Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW, Passat B5 - Rozładowywanie akumulatora przez alternator

11 Gru 2018 20:53 564 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Chciałem zapytać czy może ktoś miał z was podobny przypadek. Mianowicie mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Auto Passat B5 99r. 1.9tdi 90km AHH. Jakieś 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator valeo na bosch (valeo skończył swój żywot). Przy obecnych temperaturach auto po około 2 dniach postoju nie odpala, napięcie spada poniżej 12V. Pobór prądu jaki zmierzyłem to 0,78A (odczekałem około minuty podczas pomiaru, oczywiście bez włączonego zapłonu i ewentualnych lampek w drzwiach), sprawdziłem bezpieczniki i pobór był znikomy. Podczas pomiaru na zacisku B+ alternatora prąd był około 0,6A. Po odłączeniu przewodu wzbudzenia prąd przestał płynąć. Stąd moje pytanie jakie powinno być napięcie na D+ wiązki (pomiar od strony licznika,niebieski przewód) przy wyłączonym zapłonie? U mnie jest 1,98V. Czy jest możliwe, że alternator próbuje się wzbudzić i stąd taki pobór? Proszę o jakąś sugestię która mogłaby mi pomóc rozwiązać problem. Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
  • Poziom 10  
    Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
  • Poziom 10  
    Ok zajmę się diodami i dam znać czy pomogło. Czyli napięcie 1,98V od strony licznika w niebieskim przewodzie przy wyłączonym zapłonie jest normalne tak?
  • Poziom 39  
    Przez przewód podlaczony do B+ nie ma prawa płynąc prąd z akumulatora. Tylko z alternatora do baterii. Jeśli płynie w przeciwna stronę to jest problem z diodami.
    Regulator nie jest (a przynajmniej nie powinien) być podłączymy do B+.
    Jeśli oczywiscie przez B+ rozumemy gruby przewód z alternatora do baterii.
  • Moderator Samochody
    Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
  • Moderator Samochody
    sanfran napisał:
    Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia.
    Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli.
    A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1012704.html https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670304.html https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3390084.html http://alternatoryirozruszniki.blogspot.com/2014/06/jak-sprawdzic-regulator-napiecia.html
    Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu szczątkowego maszyny, świadczący o tym, że wirnik zaczął się kręcić. Lampka służy jako indykator tylko - jest właczana/wyłączana przez regulator - nie płynie przez nią żaden prąd. Żeby było śmieszniej, możesz odczepić wtyczkę od alternatora, pozostawiając przewód B+ tylko, alternator prawidłowo się wzbudzi, pracując w trybie autonomicznym - bez kontroli obciążenia ze strony sterownika silnika.
  • Poziom 34  
    Zapobiegawczo (ważne) sprawdź czy regulator się nadaje, bo jest możliwość, że nieodpowiedniego typu posiada całkiem inną logikę, niż powinien. Normalnie na wyłączonym silniku oryginał Boscha jest wyłączony zupełnie czyli martwy.