Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana napięcia z 12v na 24v - Podłączenie webasta suchego 24v do instalacji sa

tomiwfs 17 Gru 2018 17:39 825 44
  • #31
    maciej_333
    Poziom 34  
    tomiwfs napisał:
    Źle coś doczytałem , grzałka 12v 50 - 100W ( gość w Rawie Mazowieckiej zrobi jaka będzie potrzebna i na jaki gwint) będzie podpięta pod aku , panel 150 - 250 W ( w zależności od tego jaki wejdzie ) na dach oczywiście z regulatorem .
    Webasto mam suche czyli grzeje tylko powietrze , to nie piec jak w autobusie co grzeje wodę w układzie chłodzenia czy webasta mokre, moje jest jak 3/4 butelki po mineralnej i trafi pod maskę bo tam spokojnie wejdzie . Żuk małym autem jest choć ponoś dostawczym ...
    Bojlerek 20-30l na pace , taki wystarczy , pod autem nie ma już miejsca ( 2 zbiorniki z paliwem , 2 zbiorniki z wodą , duży akumulator ) , koło zapasowe eksmitowane na stelaż i na tylną klapę .

    Przygotuj się na zimną wodę i szybko zajechany akumulator. Fizyki nie zmienisz. Każdy radzi Ci zastosowanie instalacji gazowej, lub agregatu prądotwórczego. Ty jednak dalej swoje, najpierw przetwornice kilka kW, potem panele PV - brak już mi słów... Panel PV może się nadawać w takim zastosowaniu do podładowania telefonu, laptopa, oświetlenia, czy zasilania TV. Napisałem Ci, że przez zastosowanie panelu będziesz musiał stawiać swojego kampera w miejscu nasłonecznionym. Przyjemniej spędza się przecież czas w cieniu... Kolega Strumien swiadomosci swiata bardzo dobrze podsumował ten wątek.
  • Fabryka prądu
  • #32
    tomiwfs
    Poziom 9  
    Nie upcham do Żuka ani agregatu ani instalacji gazowej , jest już w nim za dużo innych gratów - wyro , mini zlew ,butla z gazem do kuchenki . Panel foto ma być tylko dodatkiem który przedłuży życie akumulatora - jak padnie po 3-4 dniach to spoko i tak dłużej nie posiedzę w jednym miejscu , a po drodze niech się ładuje
    Webasto będzie chodziło jak mnie trafi pojechać gdzieś wiosną/jesienią i to w nocy, a nie cały czas . Ogólnie nie będę w nim siedział przecież za dnia także i z komputerem nie poszaleję .
    Panel mogę postawić na 45 stopni a auto ustawić w słonecznym miejscu , ile złapie słońca to jego .
    Co do wody to jeżeli grzałka na 12v o mocy 100W weźmie 8,33A to choćby przez godzinę chodziło to o ile dobrze rozumiem weźmie zaokrąglając 9Ah ?
    30 l wody podgrzeje chyba do 25-28 stopni ?
    Upycham do Żuka co potrzebuję lub mogę potrzebować bo jak zrobię wygłuszenie i wykończenie wnętrza to będzie ciężko to potem pododawać czy pozmieniać . Opcję z grzaniem wody przetestuję jeszcze poza autem
  • #33
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    tomiwfs napisał:
    Co do wody to jeżeli grzałka na 12v o mocy 100W weźmie 8,33A to choćby przez godzinę chodziło to o ile dobrze rozumiem weźmie zaokrąglając 9Ah ?


    To już lepiej kup podgrzewacz elektryczny z diesla i w czasie jazdy grzej wode 4 świecami.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tomiwfs napisał:
    alternator 90A

    Czemu taki mały? 150A to tak w sam raz.
  • #34
    tomiwfs
    Poziom 9  
    Alternator 90A jest standardowo przy silniku 4CTi90 Andoria z Lublina ( Intrala ) 3 Mi 2006r 102 KM, jest to "rozwojowa" jednostka silnika z Żuka ( lata 90-te) 4C90 ( czyli powiedzmy ten sam silnik ale bez turbo i intercoolera ) 70 KM . - tu z tego co pamiętam jest alternator 70A .

