w naczepie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    oktawian89 napisał:
    Żadna to nowość, osie mega tak mają. Nie znasz dnia, ani godziny.


    :D


    Też tak kolego miałeś?

    Dodano po 6 [minuty]:

    stanisławpiotr napisał:
    Pytanie jaki system abs posiada naczepa? Podejżewam że typ naczepy to łajba. Bardzo możliwe że naczepa była często przeładowywana. To bardzo prosto było by odczytać z ecu systemu. Jaśli jednak po odczytaniu pliku ODR zapisanych danych stwierdzono by że do przeładowania nie dochodziło warto było by się zwrócić do producenta naczepy czy przypadkiem nie było tu winy materiału. Po przekroju pękniętej piasty z zdjęcia 064905 można wnioskować że pęknięcie postepowało od bardzo dawna i mogło być okryta wadą materiału.


    Ta wada jest w każdej osi Mega.

    0