Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2007 rok, hamulec ręczny nie odpuszcza

zawsze pierwszy 15 Gru 2018 20:20 381 9
  • #1 15 Gru 2018 20:20
    zawsze pierwszy
    Poziom 4  

    Witam

    Więc tak:

    Kierowca na załadunku w De zaciągnął hamulec ręczny pod rampą. Po załadunku chcąc odjechać odhamował, lecz puścił ręczny tylko w naczepie, a ciągnik trzymał. Pomimo prób hamulec nie spuścił. Dopiero po rozkręceniu siłowników udało się odjechać.

    Wymieniliśmy: zawór pod pedałem hamulca, cały zawór osuszacza łącznie z elektryką, manetkę hamulca ręcznego w kabinie, sterownik EBS kaseta pod bezpiecznikami, wszystkie zawory pod akumulatorami (cała skrzynka) używka z innego auta.

    Pomimo wszystkich wymian problem nadal występuje na przedniej osi w ciągniku.


    Po spuszczeniu hamulca ręcznego nie idzie powietrze na siłowniki by je rozblokować.

    W czym tkwi problem, proszę o pomoc.

    0 9
  • #2 15 Gru 2018 21:15
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Zawór przekaźnikowy sprawdzałeś?

    0
  • Pomocny post
    #3 15 Gru 2018 23:56
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Kolego rozumiem ze powietrze w trzecim obwodzie jest? Ja tez bym sugerowal sprawdzenie zaworu przekaznikowego oraz jego zasilania a takze sterowania, to juz Ci duzo powie w ktorej czesci szukac. Tak z ciekawosci: ta erka nie ma przycisku pod dzwignia recznego ktory wyskakuje gdy zejdzie powietrze z ukladu, a wcisnac mozna go dopiero gdy napompuje sie powietrza? Mialem taki przypadek kiedys co juz pol samochodu chcieli rozebrac na parkingu a wystarczylo wcisnac przycisk jak napompowal. Nie kazda Scania ma ten przycisk wiec jak kierowca sie przesiadl na ten samochod i nie wiedzial o nim to jak pod rampa zeszlo powietrze to mogl wyskoczyc. Spojrzyj do skrzynki z wiadomosciami.

    0
  • #4 16 Gru 2018 07:45
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    do hamulca ręcznego przedniej osi idzie jeszcze elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów jak dobrze pamiętam
    podaj vin

    1
  • #5 16 Gru 2018 08:07
    zawsze pierwszy
    Poziom 4  

    elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów też wymieniliśmy wczoraj, jest to modulator przedniej osi idą do niego kable z czujnikami ABS

    Przycisku w kabinie pod rączką nie ma akurat ta scania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    vin: 5187907

    Dodano po 1 [minuty]:

    Under- Pressure, zawór przekaźnikowy znajduje się pod akumulatorami, a wymieniliśmy całą tą skrzynkę z tymi akumulatorami. Chyba, że jest jeszcze gdzieś indziej?

    0
  • #6 16 Gru 2018 09:15
    Under_Pressure
    Poziom 11  

    Sprawdź czy po spuszczeniu ręcznego idzie do niego sterowanie na port 4. Sprawdź czy masz stałe zasilanie na porcie 1.

    0
  • #7 17 Gru 2018 23:23
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    piotr budzowski napisał:
    do hamulca ręcznego przedniej osi idzie jeszcze elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów jak dobrze pamiętam
    podaj vin


    Wygląda na to, że kolega ma rację.


    zawsze pierwszy napisał:
    elektrozawór przy ramie w okolicach akumulatorów też wymieniliśmy wczoraj, jest to modulator przedniej osi idą do niego kable z czujnikami ABS


    Koledze nie chodziło zapewne o modulator przedniej osi do którego idą czujniki ABS oraz czujniki zużycia klocków a o elektrozawór V32 czyli ten który odblokowuje hamulec ręczny przedniej osi w momencie poziomowania auta tak aby nie pogiąć ramy.
    Czy ten zawór również wymieniliście??
    Piszesz, że wymieniliście zawór przekaźnikowy pod skrzynką akumulatorów ale po drodze do odblokowania hamulca ręcznego przedniej osi za zaworem przekaźnikowym jest jeszcze właśnie elektrozawór V32 i być może to z nim właśnie jest problem skoro piszesz, że tył ci odblokowuje a przód nie.
    Idź po przewodach od złącza 21 w zaworze przekaźnikowym a dojdziesz do zaworu V32.

    0
  • #8 18 Gru 2018 07:01
    zawsze pierwszy
    Poziom 4  

    saron 22, sprawdzimy w piątek, narazie założone "małe" siłowniki do przodu, bo już nie było pomysłu

    0
  • #9 23 Gru 2018 08:12
    zawsze pierwszy
    Poziom 4  

    założone małe siłowniki, wszystko chodzi bez zarzutu jak na razie i tak chyba zostawimy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanie odnośnie R124L 420 HPI 2004 rok. Ciągle wyskakuje błąd: EDC 37, awaryjny wyłącznik silnika.

    Co odpowiada za ten błąd?

    0
  • #10 23 Gru 2018 23:50
    darfur5
    Poziom 30  

    Kod ten pojawi się gdy był użyty wyłącznik awaryjny lub gdy przewody między sterownikiem a wyłącznikiem były źle podłączone. Sprawdź przełącznik , złącza i przewody.Myślę, że można też zresetować ten błąd i spokój, pod warunkiem , że błąd nie jest aktywny.

    0