    Wymiana alternatora jak najbardziej wchodzi w grę , jest miejsce .
  • Fabryka prądu
  • Pomocny post
    #35
    maciej_333
    Poziom 34  
    Ten wątek to czysta fikcja naukowa. Trzeba było najpierw zaprojektować zasilanie i inne systemy. Teraz to "musztarda po obiedzie". Policz sobie coś. Masz tu wyjątkowo prosty w użyciu kalkulator: Link. Nie wiem jaki tam zastosowano model matematyczny i na ile jest on wiarygodny. Z tego skryptu wynika, że jeżeli chciałbyś ogrzać 30 l wody o tylko 10 °C grzałką 100 W to potrzeba na to ok. 210 minut, czyli 3,5 h. Zatem energia wyniesie 0,35 kWh. Jeżeli skorzystasz z tego kalkulatora: Link, to otrzymasz, że potrzeba na to 29 Ah. Zatem przy bardzo mocno idealizowanych obliczeniach (pominięcie strat w układzie elektrycznym i termicznym) przy temperaturze początkowej wody 18 °C osiągnąłbyś oczekiwane 28 °C. Nawet jakbyś jakimś cudem osiągnął taki wynik, to temperatura ta jest trochę za niska, by komfortowo się umyć.

    Ponadto jak już rozładujesz typowy akumulator kwasowo-ołowiowy to musisz go od razu naładować, bo się zasiarczy. Zatem pozostawienie na kilka dni rozładowanego akumulatora może się skończyć jego uszkodzeniem.

    Jeżeli postawisz samochód na słońcu, by pozyskać w bardzo optymistycznym przypadku może 100 W, to w kabinie pojazdu temperatura sięgnie 50 °C. Nie wiem jak to wytrzymasz.
  • #36
    tomiwfs
    Poziom 9  
    Co do projektowania zasilania pod auto to jednak dla mnie nie ten priorytet , najważniejszy był silnik - "większy" choć podobnej konstrukcji i identyczny montaż na te same łapy , skrzynia nie 3 czy 4 biegowa jak oryginały tylko 5 - cio biegowa - to już ogranicza miejsce pod maską i pod autem gdyż ten zestaw jest dłuższy i wymaga choćby skracania wału, Już o zmianie przełożenia w moście nie wspominając Kolejna sprawa to zasięg - dodatkowy zbiornik paliwa . Zbiorniki wody , graty w środku , akumulator w podłodze nad wałem , w końcu webasto i to nieszczęsne grzanie wody . Jak to się mówi - pracuje na tym co zostało .

    To grzanie wody jest problematyczne ale może uderzyć z innej strony - co jeżeli dołożę kolejny akumulator ? Lub zmiana aku na jakiś żelowy czy coś takiego jak " głębokiego rozładowania " zasilające czy jakoś tak. Może zwiększenie pojemności będzie kompromisem z większym sensem .

    maciej_333 napisał:
    Jeżeli postawisz samochód na słońcu, by pozyskać w bardzo optymistycznym przypadku może 100 W, to w kabinie pojazdu temperatura sięgnie 50 °C. Nie wiem jak to wytrzymasz.

    Przecież nie będzie mnie w nim - po to go buduje aby mnie woził i "hotelował" w nocy . Za dnia będę nad wodą , w lesie , w górach, na zwiedzaniu albo w będę jechał - taka jest idea aby mieć luz z bukowaniem noclegów , wynajmem samochodów , taksówki , kolejki i inne takie . Podoba mi się - zostaje , jak nie to jadę dalej .
  • #37
    maciej_333
    Poziom 34  
    Akumulatory nadające się do głębokiego rozładowania o dużych pojemnościach i prądach obciążenia wprawdzie są, ale ich cena nie jest tak niska, jak kwasowo-ołowiowych.

