Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Telewizor Samsung Q9FN - nie widzi bluray

09 Gru 2018 18:39 531 10
  • Poziom 7  
    Witam.
    Zakupiłem nowy telewizor Samsung QLED Q9FN 55’.
    Wszystko działa bez zarzutu, wszystko jest podłączone pod one connect box.
    Sprawdziłem wszystkie porty HDMI, działają na 100%, kable które posiadam również na 100% sprawne.
    Mam jedynie problem z blurayem UBD-K8500 Samsung.
    Dla mnie bardzo dziwne, telewizor nie widzi bluraya, nie mam pojęcia dlaczego...
    Sprawdziłem bluraya działa na 100%., podłączyłem go pod stary telewizor oraz pod monitor
    Nie wiem czy to wina one connect box czy inna? Czy powinienem inaczej podłączyć? Może inny kabel?
    Bardzo prosiłbym o pomoc.
    Z góry Dziękuje
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 42  
    SLAW_BOY napisał:
    Sprawdziłem bluraya działa na 100%., podłączyłem go pod stary telewizor oraz pod monitor

    Kolega mógłby pokazać ustawienia tego BR?
    Mam tu na myśli sekcję ustawień video w sytuacji, kiedy podłączony jest do starego telewizora.

    W tym nowym telewizorze Anynet jest włączone?
    Jakie inne urządzenia są podłączone do connect box?
  • Poziom 42  
    Cóż, na miejscu kolegi w celu szukania problemu:

    - wyłączyłbym AnyNet w obydwu urządzeniach
    - w ustawieniach BR sprawdziłbym opcję "Movie Frame 24p". Aczkolwiek nie wydaje się ustawiona, ale domyślnie ustawiana jest na Auto. Ustawiłbym na "Off". Ta funkcja potrafi "bruździć", że tak to ujmę.
    - rozdzielczość wyjściową BR ustawiłbym na jakąś konkretną wartość, powiedzmy 1080i na początek zamiast "Auto".
    - sprawdziłbym, że w BR połączenie HDMI podłączone jest do gniazda HDMI1 - bardzo istotne.
  • Poziom 7  
    Wszystko zrobiłem według instrukcji .....
    Dalej to samo ☹☹☹
    Dalej nie widzi
  • Poziom 42  
    Hmm, to w takim pozostaje się przyjrzeć kablom HDMI.

    Jakiej długości jest przewód HDMI pomiędzy BR a telewizorem?
    Jaka jest jakość tego kabla przyjmując (dla uproszczenia) jego cenę jak wyznacznik jakości?
    Czy kolega mógłby zrobić próbę z BR na najkrótszym posiadanym kablu HDMI?
  • Poziom 7  
    Każdy kabel mam metrowy
  • Poziom 42  
    Zaczynam się wyczerpywać w pomysłach ...
    Te kable są dobrej jakości? Jeżeli to ma pracować w trybie 4k to nie można na nich oszczędzać.

    Również proszę sprawdzić uaktualnienia oprogramowania do TV i BR - jeżeli jest jakas nowsza wersja to proszę zainstalować.
    Jeśli nie ma nowszego oprogramowania, to można spróbować przywrócenia do ustawień fabrycznych. Często to pomaga.

    I na koniec. Te dwa urządzenia są wyrobami Samsunga, może byłoby warto skontaktować się z infolinią tej firmy o poradę.
  • Poziom 7  
    Ja już dawno swoje wyczerpałem
    Dlatego zacząłem szukać na forum pomocy
    Na infolinie odrazu dzwoniłem i telewizor mi sprawdzili i wsz ok
    A co do podłączenia to powiedzieli ze nie wiedza
    Jeżeli chodzi o kable HDMI są bardzo dobrej jakości i nie były tanie co do takich rzeczy jestem inaczej nastawiony wole wydać raz a mieć porządny sprzęt i akcesoria
    Uaktualnienia są najnowsze na obu sprzętach
    Przywracaniem ustawienia fabryczne ,robiłem reset ma blu ray
    Także niewiem co mam zrobić ... ostatnia moja nadzieja chce iść do sklepu z bluray tam gdzie kupiłem tv i niech mi pokażą jak ja mam to podłączyć.
    Szukam codziennie jakiś rozwiązań ale ciężko coś znaleźć
  • Poziom 23  
    Polon_us napisał:
    Te kable są dobrej jakości? Jeżeli to ma pracować w trybie 4k to nie można na nich oszczędzać.


    Nie ma co przesadzać, bo cena nie jest wyznacznikiem. Kable HDMI kupiłem na amazonie. Sygnowane ich nazwą. Jedne z tańszych. Działają bez problemów z 4K HDR.
  • Poziom 7  
    Witam
    Postanowiłem któregoś dnia sięc do sklepu tam gdzie kupiłem tv z moim blurayem by mi pokazali jak podłączają i okazało się co mi niewierzyli ani ja problem był w tym one connect box jakaś wada , zaczęli mi podłączać inny blu RAY mój do innego tv zmieniali na wszystkie sposoby i nic, wiec wymienili mi cały set czyli nowy telewizor i one connect box. Wszystko działa
    Dziękuje za poświęcony czas dla mojego problemu
    Dzieki pozdrawiam