Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Silnik Diesla - czy takie obroty są odpowiednie?

14 Gru 2018 21:23 2112 83
  • Poziom 14  
    Witam, Panowie kupiłem swojego pierwszego diesla w życiu, Hyundaia Santa Fe 2.0. Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku i trybie P lub D w automacie. Przyznam że w benzynie było to mniej ale znowu tam nie miałem automatu i silnik 1,8 i mniejsze. Tutaj przy tych obrotach w środku trochę głośno i jakby całe auto trochę się trzęsie, w benzynie tego nie miałem i nie wiem czy to normalne.
  • Poziom 28  
    Obroty biegu jałowego powinny być w przedziale 650-850 na minutę.
  • Poziom 23  
    geforc napisał:
    Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku
    Wahania obrotów w takim zakresie to coś nie normalnego.
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    geforc napisał:
    Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku
    Wahania obrotów w takim zakresie to coś nie normalnego.


    nie wahają się, są stałe, tylko nie potrafię określić dokładnie ile ich jest, mówię na oko że między 800 a 900
  • Poziom 23  
    Mam diesla auto poniemieckie, obroty w zakresie jakim piszesz. Myślę, że u Ciebie są prawidłowe.
    geforc napisał:
    Tutaj przy tych obrotach w środku trochę głośno i jakby całe auto trochę się trzęsie
    Spore drgania, zacznij od podpięcia komputera ciekawe jakie błędy pokaże.
  • Poziom 28  
    Proponuję też na komputerze sprawdzić rzeczywiste obroty, a nie te wskazywane na obrotomierzu. Nie wiadomo, czy ktoś przy tym nie grzebał.
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    Mam diesla auto poniemieckie, obroty w zakresie jakim piszesz. Myślę, że u Ciebie są prawidłowe.
    geforc napisał:
    Tutaj przy tych obrotach w środku trochę głośno i jakby całe auto trochę się trzęsie
    Spore drgania, zacznij od podpięcia komputera ciekawe jakie błędy pokaże.


    może po prostu ja przesadzam bo nigdy diesla nie miałem
    auto było sprawdzane przez firmę i niby wszystko ok
    błędów brak
  • Poziom 23  
    Mój to rocznik 2002 i nim nie trzęsie. Diesel będzie głośniejszy to nie znaczy, że się trzęsie. Wtryski warto sprawdzić, może jeden już niedomaga.
  • Poziom 14  
    Możliwe że wtryski, na szczęście regeneracja nie jest droga...

    może bardziej dla zobrazowania, trzęsie się tak że widać na kierownicy delikatne drgania
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    Jaki rocznik Twojego auta?


    2005 2.0CRDi


    ale znowu jakby to były wtryski to były by błędy w komputerze? a tutaj brak
  • Poziom 22  
    Obroty masz prawidłowe, zwykle jest około 820rpm. A diesel trochę trzęsie, jeśli przesiadkę zrobiłeś z benzyny no to może ci się to dziwne wydawać. Ale diesel nie będzie ani tak cichy jak benzyna ani tak kulturalny.
    Fakt, że na odległość ciężko porównać. Więc myślę, żebyś pogadał ze znajomymi, ktoś napewno ma diesla, wsiądź i porównaj. To wcale nie musi być takie samo auto przecież.
  • Poziom 21  
    geforc napisał:
    może bardziej dla zobrazowania, trzęsie się tak że widać na kierownicy delikatne drgania


    Może któraś z poduszek silnika jest zerwana.
  • Poziom 14  
    A może być tak że rozrząd się kończy i przez to ? w środę mam umówioną wymiane
  • Poziom 23  
    Zanim na elektroda napisałeś szukałeś pomocy w innych miejscach? Na forach tematycznych Hyundaia popytaj
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    Zanim na elektroda napisałeś szukałeś pomocy w innych miejscach? Na forach tematycznych Hyundaia popytaj


    Pytałem, nikt nie odpowiedział
  • Poziom 42  
    smyk55 napisał:
    Spore drgania, zacznij od podpięcia komputera

    Taaaa. komputer lekiem na wszelkie zło. na rozwalony dwumas, na poduszkę silnika. Bo ten cudowny komputer wszystko pokaże. Bzdura wierutna.
    user64 napisał:
    Ale diesel nie będzie ani tak cichy jak benzyna ani tak kulturalny.

