Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat 1.8T - Spadjące napięcie ładowania

j4s1u 17 Dec 2018 15:21 1476 8
  • #1
    j4s1u
    Level 5  
    Witam
    mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas
    włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona)
    alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo)
    akumulator nowy
    dołożony nowy przewód + od alternatora bezpośrednio do aku (były spadki rzędu 0.5-0.3V)
    gdy już się w miarę ustabilizuje to napięci czyli 14.1V i zostaną włączone światła trzyma 14V-13.8V

    Czy jest to normalne zjawisko w samochodach tej marki ?
    W poprzednim samochodzie ( Focus mkI 1.8TDCI trzymał na wolnych bez świateł cały czas 14.6)
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
  • #2
    krukj
    Level 14  
    Nie ma co kombinować, jest OK. Po co przeładowywać naładowany akumulator.
  • #3
    j4s1u
    Level 5  
    Dzisiaj po nocy aku 12.4 V. Podczas jazdy cicho radio + światła + dmuchawa 3/4 predkosci no i instalacja lpg, napiecie spadło do 13.6
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    j4s1u wrote:
    napiecie spadło do 13.6
    Ale na aku czy w zapalniczce?
  • #6
    j4s1u
    Level 5  
    Akurat tym razem w zapalniczce ale miernik przy aku pokazuje tyle samo

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co do akumulatora nie wiem jakie było napiecie aku jak go kupiłem. Ale miałem wrażenie że jak by trochę słabo kręcił więc go ladowalem ctekiem 5A i 24h po zakończeniu ladowania miał 12.69 na słupkach ( samochód nie odpalany) . To napiecie 12.4 było 24h po powrocie z miasta kilka przejazdów po około 500m i gaszenia samochodu
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki.
  • #8
    j4s1u
    Level 5  
    Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001 wrote:
    Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki.

    może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
  • #9
    j4s1u
    Level 5  
    Witam problem rozwiązany
    Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę)
    Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości
    Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
    Pozdrawiam