Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 I 2005 - odcinanie turbiny przerywanie podczas doladowania

13 Gru 2018 16:57 393 4
  • Poziom 2  
    Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo co sie toczy, wtedy podczas jazdy gaszę i odpalam ponownie silnik i dzieje sie to samo, czyli chwile jest i potem zero ( zazwyczaj stosowana metoda reanimacji mocy przy zamiarach wyprzedzania).

    Problem diagnozowany przez duża liczbę mechaników, każdy ma swoja inna "teorie" ale zero pomocy auto stoi u nich po tydzień czasu a finalnie odbieram auto w stanie w którym przyprowadziłem.
    Teorie:
    -problem z gruszka
    -czujnik ciśnienia
    -geometria
    -urwany jakiś kabel

    Zwracam się do Was z prośba o pomoc bo właśnie auto stoi u mechanika i gość mi mowi ze może mi zrobić geometrie i inne rzeczy mechaniczne które będą swoje kosztować (przyjmijmy kwote 1500 zl) po "naprawie" problem zostanie bo problem rzeczywisty może leżeć po stronie urwanego kabla bądź po stronie zepsutego czujnika doładowania.

    Błędy z komputera:
    -Sygnał pozycji turosprężarki. Napiecie zbyt wysokie - stały P2565
    - Usterka pompy podającej dodatek (fap) lub usterka połaczenia multi..... między pompom a BS..... -stały ( to wiem o co chodzi po prostu mam zatarta pompke od dodawania dodatku do paliwa mokry dpf/fap) P1435
    -funkcja kontrolowanego wentylatora chłodządzego ( zintegrowana w ECU silnika ) -nie ciągły P0495
    - Cisnienie w rampie paliwa / systemowe - za wysokie - nie ciągłe P0088
    -egr zawór zablokowany pod czas programowania -stały P0409
    -sygnał położenia zaworu turbosprężarki polozenie za daleko od wartości odniesienia, zbyt duże - stały P2563
    -Przekaźnik wstępnego grzania sterowany i świece żarowe nie zasilane- stały P1351
    -Obwód elektrozaworu egr. Zbyt wysokie napięcie powtażania pozycji - stały P0406

    Z góry dziekuję
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Na początek proszę sprawdzić elektro zawór N75 sterujący turbiną oraz zaworem EGR. - do niego powinny dochodzić trzy gumowe wężyki które lubią pęknąć lub zsunąć się.
    A jeżeli chodzi o N75 to wymiana lub jak czujesz się na siłach to czyszczenie filterka znajdującego się wewnątrz.

    Świece żarowe? - sprawdzić bezpiecznik znajdujący się z skrzynce bezp. pod maską - rzędu 50 - 60 A.

    Jeżeli chodzi o wentylator silnika to trzeba by dokładnie zbadać.
    Tu może pomóc poprawa masowania wentylatora, sprawdzenie bezpiecznika, a w najgorszym przypadku wymiana całego modułu ponieważ mogło dojść do uszkodzenia sprzęgła wiskozowego.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Zapomniałem dodać ze błedów nie da sie usunąć.
  • Poziom 30  
    Szarpie bo,
    Egr zawiesza się lub się zablokował.
    W turbinie problem z nastawnikiem.
    Dpf.
    Swiece i wentylator powiazane ze wszystkim, a najbardziej z dpf-em.
    Ogólnie jak znajdzies kogoś kto to ogarnie poproś go o sprawdzenie wtryskiwaczy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Oczywiście że się nie da. Jeżeli błędy są stałe to aby je usunąć należy przed tym usunąć awarie z nimi związane, czyli wszystko naprawić.