    Kolejna bzdura. Nowoczesny diesel na CR chodzi tak samo cicho i kulturalnie jak benzyna. Czasy klekotów już dawno minęły.
  • Poziom 23  
    kortyleski napisał:
    Taaaa. komputer lekiem na wszelkie zło. na rozwalony dwumas, na poduszkę silnika. Bo ten cudowny komputer wszystko pokaże. Bzdura wierutna.
    Nie napisałem, że komputer to lek na wszystko. komputer wspomaga we współczesnych samochodach lokalizację usterek. Przy samochodach retro komputera nie użyjesz. Uzasadnij dlaczego to bzdura, ogólnikami to każdy potrafi pisać.
  • Poziom 43  
    W topornym silniku w hyundaiu z 2002 r. kultury nie znajdziesz.
  • Poziom 42  
    andrzej20001 napisał:
    W topornym silniku w hyundaiu z 2002 r. kultury nie znajdziesz.

    To prosty CR. ogarnięty bardzo przyjemnie pracuje.
    smyk55 napisał:
    komputer wspomaga we współczesnych samochodach lokalizację usterek. Przy samochodach retro komputera nie użyjesz. Uzasadnij dlaczego to bzdura, ogólnikami to każdy potrafi pisać.

    Słuch mechanika jest więcej wart niż komputer. I ręka.
  • Poziom 43  
    Ale nie 1,5dci który dobry pracuje rzadko ale jak maszyna do szycia, kilka takich widziałem.
  • Poziom 22  
    kortyleski napisał:
    Kolejna bzdura. Nowoczesny diesel na CR chodzi tak samo cicho i kulturalnie jak benzyna. Czasy klekotów już dawno minęły.


    TO jest bzdura kolego. Sam jeżdżę CRem i wiem doskonale że nie jest to td ani tdi, ale do benzyny mu daleko.
  • Poziom 14  
    Zauważyłem też że na zimnym silniku jak odpalam 1 raz z rana to normalnie zapala, nie ma problemu ale przez około 30 sekund obroty skaczą od 800 do 1000 i po chwili wraca do stabilnych 800-900. Natomiast po skończonej jeździe i przy wyłączaniu jest takie lekko głośniejsze uderzenie w silniku i to mnie niepokoju
    Ogólnie nie ma problemu z odpalaniem (przez chwilę tylko dłużej świeci kontrolka oleju ale gaśnie po ruszeniu, spaliny nie śmierdzą, nie dymi nic.

    W środę mam wymianę rozrządu i spytam mechaników o wszystko, zapiszę sobie i będę więcej wiedział bo narazie to wróżenie z fusów.

    Dwumasy nie mam bo to automat
    DPF nie mam bo nie występował w tym roku
    to tak w gwoli wyjaśnienia bo ktoś tam pisał o tym
  • Poziom 23  
    geforc napisał:
    przez chwilę tylko dłużej świeci kontrolka oleju ale gaśnie po ruszeniu
    Tak nie powinno być. Auto ma sporo przejechane w mojej ocenie. Kontrolka po uruchomieniu powinna zgasnąć.
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    geforc napisał:
    przez chwilę tylko dłużej świeci kontrolka oleju ale gaśnie po ruszeniu
    Tak nie powinno być. Auto ma sporo przejechane w mojej ocenie. Kontrolka po uruchomieniu powinna zgasnąć.



    Każde ma sporo przejechane, nie ma aut z małymi przebiegami, to akurat nie ma związku
  • Poziom 23  
    geforc napisał:
    nie ma aut z małymi przebiegami
    Są kolego mój sąsiad takie ma.
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    geforc napisał:
    nie ma aut z małymi przebiegami
    Są kolego mój sąsiad takie ma.


    nowe pewnie

    dodam jeszcze fakt ze za każdym razem tak nie jest, jest to losowe, olej i filtry będę wymieniał w środę również...
  • Poziom 23  
    To szczegół nie warto nad tym się rozwodzić. Kontrolka powinna gasnąć po uruchomieniu silnika a nie dopiero po ruszeniu.
  • Poziom 14  
    smyk55 napisał:
    To szczegół nie warto nad tym się rozwodzić. Kontrolka powinna gasnąć po uruchomieniu silnika a nie dopiero po ruszeniu.

    No to co, pewnie wymiana silnika mnie czeka
  • Poziom 23  
    geforc napisał:
    No to co, pewnie wymiana silnika mnie czeka
    Spokojnie, posprawdzasz może pierdoła. Poczekajmy do środy.