Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r480 HPI - Regeneracja pompowtrysków duże spalanie

piterlbn 10 Dec 2018 14:46 1845 5
  • #1
    piterlbn
    Level 9  
    Witam. Zacznę od tego ze w tamtym tygodniu silnik zaczną dziwnie pracować jak by ktoś wrzucił garść śrubek do silnika. Zaczęła więcej palić (35-37) wcześniej ok 31. Pojechałem do mechanika i podłączył komputer okazało się ze pompo wtryski do roboty ok wyjęli zrobili zawory ustawili wtryski też. Zabrałem auto i w trasę 660km i auto spaliło mi 45L/100km. Wróciłem okazało sie ze 2 pierwsze pompo wtryski coś kuleją wyjęli założyli drugie. Podłączyli komputer i okazało sie ze cos jest jeszcze nie tak z pierwszym. Ale powiedzieli zeby pojechać może sie ułoży. Teraz jestem w trasie i Spaliła 38L/100Km. Wracam i znowu jadę do nich. Tylko co może być przyczyną? Ktoś może miał podobny przypadek? Proszę o radę.
  • #2
    Stary Brat
    Trucks specialist
    System wtrysku HPI jest realizowany jako "podwójny wtrysk". Wykonywany jest w dwóch porcjach: dawka 1 inicjująca i 2 dawka zasadnicza. Czy wyzwalana jest dawka podwójna czy zasadnicza zależy to od ciśnienia szyny które osiąga 5 lub 16 bar. Sterowane jest to elektrozaworami na tej szynie. Badanie spalania należy zacząć od sprawdzenia tego członu. Regeneracja wtrysków jest bardzo kłopotliwa, bo trzeba mieć odpowiednie oprzyrządowanie aby sprawdzić czy wtrysk wykonuje te funkcję wtrysku. Może ktoś na forum będący bliżej serwisu wyjaśni jak to powinno być robione.
  • #3
    chicken19
    Level 12  
    Niestety ale pompowtrysków Cummins się nie regeneruje. Brak części zamiennych i maszyn do ich testowania jak kolega powyżej napisał. Wszelkie próby ich regeneracji to wyrzucanie pieniędzy.Ostatnia znana mi cena w Scanii to koszt około 2000 netto za sztukę ze zwrotem starego.Oczywiście elektrozawory na szynie są na pewno sprawne?Bo ten warsztat jakoś tak mam wrażenie że wymienia i myśli że może będzie dobrze,może się ułoży...Może warto jednak udać się do Scanii na diagnostykę układu?
  • #4
    mariomalinie
    Level 19  
    chicken19 wrote:
    Niestety ale pompowtrysków Cummins się nie regeneruje. Brak części zamiennych i maszyn do ich testowania

    Witam
    Współpracuję z firmą do której wiele razy oddawałem wtryskiwacze HPI do przeglądu i czyszczenia. Zawsze dostawałem wydruk z maszyny do testowania z parametrami wtryskiwacza więc raczej takie maszyny są. Z tego co wiem to w Polsce jest tylko jedna taka firma. Jak ktoś chce namiary zapraszam na PW
  • #5
    chicken19
    Level 12  
    Ja oddawałem do sprawdzenia tylko do Scanii. Niestety ale dwa razy przejechaliśmy się na takich pseudonaprawiaczach od pompowtrysków i w jednym przypadku HPI nie dojechała nawet do bramy warsztatu a druga jak paliła 45 tak nic się nie zmieniło. Trzecia firma regenerowała w Stralisie. Jeszcze gorzej niż przed regeneracją. Trochę źle się wyraziłem że nie ma maszyn do czyszczenia i testowania. Są ale brak części i nieudolność specjalistów obiecujących złote góry jest niestety porażająca. Mi szkoda pieniędzy i czasu na eksperymenty ale każdy zrobi jak uważa.
  • #6
    kamcio_20
    Level 16  
    Pompowtryski hpi tylko sie czysci w byle jakim warsztacie przu urzyciu podstawowych narzedzi tych co wujkowi od 60 zoataly...czekam na reaktywacje tematu