Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 3.3 autom 97r - Duzy luz, tam gdzie półoś łączy się ze skrzynią

Blant182 18 Dec 2018 14:19 2595 20
  • #1
    Blant182
    Level 6  
    Witam, mam problem z moim chryslerem. A mianowicie od jakiegoś czasu pojawił się szum jakby padło łożysko w kole. Sprawdziłem łożysko i ono jest OK, odkręciłem półośkę, po jej wyciągnięciu w skrzyni zauważyłem straszny luz tam gdzie ona się łączy że skrzynią, cały ten element ma ogromny luz, chodzi w górę i w dół po prostu coś się zużyło. I teraz pytanie, czy jest tam jakieś łożysko, które mogę wymienić, czy coś innego? Bardzo proszę o pomoc. Na zdj które dołączyłem widać łożysko i ten cały element na którym łożysko jest zamocowane ma ogromny luz.

    Chrysler Voyager 3.3 autom 97r - Duzy luz, tam gdzie półoś łączy się ze skrzynią
  • #2
    robin161
    Level 25  
    Nie wyrobił się wieloklin na przegubie wewnętrznym? (frez od strony skrzyni). Może to być łożysko wałeczkowe w skrzyni, ale jak stwierdziłeś, że jest sprawne?
  • #3
    Blant182
    Level 6  
    robin161 wrote:
    Nie wyrobił się wieloklin na przegubie wewnętrznym? (frez od strony skrzyni).

    Nie,nie widzisz na zdj łożysko ,i ono jest osadzone na elemencie tj ta niby ośka na ktorym jest lozysko i caly element lacznie z ośką ma ogromny luz i to chalasuje i ciekawi mnie to czy tam jest lozysko czy poprostu jakis ślizg ktory sie wyrobił

    Dodano po 2 [minuty]:

    robin161 wrote:
    Nie wyrobił się wieloklin na przegubie wewnętrznym? (frez od strony skrzyni). Może to być łożysko wałeczkowe w skrzyni, ale jak stwierdziłeś, że jest sprawne?

    Mówisz o tym łozysku ktore widac na zdj?
  • #4
    robin161
    Level 25  
    Tak. Ma luz na bieżni (góra-dół)?
  • #5
    Blant182
    Level 6  
    robin161 wrote:
    Tak. Ma luz na bieżni (góra-dół)?

    Tak ma i na początku też stawialem na to łożysko ale jak założyłem samą końcówkę przegobu do skrzyni ,włączyłem skrzynię na luz i poruszalem to ten caly korpus widoczny na zdj ma zaje...sty luz i myślę że to jest przyczyną,jak myślisz?
  • Helpful post
    #6
    romuald-f
    A/T specialist
    A może na tulei 066> Chrysler Voyager 3.3 autom 97r - Duzy luz, tam gdzie półoś łączy się ze skrzynią
  • Helpful post
    #7
    robin161
    Level 25  
    Bardzo prawdopodobne, że wpierw pojawi się na łożysku (w czasie to już postępuje dalej).
  • #9
    Blant182
    Level 6  
    romuald-f wrote:
    A może na tulei 066> Chrysler Voyager 3.3 autom 97r - Duzy luz, tam gdzie półoś łączy się ze skrzynią

    Super zdj A luz jest raczej tam gdzie zaznaczyłem na zdj

    Dodano po 1 [minuty]:

    robin161 wrote:
    Bardzo prawdopodobne, że wpierw pojawi się na łożysku (w czasie to już postępuje dalej).

    Luz jest na dyferencjale ze zdj które Pan Romuald podeslal wywniiskowalem
  • Helpful post
    #10
    romuald-f
    A/T specialist
    Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
  • #11
    Blant182
    Level 6  
    romuald-f wrote:
    Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".

    A wiec co jest grane?
  • #12
    robin161
    Level 25  
    Jak sądzę, to tylko gwoli wyjaśnienia. Długa półoś może mieć bicia, stąd potrzeba zniwelowania tego za pomocą tulei z miękkiego metalu. Krótsza tej niwelacji nie potrzebuje, stąd gniazdo jest wyfrezowane bezpośrednio w żeliwnej obudowie. U Ciebie (wg zdjęcia) problem dotyczy mechanizmu różnicowego od strony z dłuższą półosią.
  • #13
    Blant182
    Level 6  
    robin161 wrote:
    Jak sądzę, to tylko gwoli wyjaśnienia. Długa półoś może mieć bicia, stąd potrzeba zniwelowania tego za pomocą tulei z miękkiego metalu. Krótsza tej niwelacji nie potrzebuje, stąd gniazdo jest wyfrezowane bezpośrednio w żeliwnej obudowie. U Ciebie (wg zdjęcia) problem dotyczy mechanizmu różnicowego od strony z dłuższą półosią.

