Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW, Passat B5 - Rozładowywanie akumulatora przez alternator

Iron1987 11 Dec 2018 20:53 1494 11
  • #1
    Iron1987
    Level 11  
    Witam,
    Chciałem zapytać czy może ktoś miał z was podobny przypadek. Mianowicie mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Auto Passat B5 99r. 1.9tdi 90km AHH. Jakieś 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator valeo na bosch (valeo skończył swój żywot). Przy obecnych temperaturach auto po około 2 dniach postoju nie odpala, napięcie spada poniżej 12V. Pobór prądu jaki zmierzyłem to 0,78A (odczekałem około minuty podczas pomiaru, oczywiście bez włączonego zapłonu i ewentualnych lampek w drzwiach), sprawdziłem bezpieczniki i pobór był znikomy. Podczas pomiaru na zacisku B+ alternatora prąd był około 0,6A. Po odłączeniu przewodu wzbudzenia prąd przestał płynąć. Stąd moje pytanie jakie powinno być napięcie na D+ wiązki (pomiar od strony licznika,niebieski przewód) przy wyłączonym zapłonie? U mnie jest 1,98V. Czy jest możliwe, że alternator próbuje się wzbudzić i stąd taki pobór? Proszę o jakąś sugestię która mogłaby mi pomóc rozwiązać problem. Pozdrawiam
  • #2
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
  • #3
    Iron1987
    Level 11  
    Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
  • #5
    Iron1987
    Level 11  
    Ok zajmę się diodami i dam znać czy pomogło. Czyli napięcie 1,98V od strony licznika w niebieskim przewodzie przy wyłączonym zapłonie jest normalne tak?
  • #6
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Przez przewód podlaczony do B+ nie ma prawa płynąc prąd z akumulatora. Tylko z alternatora do baterii. Jeśli płynie w przeciwna stronę to jest problem z diodami.
    Regulator nie jest (a przynajmniej nie powinien) być podłączymy do B+.
    Jeśli oczywiscie przez B+ rozumemy gruby przewód z alternatora do baterii.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    sanfran wrote:
    Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia.
    Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli.
    A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1012704.html https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670304.html https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3390084.html http://alternatoryirozruszniki.blogspot.com/2014/06/jak-sprawdzic-regulator-napiecia.html
    Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu szczątkowego maszyny, świadczący o tym, że wirnik zaczął się kręcić. Lampka służy jako indykator tylko - jest właczana/wyłączana przez regulator - nie płynie przez nią żaden prąd. Żeby było śmieszniej, możesz odczepić wtyczkę od alternatora, pozostawiając przewód B+ tylko, alternator prawidłowo się wzbudzi, pracując w trybie autonomicznym - bez kontroli obciążenia ze strony sterownika silnika.
  • #10
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Zapobiegawczo (ważne) sprawdź czy regulator się nadaje, bo jest możliwość, że nieodpowiedniego typu posiada całkiem inną logikę, niż powinien. Normalnie na wyłączonym silniku oryginał Boscha jest wyłączony zupełnie czyli martwy.
  • #11
    blomax
    Level 2  
    dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora.
    Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo w takich grzebałem czasem) sprzed 2000 roku, a może i później, jak najbardziej, prąd płynący przez lampkę ładowania na tablicy wskaźników dodatkowo dowzbudzał alternator, dzięki czemu już przy niskiej prędkości obrotowej, tuż po uruchomieniu silnika, alternator zaczynał ładować, następnie prąd wzbudzenia indukował się już w samym alternatorze i lampka gasła.
  • #12
    Iron1987
    Level 11  
    U mnie problemem okazało się przebicie lub brak masy w module komfortu. Po wyjęciu bezpiecznika od modułu pobór prądu zanikał. Tak czy siak mam trochę partyzanckie rozwiązanie jak ktoś pisał na jakimś forum, mianowicie wsadziłem przekaźnik to obwodu wzbudzenia i przy zgaszonym silniku się rozlancza. Nie mam czasu za bardzo rozbierać i sprawdzać obwodów modułu komfortu, jeżdżę już tak ponad dwa lat i jak narazie nie mam problemu z rozladowywaniem.
    PS. Wkładałem drugi alternator poprawnie działający a pobór był jak przy moim.
    Pozdrawiam