Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Jazz 1,4B 2005, wzrost napięcia do 17V, zegary skaczą, kontrolki migają

zygiprocesor 15 Dec 2018 22:58 1104 4
  • #1
    zygiprocesor
    Level 13  
    Honda Jazz 1,4B, 2005r.usterka trudna w zlokalizowaniu ponieważ od czasu do czasu zaczynają migać kontrolki, zegary skaczą a samochód zwalnia. Po zmniejszeniu obrotów wszystko wraca do normy. Wstawiłem wskaźnik napięcia do gniazdka zapalniczki i okazało się, że podczas tych problemów napięcie przekracza 16V. Mógłbym podejrzewać regulator napięcia w alternatorze ale dlaczego usterka znika i znowu można dalej jechać a voltomierz pokazuje 14,5V. Do alternatora oprócz przewodu prądowego dochodzi złącze 4-PIN, czy może w tym złączu nie być odpowiedniego styku lub problem z masą? Nie wiem czy sam regulator jest osiągalny czy w komplecie z alternatorem.
  • #2
    borguss
    Level 14  
    Witaj, jedno jest pewne, alternator trzeba wykręcić i sprawdzić go. Wygląda na to, że regulator ma już dość ale może być też tak, że sam alternator będziesz miał do regeneracji, bądź wymiany. Zacząć trzeba oczywiście od opcji tańszej. Sprawdź czy na odpiętej wtyczce od regulatora będzie dalej ładowanie. To, że kostka 4-pin to już wiemy ale ile tak naprawdę jest tam kabelków ?
  • #4
    zygiprocesor
    Level 13  
    Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem w komplecie. Nie zaglądałem nigdy do Hondy Jazz. Zastanawiam się nad połączeniem masy silnika z karoserią i minusem akumulatora.
  • #5
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    zygiprocesor wrote:
    Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze.

    Sprawdzić należy również masowanie silnika oraz styki w 4 pinowym złączu alternatora. Jak piszesz kostka jest 4 pinowa więc za pewnę kontrolka, wzbudzanie, sygnał do komputera i odniesienie akumulatora(napięcie). Sprawdź również szczotki alternatora, mogą się zawieszać.