Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Grand Scenic II 1.6 16V - częściowy brak zasilania i masy na cewkach

wropl 17 Dec 2018 16:08 3543 18
Automation24
  • #1
    wropl
    Level 11  
    Witam,
    Od kilku godzin walczę z moim Grand Scenic 1.6 16v z 2006 82 kW. Wczoraj było ok, odpalił normalnie, dziś nie odpalił. Rozrusznik kręci, aku naładowany, wszystkie kontrolki na desce ok. Żarówką sprawdziłem na wtyczkach przy świecach zasilanie i (cylindry liczę od paska rozrządu):
    - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych
    - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa.

    Czy ktoś tak miał?? Co się stało przez noc??
    Z góry dzięki za wszelką pomoc.
  • Automation24
  • Automation24
  • #3
    wropl
    Level 11  
    Nie, gazu na brak. Obejrzałem z grubsza kable wchodzące do ECU, ale sa suche, nieuszkodzone. Spróbuję jeszcze akumulator wytargac i dokładniej obejrzeć.
    Do wczoraj przez rok auto parkowałem pod chmurką, a dzisiaj była pierwsza noc w garażu. Może nie lubi lepszych warunków i ciągnie go na podwórko??? ;)
  • #4
    waski821
    Level 17  
    Cewki zostaw w spokoju, one są połączone szeregowo, czyli 1-4 i 2-3.
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 41  
    wropl wrote:
    Witam,
    Od kilku godzin walczę z moim Grand Scenic 1.6 16v z 2006 82 kW. Wczoraj było ok, odpalił normalnie, dziś nie odpalił. Rozrusznik kręci, aku naładowany, wszystkie kontrolki na desce ok. Żarówką sprawdziłem na wtyczkach przy świecach zasilanie i (cylindry liczę od paska rozrządu):
    - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych
    - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa.

    Czy ktoś tak miał?? Co się stało przez noc??
    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    Z tego co widzę na schemacie to plus na wtryskach pojawia się wtedy kiedy pracuje pompa paliwa inaczej mówiąc wtryski i pompa są na tym samym przekaźniku. To co piszesz z zasilaniem (+) oraz impulsami (-) jest zgodne ale to nie jest podstawą do stwierdzenia czy masz cewki sprawne.
    Padnie obojętnie która i już nie masz iskry na dwóch cylindrach, więc lepiej je sprawdź.
  • #6
    wropl
    Level 11  
    Ale cewki są połączone szeregowo 1 z 4 i 2 z 3. I z tego, co czytam, to przy awarii jednej cewki ECU odłącza zasilanie jednego wyjścia i nie działa 1 i 4 lub 2 i 3
  • #7
    piotrekwoj1
    Level 41  
    wropl wrote:
    Ale cewki są połączone szeregowo 1 z 4 i 2 z 3. I z tego, co czytam, to przy awarii jednej cewki ECU odłącza zasilanie jednego wyjścia i nie działa 1 i 4 lub 2 i 3

    Zasilanie czy sterowanie (impulsy masowe). Ja na schemacie widzę że zasilanie jest wspólne ale może mam zły schemat.
  • #8
    wropl
    Level 11  
    piotrekwoj1 wrote:
    wropl wrote:
    Ale cewki są połączone szeregowo 1 z 4 i 2 z 3. I z tego, co czytam, to przy awarii jednej cewki ECU odłącza zasilanie jednego wyjścia i nie działa 1 i 4 lub 2 i 3

    Zasilanie czy sterowanie (impulsy masowe). Ja na schemacie widzę że zasilanie jest wspólne ale może mam zły schemat.


    Nie mam schematu, ale na 99% chodzi o zasilanie +
  • Helpful post
    #9
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Popatrz tu:
    Renault Grand Scenic II 1.6 16V - częściowy brak zasilania i masy na cewkach
  • Helpful post
    #10
    ZAHYR
    Level 32  
    wropl wrote:
    (cylindry liczę od paska rozrządu):
    - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych
    - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa.

    Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok.

    Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach (przy podłączonych wszystkich cewkach) i czy wtryskiwacze podają paliwo.
  • #11
    wropl
    Level 11  
    piotrekwoj1 wrote:
    Popatrz tu:


    Dzięki. Wygląda na to, że odcina impulsy 1 z 4 i 2 z 3. Zasilanie z góry, a impulsy z dołu? Wtedy faktycznie zasilanie jest wspólne, a impulsy są parami. Jeżeli tak, to by znaczyło że mam przerwę na przewodzie pomiędzy 1 i 4 oraz 2 i 3 (i odwrotnie liczę cylindry-nie powinno być od skrzyni?). Sprawdzę czy te przewody idą między cewkami, czy od ECU.

    Dodano po 17 [minuty]:

    ZAHYR wrote:

    Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok.

    Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach (przy podłączonych wszystkich cewkach) i czy wtryskiwacze podają paliwo.


    Tak, sprawdzałem przy wszystkich wtyczkach wyjętych po kolei kręcąc rozrusznikiem.
    Niestety, mam tylko kabel kkl i ddt2000.

    Rozpiąłem trzy wtyczki przy ECU i przedzwonilem kable od wtyczek przy cewkach do wtyczek przy ECU. Zasilanie (+) jest na białych przewodach cewek 1 i 2, impulsy (-) są na 3 (pomarańcz) i 4 (szary). Te przewody kończą się w czarnej wtyczce ECU. I to się zgadza ze schematem elektrycznym pod warunkiem, że cylindry liczę od skrzyni (odwrotnie, niż pisałem).
    Natomiast dla reszty brak połączenia kostka-ECU (sprawdziłem wszystkie trzy kostki). Gdzie szukać końców tych przewodów?
    Dodatkowo znalazłem przejścia między wtyczką cewki 1 i wtyczką cewki 2 po przewodzie białym (zasilanie), cewki 1 i 4 po fioletowym (impulsy), cewki 2 i 3 po zielonym. Czyli znów zgadza się ze schematem pod warunkiem, że zmienię kolejność liczenia cylindrów.
  • #12
    ZAHYR
    Level 32  
    Cewki 1-4 i 2-3 są połączone szeregowo, więc po odłączeniu jednej, nie pracują obie - zdejmij peszel z wiązki cewek to zobaczysz.
    Francja liczy cylindry od strony skrzyni, więc jak napisałem wyżej dla twojego pierwotnego oznaczenia cylindrów i pomiarów jest ok.
    Sprawdź podstawy iskra/paliwo jak pisałem wyżej.
    Jeżeli masz ddt to sprawdź jaką temp silnika widzi sterownik, czy widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem (pisałeś wcześniej że jest kluczowanie na cewkach, więc raczej widzi).
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Jeśli palił i od razu rzucił a sa impulsy na zapłon i impulsy i zasilanie na wtryskiwaczach to albo pompa paliwa ci siadła (tu pomiar manometrem) albo poleciał przy gaszeniu rozrząd.
  • #14
    wropl
    Level 11  
    andrzej20001 wrote:
    Jeśli palił i od razu rzucił a sa impulsy na zapłon i impulsy i zasilanie na wtryskiwaczach to albo pompa paliwa ci siadła (tu pomiar manometrem) albo poleciał przy gaszeniu rozrząd.


    Rozrząd wymieniany dokładnie rok temu, przejechane ok. 12kkm.
    Poskładałem wtyczki, ECU, ładowałem cała noc aku i spróbowałem odpalić. Mam wrażenie, że w pewnym momencie jakby bardzo słabo załapał, rozrusznik się zatrzymał, próbowałem go podbić gazem, ale zgasł i znów tylko kręci rozrusznik.