    A spójrz jeszcze na zdj i nr 720 i 716 jest w rzeczywistości połączone i stanowi jeden element tak? I czy w skrzyni tam gdzie to jest ulokowane to duży luz jest i musi być? Czy właśnie tego luzu tam być nie powinno? Bo być może hałas wydobywa się z tego jednak łożyska z mojego zdj bo ono też ma luz,co o tym sądzisz?
  • #14
    robin161
    Level 25  
    Mechanizm różnicowy (716) i wieniec koła zębatego (720) są skręcone śrubami po obwodzie. Oprócz ustalonego (regulowanego podkładkami) luzu międzyzębnego między kołami zębatymi, z oczywistych względów żadnego luzu nie powinno być w skrzyni. Ściągnąłeś obudowę razem z zewnętrznym pierścieniem łożyska stożkowego - zobacz na jego wewnętrzną bieżnię czy nie ma wyrobienia, wżerów itp. Łożysko stożkowe z racji swojej budowy, też ma luz niwelowany siłą dokręcenia.
  • #15
    Blant182
    Level 6  
    robin161 wrote:
    Mechanizm różnicowy (716) i wieniec koła zębatego (720) są skręcone śrubami po obwodzie. Oprócz ustalonego (regulowanego podkładkami) luzu międzyzębnego między kołami zębatymi, z oczywistych względów żadnego luzu nie powinno być w skrzyni. Ściągnąłeś obudowę razem z zewnętrznym pierścieniem łożyska stożkowego - zobacz na jego wewnętrzną bieżnię czy nie ma wyrobienia, wżerów itp. Łożysko stożkowe z racji swojej budowy, też ma luz niwelowany siłą dokręcenia.

    Myślę że pierw wymienię to łożysko A jeśli nie ustąpi wezmę się za skrzynię.
  • Helpful post
    #16
    romuald-f
    A/T specialist
    Blant182 wrote:
    romuald-f wrote:
    Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".

    A wiec co jest grane?


    Grane jest to że należy sprawdzić jak duży luz osiowy jest na koszu satelit. (Bieżnia łożyska nie może mieć "raka" ani grafitowego koloru od pracy wałków). Aby to sprawdzić należy przykręcić element 752, następnie odkręcić pokrywę 758 i sprawdzić czy występuje i jak duży luz osiowy. Aby dostać się do wszystkich śrub pokrywy należy odkręcić poduszki środkowe skrzyni biegów (jedna pod chłodnicą a druga w głębi nad dyferencjałem). Jeżeli jest luz (zmierzyć jaki). Luz kasujemy pierścieniem, pozycja 290 (z gwiazdką, to znaczy element regulacyjny o różnych grubościach). Chrysler Voyager 3.3 autom 97r - Duzy luz, tam gdzie półoś łączy się ze skrzynią
  • #17
    Blant182
    Level 6  
    romuald-f wrote:
    Blant182 wrote:
    romuald-f wrote:
    Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".

    A wiec co jest grane?


    Grane jest to że należy sprawdzić jak duży luz osiowy jest na koszu satelit. (Bieżnia łożyska nie może mieć "raka" ani grafitowego koloru od pracy wałków). Aby to sprawdzić należy przykręcić element 752, następnie odkręcić pokrywę 758 i sprawdzić czy występuje i jak duży luz osiowy. Aby dostać się do wszystkich śrub pokrywy należy odkręcić poduszki środkowe skrzyni biegów (jedna pod chłodnicą a druga w głębi nad dyferencjałem). Jeżeli jest luz (zmierzyć jaki). Luz kasujemy pierścieniem, pozycja 290 (z gwiazdką, to znaczy element regulacyjny o różnych grubościach). Chrysler Voyager 3.3 autom 97r - Duzy luz, tam gdzie półoś łączy się ze skrzynią

    Już mam 716 wchodzi w 274 tj w łożysko i tam jest ten,jednak długa półoś ,pewnie wiesz jak to zlikwidować?
  • #18
    romuald-f
    A/T specialist
    ...... Już mam 716 wchodzi w 274 tj w łożysko i tam jest ten,jednak długa półoś ,pewnie wiesz jak to zlikwidować? ............

    Przetłumacz to na j.polski.
  • #19
    Blant182
    Level 6  
    romuald-f wrote:
    ...... Już mam 716 wchodzi w 274 tj w łożysko i tam jest ten,jednak długa półoś ,pewnie wiesz jak to zlikwidować? ............

    Przetłumacz to na j.polski.

    Witam serdecznie Panie romualdzie ,jak by jeszcze pan mi odpowiedział na jedno pytanie byłoby super ,A mianowicie sprawdziłem luz na łożysko przy krótkim i długim przegubie i na krótkiej jest duży luz łożysko w obudowie chodzi góra dół I moim zdaniem jest mocnawo za duży ,A na długiej to już całkiem ma mocny luz ,pierscienie pod lozyskiem są już nabite pewnie ze względu iz skrzynia miala kapitalny 2lata temu ,Więc teraz co?kupić grubsze pierścienie czy nowe łożyska?co by mi Pan poradził?
  • #20
    romuald-f
    A/T specialist
    Bieżnia łożyska nie może mieć "raka" ani grafitowego koloru od pracy wałków, jeżeli jest inaczej wymienić łożyska. Luz kasujemy pierścieniem, pozycja 290 z gwiazdką, to znaczy element regulacyjny o różnych grubościach, dokonać pomiar luzu i dorobić u tokarza. Luz osiowy kasujemy z jednej strony (od elementu 725).
  • #21
    czarodziejsz
    Level 1  
    Witam jak usterka została rozwiązana gdyż mam ten sam przypadek.