Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes ACTROS mp1 - Mercedes Ciśnienie w układzie chodzenia

BozekActros 10 Gru 2018 23:52 390 9
  • #1 10 Gru 2018 23:52
    BozekActros
    Poziom 3  

    Dzień dobry wszystkim.
    Chciałem się przywitać ponieważ to mój pierwszy post na tym forum. Z góry dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Pacjent mercedes Actros mp1 2002 rok wersja wywrotka 8x4. Od paru dni mam problem ponieważ wytwarza się cisnienie w układzie chodzenia i wyrzuca plyn że zbiorniczka. Do tego pojawia sie blad na wyswietlaczu BS 15343 Auto trafiło do mechanika i tak po teście na obecność CO2 W układzie (nie stwierdzono obecnosci ) diagnoza kompresor. Wymiana głowicy na nowa. Samochod odpalony i objawów brak. Błąd BS 15343 też się nie pojawia. Po przejechaniu 50km wyskakuje Błąd BS 15343 I wyciek płynu z układ. Powrót do mechanika glowica wymieniona na kolejna nowa. Brak błędu BS 15343 I po przejechaniu 50 km .to samo .zapala się błąd BS 15343 I wytwarza się cisnienie w układzie chodzenia. Cisnienie na zegarze powyżej 10 podczas jazdy. Mercedes ACTROS mp1 - Mercedes Ciśnienie w układzie chodzenia

    0 9
  • Pomocny post
    #2 11 Gru 2018 19:03
    qruq03
    Poziom 13  

    Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej

    MAN Electronics napisał:

    dawid_120990 napisał:
    BS 1 5343.



    Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony.


    Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?

    0
  • #3 11 Gru 2018 21:23
    BozekActros
    Poziom 3  

    Hej. Dzięki za informację. Czyli tak jak większość obstawiala błąd nie ma znaczenia i po prostu jest zbiegiem okoliczności. Z moich obserwacji wynika że cisnienie w układzie powstaje po nagrzaniu silnika po dłuższej jeździe jakieś 20/30km. Wyrzuca tego płynu jakieś 5/8 litrów czyli cały zbiorniczek wyrównawczy.

    0
  • #4 11 Gru 2018 21:38
    qruq03
    Poziom 13  

    Szczerze mówiąc ja nie mam żadnego konkretnego pomysłu. Jeżeli sprężarka była robiona 2 krotnie, to jest małe prawdopodobieństwo że dalej jest uszkodzona. Dodatkowo z mercedesami mam mało do czynienia. Rady mam dwie, po pierwsze podaj nr VIN koledzie "Gerri" i poproś go o radę, gdzie szukać. Po drugie zorientuj się co w samochodzie jest jeszcze chłodzone cieczą, może jakiś EGR (o ile w mp1 coś takiego jest, albo retarder?). Nie wiem jak był wykonywany ten test CO2, ale być może z jakichś powodów nie był wiarygodny.

    0
  • #5 11 Gru 2018 21:51
    BozekActros
    Poziom 3  

    Hej. Samochod posiada retarder.
    Dziękuję za pomoc spróbuje się odezwać do tego kolegi może coś podpowie.
    Test na co2 był robiony 4 krotnie ( przed i po wymianie sprezarkek) przy pomocy korka specjalnej rurki i płynu. Mercedes ACTROS mp1 - Mercedes Ciśnienie w układzie chodzenia

    0
  • #6 12 Gru 2018 07:24
    ogarniamSAM
    Poziom 7  

    Jeśli na zdjęciu dobrze widać to płyn wszedł w reakcję z CO2 i go zabarwiło go na ciemny kolor co oznacza że spaliny są w ukladzie.

    0
  • #7 12 Gru 2018 11:08
    BozekActros
    Poziom 3  

    Płyn niestety nie zmienił koloru.
    Jest taki sam jak w butelce.
    Powinien zmienić kolor na jaśniejszy.

    0
  • Pomocny post
    #8 12 Gru 2018 16:38
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Płyn zabarwi się kiedy spaliny będą dostawaly się spod uszczelki głowicy bądź samej głowicy. Jeśli będzie peknieta tuleja to płyn nie zabarwi się.
    A jakie jest ciśnienie w układzie? Może to wina zaworu regulacji ciśnienia w korku na zbiorniczku wyrownawczym? 0,6-0,8 będzie w porządku.

    0
  • #9 12 Gru 2018 17:42
    BozekActros
    Poziom 3  

    Hej. Dzięki za zainteresowanie.
    Nie bardzo rozumiem dlaczego jak będzie pęknięta tuleja nie będą dostawać się spaliny do układu?
    Możesz wytłumaczyć? Problem według mechanika polega na tym że po założeniu nowej glowiczki jest dobrze a po chwili20/30 minutach jazdy cisnienie wzrasta na tyle ze wyrzuca. Mówisz żeby sprawdzić cisnienie w układzie. Ok .W piątek samochod trafi do mechanika to mu o tym powiem. Dzięki za podpowiedź. :)

    0
  • #10 19 Gru 2018 16:55
    BozekActros
    Poziom 3  

    Witam wszystkich ponownie.
    Po ostatniej naprawie nadal w lesie. Wymieniona glowiczka tłok i cylinder na nowy od kompresora do tego też doszedł nowy zbiornik na plyn bo stary miał minimalne pęknięcie. Samochód dojechał do Myszkowa 40 km i wyrzucił 2 litry płynu. Ciągle jesteśmy w dup..... może mi ktoś jednak jeszcze coś podpowie.
    A może być przyczyną pompa wody ?

    0