Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BENINCA HEAD I JM.3. brak mozliwosci zaprogramowania pilotow

12 Gru 2018 01:19 327 6
  • Poziom 2  
    [img-0] BENINCA HEAD I JM.3. brak mozliwosci zaprogramowania pilotow BENINCA HEAD I JM.3. brak mozliwosci zaprogramowania pilotow

    Witam,

    Zakupilem brame garazowa z napedem Beninca JM3. Beninca wstepnie byla wyborem oczywistym poniewaz chcialem sparowac piloty z brama wjazdowa , ktora jest sterowana centrala Beninca HEAD. (zdjecia)

    Probowalem naprzemiennie zaprogramowac piloty bram z centralkami :

    - zmieniajac kod staly na zmienny
    - postepujac wg. instrukcji (sa zblizone)
    - czestotliwosc jest identyczna
    - zmieniajac ustawienia przesuwakow

    Wszystkie akcje zakonczyly sie fiaskiem !!!

    Czy gdzies popelniam blad?
    Czy zglosic sie do firmy o wymiane centrali nowej bramy garazowej ?

    Dziekuje slicznie za pomoc .
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    W komplecie z napędem garażowym dostałeś prawdopodobnie też piloty (i czy dzialają). Daj fotkę pilotów od obu napędów od tyłu (etykietek) . Na nich jest typ pilotów.
    Beninca ma 3 systemy kodowania - kod stały, HCS i ARC. Piloty WP/WK mają kod stały, WY obsługują tylko kod zmienny HCS, piloty VA zmienny HCS i ARC, piloty A tylko ARC (nowy).
    Niby radia w obu napędach są wielosystemowe ale był post, gdzie gość do Jim 3 po użyciu pilota WY nie mógł dopisać pilota VA - proponowano w pilocie VA zmienić system kodowania. Czyli wychodzi na to że wszystkie piloty dopisane do danego radia (mimo multisystemowaści radyjek) muszą mieć ten sam system kodowania. Tu jest niezła rozpiska który z którym :
    https://ster-tronic.pl/pilot-beninca-togo2va-p702.

    I może przed wymianą napędu skontaktować się z pomocą techniczną Benincy i zapytać?
  • Poziom 2  
    BENINCA HEAD I JM.3. brak mozliwosci zaprogramowania pilotow BENINCA HEAD I JM.3. brak mozliwosci zaprogramowania pilotow

    Witam,

    Zalaczylem dwie fotki pilotow (front i tyl). Pilot lezacy w poprzek jest najstarszym od bramy wjazdowej. Dwa kolejne sa nowymi dostarczonymi z brama garazowa JM.3.

    Dziekuje za pomoc .
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Te z bramą garażową faktycznie działają z nią?
    Wygląda to tak - pilot najstarszy jest pilotem z kodowaniem roling code (HCS), ten z żółtymi przyciskami jest pilotem dwukodowym, może nadawać kodowaniem w/w (rolling code) albo ARC (nowszym - Advanced Rolling Code), ten z białymi guzikami (najnowszy) może nadawać wyłącznie w ARC.
    Jeśli mam rację (ale mogę się mylić - sugeruję jednak telefon do wsparcia Benincy) i odbiorniki obu napędów mogą pracować tylko z pilotami takiego samego systemu naraz ( czyli pierwszy wgrany pilot ustawia system w odbiorniku) wszystkie piloty razem nie zabanglają. Pilot najstarszy zadziała z tym z żółtymi guzikami (po przestawieniu go w tryb HCS), pilot najnowszy także zadziała z pilotem z żółtymi (po przestawieniu go w tryb ARC). Pilota najstarszego nie dopiszesz do odbiornika razem z pilotem najnowszym (białe guziki).
    Możesz dla pewności wyczyścić pamięci obu odbiorników i poeksperymentować (zwracając uwagę na powyższe) co z czym zadziała.
  • Poziom 2  
    Tak, nowe dwa piloty dzialaja jak sa tylko ustawione w trybie ARC.
    Dzieki Twojej radzie odnioslem w koncu sukces ;)
    Usunalem z pamieci JM3 wszystkie piloty i wkodowalem jako pierwszy najstarszy pilot TWV w trybie HCS. Nadmieniony tryb ustawilem rowniez w pilocie TO GO-VA (zielone przyciski) i wszystko gra. Tylko w tej kolejnosci udalo mi sie to ustawic.
    W wolnej chwili sprobuje jeszcze ponizszej konfiguracji (tak zeby w uzyciu byly dwa systemy) i dam znac.

    "ARC + HCS – przyciski z lewej strony maj przypisany kod ARC, a przyciski z prawej strony ą
    maja przypisany kod HCS"

    Pozdrawiam,
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Dwóch systemów na wszystkich pilotach i radiach chyba nie odpalisz. Po pierwsze (znowu jeśli mam rację) każde radio chodzi tylko na jednym wiodącym systemie, po drugie najstarszych pilotów nie przestawisz w ogóle w tryb ARC bo 0go nie mają a najnowszych nie przestawisz w tryb HCS bo tez go nie mają.
    Można pomyśleć , że o przestawieniu pilotów VA w tryb mieszany jeden z napędów będzie działał w trybie HCS ze starymi i VA pilotami, drugi z nowymi i VA pilotami (na drugim przycisku) - ale to chyba zamęt a poza tym w opisie jest jak przestawić VA 4-przyciskowe, a czy zadziała to z dwuprzyciskowymi - nie wiem.
    -
  • Poziom 2  
    No właśnie --- dwu przyciskowy działa tylko w dwóch trybach naprzemiennie bez możliwości przypisania do konkretnego przycisku różnych trybów.

    Dziękuję za pomoc !!! :)