Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CITROEN Evasion 2,0HDi ''00 - Wysokie spalanie.

moonchild 15 Dec 2018 00:25 828 14
  • #1
    moonchild
    Level 14  
    Citroen Evasion 2,0 HDi (RHZ - 109KM) z rku 2000.
    Przebieg 298tys (chyba).

    Cytryna pali 11L ropy.,, Fakt, że głównie bardzo krótkie i krótkie trasy w miejskim gąszczu.
    Gdzie bym nie szukał to informacje takie, że po mieście to zimą max 8L i to przy ciężkim bucie... Na trasie komuś nawet 4,8 spalił choć w to nie wierzę.

    Silnik raczej nie dymi. Czasem dmuchnie przy ostrym dodaniu gazu ale m a odcięty EGR.

    Co może być przyczyną tak wysokiego spalania. ..??
  • #2
    user64
    Level 27  
    Co znaczy krótkie trasy? Zimny silnik, odpalasz jedziesz 5km i stoisz kilka godzin i znów 5km?
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    moonchild wrote:
    Gdzie bym nie szukał to informacje takie, że po mieście to zimą max 8L i to przy ciężkim bucie... Na trasie komuś nawet 4,8 spalił choć w to nie wierzę.

    Gdzie takich bzdur się naczytałeś? Norma "w koło komina" to 10l/100km dla tego silnika. Z diesli oszczędny był tam jedynie 1.9TD.
  • #4
    moonchild
    Level 14  
    Wow....

    No tak po forach tematycznych. Oczywiście wiem, że to co podaje katalog to między bajki wsadzić ale opinie użytkowników moim zdaniem są dość miarodajne, chyba...

    Co do tras to faktycznie... Żona nim jeździ, jeździ bardzo spokojnie, wręcz emerycko. Odpala jedzie do pracy jakieś 2km i tak codziennie plus takie typowo miejskie odcinki po 1 do max 10km. Fakt, że zanim toto się rozgrzeje to mije trochę, mimo że ma webasto wspomagające silnik.

    Tak czy siak jest lepiej niż benzyna. Mam jeszcze bliźniaka Lancię Zeta z silnikiem 2,0 Turbo benzyna i ten to dopiero żłopie. W takiej miejskiej jeździe to i 16-18 L gazu potrafi wciągnąć. Na trasie nie zejdzie poniżej 12l LPG. Benzyny w nim raczej nie używam... ;-)
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    Ten turbo to jeszcze stary prymitywny silnik, ale już 2.0 16V spokojnie się w 10l LPG mieszczą na trasie.
  • #6
    moonchild
    Level 14  
    Wiem, tylko, że 16V nie występował przed 98r a moja jest z roku 96. Aktualnie moja Zeta ma silnik do remontu bo łomocze panewka na 3 korbowodzie. Remont raczej nieopłacalny. Kupiłem inny silnik w db stanie. Przekładka koszmar ale mam czas.
    Myślałem o tym by wstawić 16V ale to inna skrzynia inna elektronika i wątpię by dało się tak P&P swapować...
  • #7
    user64
    Level 27  
    moonchild wrote:
    o do tras to faktycznie... Żona nim jeździ, jeździ bardzo spokojnie, wręcz emerycko. Odpala jedzie do pracy jakieś 2km i tak codziennie plus takie typowo miejskie odcinki po 1 do max 10km.

    Na taką jazdę kup żonie Yariska albo seicento, ten cytryn się umęczy okrutnie a ciebie wymęczy finansowo przy takim traktowaniu.
  • #8
    moonchild
    Level 14  
    Niestety, żona do kruszynek nie należy. Nie lubi małych samochodów - ma urazę bo kiedyś jakiś cep w nią wjechał jak miała Corsę B. Poza tym
    ona prowadzi fundację i wiecznie coś musi wozić - kartony, zabawki itd... Musi i chce mieć duże auto.
    Lancią Zeta jeździła 11 lat w sumie bezawaryjnie. Trochę ją ten diesel wq bo np ma walnięty dwumas i szarpie przy ruszaniu nieco... Ale już się przyzwyczaiła.
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    W razie jakbyś jednak rozważał zmianę samochodu to możesz pomyśleć np o Vaneo, taki mały duży samochód, dużego quada w bagażniku nim woziłem.
  • #10
    moonchild
    Level 14  
    Oj chyba nie... Na nowsze mnie nie stać a stare Vaneo to zdaje się taka większa A klassa. Teść miał A i powiem że dzięki. Zgnilec. Może Evasion dużo pali ale za to nie gnije. Poza tym ceny części. No i elektronika.. Unikam jak mogę. Osobiście jeżdżę Pandą z 92r i jak dla mnie to i ona ma za dużo elektroniki. Dla mnie gaźnik i dwa klucze do szczęścia wystarczą. ;-)
  • #11
    kakibara
    Level 34  
    Witam, pali Ci nawet mało jak na takie krótkie odcinki, a dogrzewacz swoje zawsze troszkę spali - miałem kiedyś kilka vanów i zawsze wypinalem wtyczkę od dogrzewacza, jeżeli chciałbyś mógłbyś spróbować na 2-3 tygodnie i zobaczyć jaki będzie efekt.
    Jego zadaniem jest w pomoc w dogrzaniu dużego wnętrza - ale przy takim dojezdzaniu do pracy nigdy nie spełni swojej funkcji. Pozdrawiam
  • #12
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    No cóż, uroki starego diesla. Zużyty za słaby silnik do dużej i malo opływowej budy, zimny silnik i bedzie tyle palił.
    Miałem evasiona 2001 2.0 136KM z gazem i w zimę na krótkich odcinkach Max 13l gazu +500m na benzynę przeciętnie. Przy mrozie -10 po 1 km jechał na gazie. Jeden z najlepszych silników jakie miałem.
    Nie rozumiem zachwytów posiadaczy starych diesla, które niby mało palą (ale tylko w trasie) ,A realnie dość dużo ,a wskazówka ogrzewania wstaje po 10 km gdy trzeba wysiadać.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    moonchild wrote:
    Citroen Evasion 2,0 HDi (RHZ - 109KM) z rku 2000.
    Przebieg 298tys (chyba).

    Cytryna pali 11L ropy.,, Fakt, że głównie bardzo krótkie i krótkie trasy w miejskim gąszczu.
    I tak ma być, niestety. W P307, 90-cio konny palił po mieście 9 litrów.
  • #15
    kakibara
    Level 34  
    Wszystko jest dobrze tak ma być.