    Zdjąłem kolektor dolotowy, żeby dostać się do wtrysków. I utknąłem - nie chcę nic uszkodzić, ale listwa wtryskowa nie chce wyjść. Podważałem ją lekko, ruszałem i nic. Jak się za to zabrać? I co sprawdzić, jak już ją zdemontuję?
    Druga sprawa - chcę też sprawdzić pompę paliwa, ale nie widzę żadnego dekla pod tylnymi siedzeniami. Buda to Grand Scenic.

    Dodano po 5 [minuty]:

    ZAHYR wrote:
    wropl wrote:
    (cylindry liczę od paska rozrządu):
    - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych
    - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa.

    Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok.


    Tak, pomiar był przy zdjętych wszystkich wtyczkach cewek.
    Pomiar przy założonych wszystkich wtyczkach - muszę najpierw jakoś usunąć syf z okolic cewek, bo nie mam osłony na silniku i wygląda, że nikt tam dawno nie zaglądał.

    Dotarłem do listwy wtrysków - nie mogę jej wyjąć :(
  • #15
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Miałem coś takiego ostatnio. Auto Laguna II z tym silnikiem. Auto przywiezione na lawecie, nie zapaliła rano. Paliwo śmierdzi, impulsy na cewki są, ale nie zapali. Dopiero wygrzalem świece palnikiem, podpialem ja kablami do innego auta i na nagrzanych świecach odpalila. I już działała i pojechała i nie wróciła, jedynie zalecilem wymienić akumulator bo chyba miał za duży spadek napięcia przy rozruchu i ja zalalo. Rok temu miałem taką samą sytuację z tą samą Laguna. Tylko wtedy wymieniłem świece i pojechalo. A z miesiąc temu podobny przypadek z Ibiza 1.4, babka odpalila na mrozie, przestawila auto, zgasila i już nie zapaliła. Czyszczenie świec i przedmuchamie silnika pomogło.
  • #16
    wropl
    Level 11  
    Zamiast wyciągać wtryski do końca, dobrałem sie do pompy paliwa. Nie było jej słychać po wciśnięciu zapłonu. Odpiąłem wtyczkę, widać na + pinie (przewód czarny z białym paskiem), że leciutko podsmażone we wtyczce. Nie demontowałem dalej, wsadziłem wtyczkę z powrotem do pompy, od zewnątrz wsadziłem dwie igły do wtyczki i przy pierwszej próbie zasilenia bezpośrednio z aku poszło ok, ale po podłączeniu aku do auta i próbie odpalenia było ją jakoś dziwnie słychać, jakby za małe obroty miała (inaczej niż przy bezpośrednim podłączeniu do aku) i auto nie odpaliło. Podłączyłem więc ją bezpośrednio przez szpilki do 12V z prostownika do ładowania aku, Próba odpalenia i szpilki zrobiły się czerwone od temperatury, pompa coś zachrobotała i tyle, auto nie odpaliło. Więc znów aku do pompy bezpośrednio i szpilki znów czerwone - pompa ledwo coś tam kręci. Wniosek - jutro szukam pompy, jak nie, to na święta z rodziną jadę pociągiem. Chyba, że da się ją jeszcze reanimować?
  • #17
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Wymień i tyle.
  • #18
    wropl
    Level 11  
    lukasz12345678910 wrote:
    Wymień i tyle.


    Oczywiście tak zrobię. Ale ponieważ nie mam czasu i odpowiedniego narzędzia do odkręcenia nakrętki pompy, to chciałbym się upewnić czy pompa MAGNETI MARELLI 313011300044 ciś. 3 bar, wydajność 120 l/h będzie ok.
  • #19
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Zamiast narzędzia możesz użyć dużego srubokreta albo deski i pobijac młotkiem. Jeżeli tego nie robiłeś to najlepiej kup używany albo cały nowy wkład. Bo wyjęcie to mały problem. Najgorsze jest zdjęcie plastikowego wezyka z pompy i ponowne założenie. Bo jak się zniszczy to ciężko go zastąpić.