Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa

19 Gru 2018 08:41 1155 23
  • Poziom 3  
    Witam!
    Wpadła mi w ręce wkrętarka Hilti SF 2-A, niestety bez oryginalnego akumulatorka. We wkrętarce spalony był silnik. Silnik wymieniłem, ale wkrętarka nie ruszyła. Włącznik wydaje się być sprawny, ale na wszelki wypadek wymieniłem też przy nim tranzystor. Wkrętarka nadal jednak nie daje oznak życia. Mierząc wylutowaną diodę miernik pokazuje 0,3V.

    W miejscu przeznaczonym na akumulator są 3 piny. Wkrętarkę testuję poprzez podłączenie napięcia do zacisków zewnętrznych (+ i -). Przy wylutowanym silniku po naciśnięciu przycisku na przewodach zasilających silnik pojawia się 10,8V. Przy podłączonym silniku miernik nie pokazuje napięcia.

    Do czego służy pin środkowy? Możliwe jest, że to jakieś dodatkowe zasilanie i przy podłączeniu oryginalnego akumulatora wkrętarka ruszy? A może powinienem sprawdzić coś jeszcze?
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Poziom 36  
    uzytkownik232 napisał:
    Mierząc wylutowaną diodę miernik pokazuje 0,3 V.


    Diody mierzy się multimetrem na zakresie oznaczonym diodą. :D
    I w obu kierunkach przewodzenia i zaporowym.
  • Poziom 3  
    krzysiozak napisał:
    uzytkownik232 napisał:
    Mierząc wylutowaną diodę miernik pokazuje 0,3 V.


    Diody mierzy się multimetrem na zakresie oznaczonym diodą. :D
    I w obu kierunkach przewodzenia i zaporowym.


    Tak też mierzyłem. W kierunku przewodzenia miernik pokazuje mi 0,3V, a w kierunku zaporowym nic.
  • Poziom 36  
    uzytkownik232 napisał:
    krzysiozak napisał:
    uzytkownik232 napisał:
    Mierząc wylutowaną diodę miernik pokazuje 0,3 V.


    Diody mierzy się multimetrem na zakresie oznaczonym diodą. :D
    I w obu kierunkach przewodzenia i zaporowym.


    Tak też mierzyłem. W kierunku przewodzenia miernik pokazuje mi 0,3V, a w kierunku zaporowym nic.


    Czyli ekran miernika był bez wyświetlania niczego? To może był nie włączony.
  • Poziom 38  
    Witam - proponuję zamiast silnika podłączyć żarówkę ( żarową , samochodową ) .
    Można zamieścić fotkę tego włącznika albo jego symbol .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Czy to ta wkrętarka ?
  • Poziom 3  
    wojtek 9007 napisał:
    Witam - proponuję zamiast silnika podłączyć żarówkę ( żarową , samochodową ) .
    Można zamieścić fotkę tego włącznika albo jego symbol .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Czy to ta wkrętarka ?


    Dokładnie ta.
    Żarówka po podłączeniu również się nie rozświetla.

    Poniżej kilka fotek wyłącznika:
    Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Poziom 36  
  • Poziom 38  
    Witam - proszę napisać czy naciskając cyngiel włącznika ledy oświetlające zapalają się ?
    Prawdopodobnie potencjometr ( umieszczony wewnątrz ) nie styka .
  • Poziom 38  
    Witam - zgadza się Grzegorz_madera ma rację tam są styki które zwierają mosfet .
    Schemat poglądowy ;

    Dodano po 42 [sekundy]:

    Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa
  • Poziom 3  
    LED-y również się nie zaświecają.
    Silnik nie rusza nawet po całkowitym wciśnięciu przycisku.
    Przy odłączonym silniku i wciśniętym przycisku napięcie na przewodach wynosi 10,8V. Zasilacz prądowo wyrabia, bo silnik przy bezpośrednim wpięciu rusza normalnie.
  • Poziom 3  
    Grzegorz_madera napisał:
    No to masz awarię włącznika. Prawdopodobnie chodzi o styk włączający zasilanie, SA1 na powyższym schemacie. Czyli nowy wyłącznik, ale najpierw możesz go rozebrać, może wystarczy czyszczenie.


    A tak żebym był mądrzejszy na przyszłość to mógłbyś mi w skrócie wytłumaczyć jak to możliwe, że akurat przy odłączonym silniku miernik wskazuje odpowiednie napięcie na przewodach?

    Poważnie pytam, bo chcę się czegoś nauczyć.
  • Poziom 38  
    W poście pierwszym piszesz że wymieniłeś tranzystor . Proszę napisać jaki symbol
    miał ten tranzystor (mosfet ) oraz czy jest do niego łatwy dostęp ?
  • Poziom 3  
    wojtek 9007 napisał:
    W poście pierwszym piszesz że wymieniłeś tranzystor . Proszę napisać jaki symbol
    miał ten tranzystor (mosfet ) oraz czy jest do niego łatwy dostęp ?


    Tranzystor to IRLB3813. Wymieniony na dokładnie taki sam. Dostęp w miarę łatwy.
  • Poziom 38  
    Witam - proponuję nacisnąć cyngiel do połowy oraz zewrzeć elektrody mosfeta D oraz S ,
    do próby podłączyć żarówkę ( bezpieczniej bo silnik może gwałtownie ruszyć ) .
    Cyngiel musi być wciśnięty podczas zwierania D i S .

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa
  • Poziom 3  
    wojtek 9007 napisał:
    Witam - proponuję nacisnąć cyngiel do połowy oraz zewrzeć elektrody mosfeta D oraz S ,
    do próby podłączyć żarówkę ( bezpieczniej bo silnik może gwałtownie ruszyć ) .
    Cyngiel musi być wciśnięty podczas zwierania D i S .

    Przy zwarciu nóżek D i S żarówka się zapala.
  • Poziom 38  
    Witam - skoro po zwarciu się zapala to znaczy że styki w przełączniku z jakiegoś
    powodu tego nie robią ( są uszkodzone lub zabrudzone ) , potencjometr też nie działa .
  • Poziom 3  
    Może mi się uda rozebrać obudowę i dostać do środka. Zobaczę czy jest co ratować. A wytłumaczy mi ktoś dlaczego akurat przy odłączonym silniku pojawia się napięcie na przewodach? Będę przez to mądrzejszy :)
  • Poziom 38  
    Witam - prawdopodobnie element elektroniczny o bardzo dużej rezystancji to powoduje.
    Może to być mosfet ( proszę go wylutować całkowicie i wtedy sprawdzić ) .

    Dodano po 34 [minuty]:

    Hilti SF 2-A - Po wymianie spalonego silnika wkrętarka nadal nie działa
  • Poziom 38  
    Na moje wszystko jest sprawne a problem jest brak oryginalnego akumulatora. Niektórzy producenci markowego sprzętu się zabezpieczają w ten sposób aby nie stosować tanich zamienników akumulatorów. Elektronika odpowiedzialna za soft start ukryta jest w baterii i komunikuje się przez ten dodatkowy pin.
  • Poziom 14  
    Witam spróbuj podać zasilanie na + i - oraz + na 3 styk pozdrawiam