Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szczoteczka Braun Type 3709 - jaki akumulator ?

09 Gru 2018 18:26 480 4
  • Poziom 16  
    Akumulator w szczoteczce zużył się. Po naładowaniu jest bardzo słaby, szybko się rozładowuje. Pracował ok. 10 lat.

    Kupiłem nowy akumulatorek AA 1,2V 1000mAh. Podlutowałem wszystko tak jak trzeba, pobudziłem cewkę, ale silnik szczoteczki bardzo słabo pracuje. Zachowuje się tak, jakby była rozładowana. Delikatnym dotknięciem palca można wstrzymać pracę silnika.
    Podobnie z akumulatorkiem o pojemności 2450 mAh. Oba nowy akumulatorki naładowane do ponad 1,4V.

    Czy ktoś wie, jaki w tej szczoteczce był pierwotnie akumulatorek ?

    Pytam, bo na tym wymontowanym, "o zielonym kolorze i czarnych napisach" oraz kilku standardowych obrazków związanych z recyclingiem nie ma żadnej informacji o kluczowych parametrach elektrycznych. Akumulatorek Ni-MH z logo jakiejś organizacji i numerem 1.800.822.8837.
  • PCBwayPCBway
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 16  
    Nie byłem, ale w zasadzie zrobiłem wszystko, co jest opisane.
    Szczoteczkę z baterią o pojemności 2450 mAh po złożeniu wszystkiego, pozostawiłem do ładowania przez 5 dni. I nic się nie zmieniło.
    Pomyślałem, że może pojemność dla tej cewki jest za duża. Wymieniłem akumulator na 1000mAh i to samo. Wtedy zdecydowałem się na pytanie na elektrodzie.
  • Poziom 43  
    Możliwe, że problem nie w akumulatorze a w szczoteczce.
  • Poziom 16  
    DiZMar napisał:
    Możliwe, że problem nie w akumulatorze a w szczoteczce.


    Nie bardzo... mam taką drugą-bliźniaczą szczoteczkę, ze sprawnym akumulatorkiem. Jak się rozładowała, podłączyłem do niej równolegle nowy naładowany (ok. 1,4V) akumulatorek i też nie ruszyła. Do konektorów akumulatorków w obu szczoteczkach podłączyłem z ciekawości zasilacz a szczoteczki dziarsko "ruszyły" od ok. 2V i 1A. Nie mam pewności, że to jest rozwiązanie, bo nie wiem, za co odpowiadają scalaki na PCB. Nadal sądzę, że problem jest po stronie akumulatorka, tylko zupełnie nie pojmuję sprawy; handel - jak wiadomo - powszechnie oferuje do nich przecież zamienniki po 1,2V i ok. 1000mAh od swykłych AA różniących się tylko zgrzanymi blaszkami.


    edit:
    Naładowałem jeszcze raz sprawną szczoteczkę, rozłożyłem i zmierzyłem napięcia: na akumulatorku mam 1,4V, a na konektorach silnika, po jego załączeniu, 1,3V. Co zatem z tą "starą" jest nie tak.... ?