Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Olej w sprężarce klimatyzacji Chrysler T&C 98''''

13 Gru 2018 10:20 183 4
  • Poziom 10  
    Witam;
    Jak sprawdzić, ile oleju jest w sprężarce podczas wymiany uszczelniaczy/oringów?
    Dodam, że cały układ był uszczelniany wraz z wymianą parownika.
    Obecnie muszę układ napełnić, a co z olejem? Kompresor nie był "ruszany", a chyba dawniej olej w nim był.
    PS-auto niedawno kupione, a parownik dziurawy; Klima 2-strefowa.
    Proszę o porady w tej kwestii.
    Pozdrawiam, Dariusz N.
  • Poziom 20  
    Olej krąży razem z czynnikiem chłodniczym w obiegu więc sprawdzić ile zostało jest bardzo ciężko o ile jest to możliwe.

    Jeśli nie jesteś pewien, a chcesz mieć całkowitą pewność, że oleju nie braknie to wymontuj sprężarkę ,zlej z niej olej i zalej tyle co ma być odpowiedniego oleju (patrz w serwisówce do pojazdu lub katalogu z ilością czynnika chłodniczego) - (wada olej fabryczny zostaje w innych elementach -nie wszystkie oleje się mieszają np:syntetyczny PAG z mineralnym olejem)

    Opcja numer dwa:wylać olej z sprężarki, wypłukać skraplacz rozpuszczalnikiem + suszenie, parownik i tak masz nowy , wymiana osuszacza i zalanie odpowiedniej ilości.
  • Poziom 10  
    Witam;
    Wielkie dzięki za info.Chrysler,firma znana i renomowana,a kompresorek nie ma nawet korka wlewu;widocznie ten typ tak ma.Co do ilości oleju,też kłopoty,ale ,,,
    Polak potrafi,jakoś się z tym uporam;-a jakie mogą być skutki-załóżmy zbyt dużej ilości oleju w sprężarce-?
    Zmartwiła mnie też wieść o różnicy między olejami,,,jeden miesza się z innymi,a inny nie-?Jak ja w obecnej sytuacji,ocenie jaki był olej,ile go było,czy był sam,czy z innymi "preparatami"-???
    Wylać olej (resztki) z kompresora,,,,,którędy,przez rurki,rozebrać go-?
    Nonsens,a gdy "Coś" się stanie podczas rozbiórki/składania i co wtedy-?
    Czym pouszczelniać poszczególne jego elementy-?
    No nic,będę eksperymentował z tym kompresorem i jego zawartością.
    Jeszcze raz dzięki;-dam znać jak mi poszło.
    Pzdr. Dariusz N.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten Link
    Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150).
    Jeśli zmieniałeś parownik to ja bym dał między 50 a 80 ml oleju (to co zostało w parowniku + wyciek z czynnikiem chłodniczym)
    W roczniku 98 powinien być olej syntetyczny typu PAG 68 / 46 więc śmiało uzupełnij.
    Olej wylewa się przez korek spustowy w sprężarce lub miejsce gdzie przychodzi kanał ssący sprężarki (wlot jest połączony z komorą tłokową małym kanałem- olej ma krążyć w obiegu).
    Olej najlepiej dodawać do złącza niskiego ciśnienia podczas robienia próżni w układzie ale to już będzie robił ten co uzupełni układ.
  • Poziom 10  
    Witam;
    OK-wykonam sugerowane czynności,a o efektach napiszę,co i jak.
    Wszystkiego najlepszego z okazji zbliżających się Świąt i Tobie i wszystkim forumowiczom życzy Darek N.