    Agregat o mocy 1 kW ma wymiary 33x39x33 cm i masę 15,5 kg. Akumulator o pojemności 225 Ah ma wymiary 52x28x24 cm i masę na pewno przekraczającą 30 kg. Napomknę, że tani agregat ma mniejszą cenę od takiego akumulatora. Nie wiem nad czym się tu zastanawiać. Wystarczy go włączyć w razie potrzeby do podładowania czegoś, albo nagrzania wody. Z uwagi na dużą pojemność cieplną wody można np. w dogodnym miejscu na postoju załączyć agregat, by nagrzać wodę. Potem w miejscu docelowym mamy gorącą wodę z bojlera.

    Kiedy, już wrócisz z tego lasu, czy gór nie przewietrzysz pojazdu w 15 minut. Zresztą przy tej procedurze problemem będą wlatujące do środka owady.
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    tomiwfs
    Poziom 9  
    maciej_333 napisał:
    Kiedy, już wrócisz z tego lasu, czy gór nie przewietrzysz pojazdu w 15 minut. Zresztą przy tej procedurze problemem będą wlatujące do środka owady.


    Właśnie dla tego mam już wykonane 2 moskitiery , jedna na odsuwanym oknie za kierowcą a druga na całe drzwi boczne za pasażerek wsuwana między karoserię a tapicerkę .
    Poza tym elektryczny kiler na komary w gniazdku to podstawa.

    Patrzyłem wcześniej co prawda na mocniejsze agregaty i takie które kojarzyłem w sklepach dlatego je odrzuciłem gdyż były duże ale z tym małym karakanem ... może coś wyjdzie . Zrobię karton o tych wymiarach i popatrzę gdzie wejdzie . Najlepiej jakby wlazł pod podłogę z otworem na paliwo i linkę :-) Pomyśle nad tym

    Dodano po 14 [minuty]:

    BC109B napisał:
    W sumie skoro wiem, to się podzielę wiedzą - 260AH kosztuje ok. 3 tys. zł i można rozładować go głęboko.


    W ten o to sposób upadają pomysły ...


    BC109B napisał:
    Może jednak do grzania wody wykorzystać boki samochodu?


    To odpada gdyż auto musi być 2 kolorowe zgodnie z ustawą gdyż jest "specjalne" ( w odpowiedniej proporcji ) , drugi powód to nie róbmy eko żuczka , nie jestem fanem oblepiania wszelkiego miejsca eko wynalazkami :-) ,może diesel i zakopci ale ten moment obrotowy... choć Żuk ma normę EURO 3 i nie smrodzi ( już ) - na obecnym silniku rzecz jasna
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    tomiwfs
    Poziom 9  
    W kryzysowych sytuacjach trzeba improwizować , odpowiednia dieta zapewni stały i nie przerwany dopływ gazu . Przecież doskonale wiemy że w polskiej kuchni są "perełki" które bez problemu to zapewnią . Trzeba tylko opracować technologię odbioru i kompresji - ale to pozostawiam amerykańskim naukowcom :-)
  • #44
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #45
    tomiwfs
    Poziom 9  
    W takim razie rzucam robotę , sprzedaję dom i samochód , sadzę za garażem groch z kapustą i wchodzę w tą technologię . Za kilka lat dostanę nobla albo jobla .

    A tak na poważnie to ten mały gazowy ogrzewacz co kolega podesłał ma wymiary 43,2x29x12 cm jeżeli się nie mylę , do niego butla LPG w kształcie beczki zamiast zwykłej butli z gazem do wewnątrz auta( zasilająca także palnik) , ciekawy byłby zestaw tylko gdzie to ma wylot spalin ? Nie widzę miejsca do odprowadzenia na zewnątrz tylko kratki w obudowie jakby oddawał spaliny do pomieszczenia , co bym nie zasnął na wieki od tego

    Dodano po 29 [minuty]:


    A już widzę , zorientowałem się po sprawdzeniu na aliexpress , to trzeba wynieść na zewnątrz podczas korzystania